 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3592 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 0:45, 28 Mar 2011 |
 |
Tak , jak w temacie o Trabantach chciałbym podzielić się moimi refleksjami na temat Wartburga
Samochód ten , który przeszedł burzliwą historię od modelu 311 aż do 1,3 u wielu osób wzbudza jeszcze pozytywne wspomnienia.
Piękna , jak na tamte lata i zgodna z ówczesnymi trendami , karoseria w modelu 311,312,313 doczekała się wielu wersji , co było właściwe ewenementem w Europie środkowej.
Wprowadzenie tego pojazdu do produkcji wywołało sporo zamieszania .
Duży i stosunkowo wygodny samochód napędzany trzycylindrowym silnikiem , chłodzonym cieczą i umieszczonym wzdłuż osi pojazdu , miał nadwozie umieszczone na ramie , która pozostała aż do zakończenia produkcji samochodu w 1991 roku.
Praktycznie można by podzielić produkcję samochodu na kilka etapów
- modele 311 i 312 w wersjach sedan , kombi , camping , kabriolet i sport na 15" kołach
- model oznaczony symbolem 1000 tzw.przejściówka na kołach 13" i spiralach zamiast resorów , w niektórych odmianach stosowano inną atrapę z poziomych kilku listem z polerowanego aluminium lub chromowanej blachy
- model 353 w podstawowej wersji sedan , kombi i pickup i lewarkiem zmiany biegów pod kierownicą
- model IFA 353 w podstawowej wersji sedan , kombi i pickup i lewarkiem zmiany biegów pod kierownicą lub w podłodze
zmiana dotyczyła też pasa przedniego i reflektorów , a od wewnątrz zamocowano chłodnicę z wentylatorem elektrycznym
- model IFA 1,3 w podstawowej wersji sedan , kombi i pickup z silnikiem czterosuwowym , czterocylindrowym na częściowej licencji VW Golf
Modele 353 a w szczególności 1,3 charakteryzowały się dobrym przyspieszeniem i stosunkową wygodą podróżowania , wyposażone w potężny bagażnik , pozwalały na spokojny wyjazd na urlop.
Modele te miały też jedną nieprzyjemną wadę , a mianowicie w szczególności w 353 brak wyciszenia , które skutkowało tym , że przy zamykaniu drzwi , czułeś się jak w metalowej puszce , nie udało się tego uniknąć nawet w modelu 1,3 chociaż wprowadzono częściowe wygłuszenie ścianki działowej silnika
Ja posiadałem praktycznie tylko dwie wersje modelu 353 sedan oraz 1,3 sedan
Wraz z upadkiem DDRu i ze zjednoczeniem Niemiec umarła produkcja dwóch bardzo ciekawych i niepowtarzalnych samochodów epoki komunizmu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Cochise
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1290 Przeczytał: 63 tematy
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany:
Śro 8:13, 30 Mar 2011 |
 |
Fajne autko bardzo miło je wspominam zwłaszcza, że posiadałem 353 sedana dwukrotnie. Jednego jeszcze z chromowaną atrapą i chłodnicą za silnikiem oraz z biegami przy kierownicy. Fakt dźwięk zamykania drzwi był niezapomniany hehe. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|