|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2693 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Sob 22:37, 17 Sty 2015 |
|
Wzmocniony RAMOM |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
MaSCott
User
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Czw 10:44, 29 Sty 2015 |
|
Nie tylko polacy, w czasach komuny unowocześniali swoje autka
Uderzony w tył samochód to Ford Custom Deluxe Tudor Sedan z 1951, z dołożonymi jako akcesoria lotkami na tylnych płetwach. Boczna galanteria pochodzi z Forda Fairlane z 1955. Na zdjęciu wygląda to zacnie
Źródło; facebook |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Pią 12:22, 30 Sty 2015 |
|
Maleńki ZiŁ 130
[link widoczny dla zalogowanych]
Pływająca Tatra 148
[link widoczny dla zalogowanych]
Autolaweta:
[link widoczny dla zalogowanych]
i warto obejrzeć pozostałe zdjęcia. Osobówki też są, również dużo przedwojennych. |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Pią 12:30, 30 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 18:48, 02 Lut 2015 |
|
Znaleziony w sieci filmik z fajnej imprezy...
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
|
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 88 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Pon 10:47, 09 Lut 2015 |
|
Nie chcę otwierać sezonowego wątku, więc dodaję tu:Spielwarenmesse 2015
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Cochise
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1278 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany:
Wto 8:16, 10 Lut 2015 |
|
A tu taka ciekawostka:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2606 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 14:32, 10 Lut 2015 |
|
Piękny ten Star 660 z żurawiem Ciekawe ile ma lat? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Cochise
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1278 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany:
Śro 9:28, 11 Lut 2015 |
|
Proszę zwrócić uwagę na to zielone "coś"
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 10:35, 11 Lut 2015 |
|
Syrenofiat? Stara sprawa Ale moim subiektywnym zdaniem jedna z bardziej udanych...konwersji(?) jakie powstały na bazie polskich samochodów (podoba mi się także maluch 4d, ale tam nie było miksowania dwóch samochodów).
A co sądzicie o TYM?
[link widoczny dla zalogowanych]
W sumie też bym chciał dostać 4,5mln na takie "podłubanie w garażu" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2606 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 13:46, 11 Lut 2015 |
|
Pożyjemy, zobaczymy. Na razie można powiedzieć, że stylista się nie popisał. Charakterystyczne dla starej Syreny obłości i miękkie linie zostały w prototypie złamane ostrą linią górnej krawędzi szyby drzwi i paskudną "kwadratową" dziurą wlotu powietrza, która w żaden sposób nie nawiązuje do ładnej atrapy starej Syreny. Aż oczy bolą jak się na to patrzy ale może się jeszcze poprawią AMZ Kutno to nie jest podrzędny warsztat więc może całe przedsięwzięcie się uda... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Śro 17:24, 11 Lut 2015 |
|
1. Za późno. Inspiracje latami 50-tymi minęły wraz z VW New Beetle, konceptem Renault Fiftie, Chrysler PT Cruiser i Chevrolet HHR. Teraz na fali są ostre linie, czyli jeśli inspiracja, to 2. połowa lat 60 i lata 70. Najwięcej do powiedzenia mają Amerykanie z nowymi muscle cars - Ford Mustang, Dodge Challenger czy Chevrolet Camaro, ale i Europa ma pomysły z tych czasów, np. koncept [link widoczny dla zalogowanych]
2. Ta "syrena" wygląda jak model z żółtego sera powiększony do naturalnych rozmiarów. Originał miał proste blachy, ale jakieś proporcje.
