Autor |
Wiadomość |
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Czw 13:59, 09 Kwi 2015 |
|
Coś z mojego miasta - Żory - skrzyżowanie DK81 z ul.Pszczyńską:
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 98 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Czw 15:13, 09 Kwi 2015 |
|
Super!
2-3 razy w tygodniu jestem na tym skrzyżowaniu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Czw 15:20, 09 Kwi 2015 |
|
Tylko ruch uliczny jakiś taki większy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Czw 20:39, 09 Kwi 2015 |
|
i pojazdy chyba też większe, i ludzie większe... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Czw 21:22, 09 Kwi 2015 |
|
Pamiętam te tablice.
Kilkaset metrów wcześniej znajdowała się w tych czasach mała przydrożna knajpka, która potem zamieniła się w zajazd "U Daniela".
Takich schabowych trudno byłoby teraz szukać ...
Cóż. Wspomnienia.
Tylko zupełnie nie na temat.
Sorry. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Władek
User
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój
|
Wysłany:
Pon 19:15, 22 Cze 2015 |
|
Ciekawostka z archiwum NAC - Widok z hotelu "Katowice" a na parkingu sporo samochodów - są i ciężarowe Ziły, Mazy, Star i Lublin jak i turystyczne Jelcze 014 czy osobowe mercedes W115, Peugeot 404 i Morris Minor
Pozdrawiam !
Piotr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2617 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:55, 22 Cze 2015 |
|
Fajne zdjęcie. Sądząc po samochodach, pochodzi z końca lat 60-tych. Widać jak bardzo ta część Katowic się zmieniła. A obecnie Katowice zmieniają się chyba jeszcze szybciej |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Pon 20:14, 22 Cze 2015 |
|
Bardzo ciekawe zdjęcie.
Jednak patrząc na już powstające obiekty na obecnej ulicy Uniwersyteckiej, określiłbym czas na 1971 lub nawet 1972 rok.
Rozbudowa tej części miasta rozpoczęła się od późnej jesieni 1970 roku.
Jednym z najwcześniej powstałych budynków był niewidoczny na zdjęciu (bardziej w lewo) PEWEX. Widoczny na zdjęciu (pseudo) parking funkcjonował do połowy lat 90. Obecnie znajduje się tam najwyższy budynek Katowic - Altus. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Wto 16:31, 23 Cze 2015 |
|
Morris Minor? Nie ma tu takiego Osobowe od lewej u góry: Peu 404, FIAT 600, Skoda 1000MB, Moskwicz (nr?), Syrena, Skoda Octavia lub 440.
Na dole VW garbus, FIAT 600, MB W114/115 i znów FIAT 600, które mogły być produkcji Zastava.
W ciężarowych i busach nie pomogę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2617 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 18:05, 23 Cze 2015 |
|
Dzidek napisał: |
Bardzo ciekawe zdjęcie.
Jednak patrząc na już powstające obiekty na obecnej ulicy Uniwersyteckiej, określiłbym czas na 1971 lub nawet 1972 rok.
Rozbudowa tej części miasta rozpoczęła się od późnej jesieni 1970 roku.
Jednym z najwcześniej powstałych budynków był niewidoczny na zdjęciu (bardziej w lewo) PEWEX. [...]. |
Chyba nie. Ta rozpoczęta budowa na zdjęciu to budynek Instytutu Fizyki UŚ przy Uniwersyteckiej 14. Do użytku został oddany w roku 1972, podobnie zresztą jak budynki wydziałowe na Bankowej. To 7-mio piętrowy budynek o dużej kubaturze (a właściwie zespół kilku budynków) mieszczący od początku pracownie dydaktyczne z bogatym wyposażeniem. Jego budowa i wyposażanie trwały 4 lata więc zdjęcie nie może być datowane na rok oddania do użytku.
Przebudowa tej części miasta - wschodnia pierzeja Korfantego i tereny przyległe, rozpoczęła się wcześniej, sam hotel Katowice rozpoczął działalność w 1965 roku a budynek przy Uniwersyteckiej 12 czyli tzw. "dolarowiec" z przyklejonym pawilonem późniejszego PEWEXu zasiedlano w 1968 roku. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Wto 18:08, 23 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Władek
User
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój
|
Wysłany:
Wto 19:28, 23 Cze 2015 |
|
Abrimaal napisał: |
Morris Minor? |
Faktycznie zagalopowałem się Dzięki za zwrócenie uwagi
Abrimaal napisał: |
FIAT 600, które mogły być produkcji Zastava. |
Na oba te samochody, jeśli dobrze pamiętam z opowieści moich rodziców i znajomych, pracownicy kopalń otrzymywali talony Stąd na wielu zdjęciach z Katowic i okolic z tego okresu są wszechobecne
Pozdrawiam !
Piotr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Wto 20:09, 23 Cze 2015 |
|
Kultowy 535 z Żor do Jastrzębia ( i nie śmie być na odwrót )
Tylko nie mogę skojarzyć w którym miejscu, pomimo iż zjeździłem tą trasą i tą linia setki km...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2617 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:16, 23 Cze 2015 |
|
Fiaty 600 nie trafiały do górników poprzez przydział talonów. Sprzedawane były przez Motozbyt (poprzednik Polmozbytu) bez talonów czyli właściwie z wolnej ręki w kolejności złożonych podań. Samochodów sprowadzano do Polski od drugiej połowy lat 50-tych w łącznej ilości 2200 sztuk, z czego 700 Multipli. Cena wynosiła 75 tys. zł przy średniej pensji około 2 tys. zł. To było dużo, nabywcami Fiatów 600 byli zwykle przedstawiciele ówczesnego managementu, wolnych zawodów itd.
Mimo to Fiat był popularny ze względu na ekonomikę eksploatacji i jakość wykonania nieporównywalnie wyższą od pojazdów z KDL-ów.
Zastawa 750 trafiała do Polski od 1965 roku i również sprzedawana była przez Motozbyt w drodze zapisów. Jej cena wynosiła wtedy około 90 tys. zł. W ofercie zastąpiła Fiata 600 od którego różniła się niestety gorszym wykonaniem i znacznie wyższą usterkowością. Mimo to zyskała niezłą popularność, głównie dzięki wcześniejszym opiniom nt Fiata 600. Importu zaprzestano w 1970 roku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mp91
User
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 598 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Wto 20:51, 23 Cze 2015 |
|
max napisał: |
Zastawa 750 trafiała do Polski od 1965 roku i również sprzedawana była przez Motozbyt w drodze zapisów. Jej cena wynosiła wtedy około 90 tys. zł. |
Tak było, mój dziadek pracował na kopalni, ale Zastawę kupił w Warszawie w Motozbycie, nie było na nią tzw. talonów. Co ciekawe, Zastawe kupił po sprzedaniu (z dość znacznym zyskiem) samochodu otrzymanego za talon, którym był luksusowy Wartburg 311 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 22:13, 23 Cze 2015 |
|
Ale ten Mercedes w Katowicach musiał dawać po oczach. Toż to była wówczas funkiel nówka. Skoro weszła do sprzedaży w 1968r. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|