FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Takie sobie ciekawostki Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2693
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Sob 22:37, 17 Sty 2015 Powrót do góry

Wzmocniony RAMOM Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Czw 10:44, 29 Sty 2015 Powrót do góry

Nie tylko polacy, w czasach komuny unowocześniali swoje autka Smile
Uderzony w tył samochód to Ford Custom Deluxe Tudor Sedan z 1951, z dołożonymi jako akcesoria lotkami na tylnych płetwach. Boczna galanteria pochodzi z Forda Fairlane z 1955. Na zdjęciu wygląda to zacnie Wink

Image
Źródło; facebook


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Pią 12:22, 30 Sty 2015 Powrót do góry

Maleńki ZiŁ 130 Wink
[link widoczny dla zalogowanych]

Pływająca Tatra 148 Wink
[link widoczny dla zalogowanych]

Autolaweta:
[link widoczny dla zalogowanych]

i warto obejrzeć pozostałe zdjęcia. Smile Osobówki też są, również dużo przedwojennych.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Pią 12:30, 30 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 18:48, 02 Lut 2015 Powrót do góry

Znaleziony w sieci filmik z fajnej imprezy...
[link widoczny dla zalogowanych]
idoneo1
User



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil

PostWysłany: Pon 10:47, 09 Lut 2015 Powrót do góry

Nie chcę otwierać sezonowego wątku, więc dodaję tu:Spielwarenmesse 2015
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1278
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Wto 8:16, 10 Lut 2015 Powrót do góry

A tu taka ciekawostka:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2606
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 283 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:32, 10 Lut 2015 Powrót do góry

Piękny ten Star 660 z żurawiem Smile Ciekawe ile ma lat?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1278
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Śro 9:28, 11 Lut 2015 Powrót do góry

Proszę zwrócić uwagę na to zielone "coś"

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 10:35, 11 Lut 2015 Powrót do góry

Syrenofiat? Stara sprawa Wink Ale moim subiektywnym zdaniem jedna z bardziej udanych...konwersji(?) jakie powstały na bazie polskich samochodów (podoba mi się także maluch 4d, ale tam nie było miksowania dwóch samochodów).

A co sądzicie o TYM?
[link widoczny dla zalogowanych]
W sumie też bym chciał dostać 4,5mln na takie "podłubanie w garażu" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2606
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 283 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:46, 11 Lut 2015 Powrót do góry

Pożyjemy, zobaczymy. Na razie można powiedzieć, że stylista się nie popisał. Charakterystyczne dla starej Syreny obłości i miękkie linie zostały w prototypie złamane ostrą linią górnej krawędzi szyby drzwi i paskudną "kwadratową" dziurą wlotu powietrza, która w żaden sposób nie nawiązuje do ładnej atrapy starej Syreny. Aż oczy bolą jak się na to patrzy ale może się jeszcze poprawią Wink AMZ Kutno to nie jest podrzędny warsztat więc może całe przedsięwzięcie się uda...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Śro 17:24, 11 Lut 2015 Powrót do góry

1. Za późno. Inspiracje latami 50-tymi minęły wraz z VW New Beetle, konceptem Renault Fiftie, Chrysler PT Cruiser i Chevrolet HHR. Teraz na fali są ostre linie, czyli jeśli inspiracja, to 2. połowa lat 60 i lata 70. Najwięcej do powiedzenia mają Amerykanie z nowymi muscle cars - Ford Mustang, Dodge Challenger czy Chevrolet Camaro, ale i Europa ma pomysły z tych czasów, np. koncept [link widoczny dla zalogowanych]

2. Ta "syrena" wygląda jak model z żółtego sera powiększony do naturalnych rozmiarów. Originał miał proste blachy, ale jakieś proporcje.