Ciekawy ten spaw Syrena+125p+126p. To reakcja konstruktora na brak Syreny kombi w ofercie FSO. Zawsze zastanawiał mnie jej brak, bardziej niż S. Sport. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2606 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 21:51, 11 Lut 2015 |
|
Abrimaal napisał: |
1. Za późno. Inspiracje latami 50-tymi minęły wraz z VW New Beetle, konceptem Renault Fiftie, Chrysler PT Cruiser i Chevrolet HHR. Teraz na fali są ostre linie, czyli jeśli inspiracja, to 2. połowa lat 60 i lata 70. |
Nic podobnego . VW Beetle (model 2011, następca modelu New Beetle) ma się bardzo dobrze i w sposób oczywisty nawiązuje do pierwowzoru. Podobnie rzecz się ma z nowym Fiatem 500, który nie tylko w sposób jasny inspirowany jest starą pięćsetką ale dał początek rodzinie 500 - modelom 500L i 500X. A innym przykładem może być wiecznie młode Porsche 911, którego kolejne wcielenia wciąż są "nieostre" i taką samą miękką stylizację mają inne modele tej firmy. Więc w tej kwestii nic nie jest takie oczywiste. Ale nawet nie o to chodzi. Być może mnie nie zrozumiałeś, więc postaram się wyjaśnić: Ww. samochody czerpią z przeszłości w sposób oczywisty ale spójny. Ich miękkie linie powtarzają zamysł pierwotnych stylistów i nie kłócą się ze sobą. Jeśli nowa Syrena ma czerpać ze starej to jej stylistyka musi być wewnętrznie spójna - w tym wypadku również muszą dominować obłości i łagodne krzywizny. Nie da się zrobić nowej Syreny rysowanej ostrą kreską bo to już nie będzie Syrena. Ale takim samym błędem jest mieszanie stylów, jak to ma miejsce w przedstawionych prototypach. W bryle nadwozia wzorowanej na starej Syrenie, obłe kształty wyraźnie kłócą się z ostrymi i nie pasującymi do całości liniami bocznych okien i wlotu powietrza. To jest wyraźny błąd, który mam nadzieję zostanie poprawiony. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Śro 22:41, 11 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Czw 0:34, 12 Lut 2015 |
|
Stąd właśnie taki misz-masz. W ostatnich kilkunastu latach sylwetka przeciętnego auta zmieniła się diametralnie. Porównajmy Golf V i VII, Megane 1 i 2, Peugeot 206 i 207-208, Mercedes W203 i 204, W211 i 212. New Beetle i Mini zostały wylansowane w dobie mody na duże okrągłe lampy i neo-pontonowe linie. Na przełomie wieków auta nabrały masy, teraz zyskują rzeźbę. FIAT 500 jest produkowany w Polsce, a nie cieszy się wielką popularnością. Konstruktorzy Syreny mają dylemat - być na czasie czy zachować wierność. Ta konstrukcja nie zyska wielu nabywców w Polsce i z całą pewnością nie będzie żadną konkurencją dla Beetle, Mini czy 500. Zdecydowanie bliższy dzisiejszej estetyce, bardziej dopracowany i konkurenyjny jest inny [link widoczny dla zalogowanych], tyle że to dopiero render. Gdy szansa stanie się realna, potentaci wytyczą nowe trendy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2606 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 7:17, 12 Lut 2015 |
|
Też uważam, że ten ostatni projekt Syreny jest najlepszy. Nie wiem czy bliższy jest temu co nazywasz "dzisiejszą estetyką" bo przecież dominują w nim łagodne owale i brak jest ostrych linii. W każdym razie pomimo współczesnej bryły, projekt wyraźnie czerpie ze starej Syreny i zachowuje jej charakter. Tam gdzie w żółtym prototypie miękka stylizacja została złamana nie pasującymi do reszty ostrymi liniami, tutaj udało się zachować stylistyczną spójność i zgodność z pierwowzorem. Ten projekt jest zwyczajnie ładniejszy. Czy to jednak wystarczy żeby odniósł sukces? O wszystkim zdecyduje cena, która w ciągle biednym, polskim społeczeństwie ma znaczenie podstawowe. Wydźwięk sentymentalny ma tu zdecydowanie drugorzędne znaczenie a poza tym o jakich sentymentach możemy tutaj mówić? O ile Fiat 500 (oraz Austin Mini i VW Kaefer) budzi w Europie Zachodniej tak pozytywne konotacje, ze fabryki nie nadążają z jego produkcją to w Polsce sprzedaje się słabo bo po pierwsze nie budzi wspomnień, a po drugie jest dla Polaków drogi. Poza tym ci, którzy starą Syrenę znają z własnych doświadczeń, raczej nie tęsknią za jej kolejnym wcieleniem. To był prymitywny, zawodny i nietrwały pojazd, który kupowany był z braku alternatywy. Moim zdaniem projekt nowej Syreny jest komercyjnie wątpliwy, ale pożyjemy, zobaczymy... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 21:44, 17 Lut 2015 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla zainteresowanych wystawiony na allegro:P |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|