Ciekawy ten spaw Syrena+125p+126p. To reakcja konstruktora na brak Syreny kombi w ofercie FSO. Zawsze zastanawiał mnie jej brak, bardziej niż S. Sport.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2606
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 283 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:51, 11 Lut 2015 Powrót do góry

Abrimaal napisał:
1. Za późno. Inspiracje latami 50-tymi minęły wraz z VW New Beetle, konceptem Renault Fiftie, Chrysler PT Cruiser i Chevrolet HHR. Teraz na fali są ostre linie, czyli jeśli inspiracja, to 2. połowa lat 60 i lata 70.


Nic podobnego Smile. VW Beetle (model 2011, następca modelu New Beetle) ma się bardzo dobrze i w sposób oczywisty nawiązuje do pierwowzoru. Podobnie rzecz się ma z nowym Fiatem 500, który nie tylko w sposób jasny inspirowany jest starą pięćsetką ale dał początek rodzinie 500 - modelom 500L i 500X. A innym przykładem może być wiecznie młode Porsche 911, którego kolejne wcielenia wciąż są "nieostre" i taką samą miękką stylizację mają inne modele tej firmy. Więc w tej kwestii nic nie jest takie oczywiste. Ale nawet nie o to chodzi. Być może mnie nie zrozumiałeś, więc postaram się wyjaśnić: Ww. samochody czerpią z przeszłości w sposób oczywisty ale spójny. Ich miękkie linie powtarzają zamysł pierwotnych stylistów i nie kłócą się ze sobą. Jeśli nowa Syrena ma czerpać ze starej to jej stylistyka musi być wewnętrznie spójna - w tym wypadku również muszą dominować obłości i łagodne krzywizny. Nie da się zrobić nowej Syreny rysowanej ostrą kreską bo to już nie będzie Syrena. Ale takim samym błędem jest mieszanie stylów, jak to ma miejsce w przedstawionych prototypach. W bryle nadwozia wzorowanej na starej Syrenie, obłe kształty wyraźnie kłócą się z ostrymi i nie pasującymi do całości liniami bocznych okien i wlotu powietrza. To jest wyraźny błąd, który mam nadzieję zostanie poprawiony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Śro 22:41, 11 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Czw 0:34, 12 Lut 2015 Powrót do góry

Stąd właśnie taki misz-masz. W ostatnich kilkunastu latach sylwetka przeciętnego auta zmieniła się diametralnie. Porównajmy Golf V i VII, Megane 1 i 2, Peugeot 206 i 207-208, Mercedes W203 i 204, W211 i 212. New Beetle i Mini zostały wylansowane w dobie mody na duże okrągłe lampy i neo-pontonowe linie. Na przełomie wieków auta nabrały masy, teraz zyskują rzeźbę. FIAT 500 jest produkowany w Polsce, a nie cieszy się wielką popularnością. Konstruktorzy Syreny mają dylemat - być na czasie czy zachować wierność. Ta konstrukcja nie zyska wielu nabywców w Polsce i z całą pewnością nie będzie żadną konkurencją dla Beetle, Mini czy 500. Zdecydowanie bliższy dzisiejszej estetyce, bardziej dopracowany i konkurenyjny jest inny [link widoczny dla zalogowanych], tyle że to dopiero render. Gdy szansa stanie się realna, potentaci wytyczą nowe trendy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2606
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 283 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 7:17, 12 Lut 2015 Powrót do góry

Też uważam, że ten ostatni projekt Syreny jest najlepszy. Nie wiem czy bliższy jest temu co nazywasz "dzisiejszą estetyką" bo przecież dominują w nim łagodne owale i brak jest ostrych linii. W każdym razie pomimo współczesnej bryły, projekt wyraźnie czerpie ze starej Syreny i zachowuje jej charakter. Tam gdzie w żółtym prototypie miękka stylizacja została złamana nie pasującymi do reszty ostrymi liniami, tutaj udało się zachować stylistyczną spójność i zgodność z pierwowzorem. Ten projekt jest zwyczajnie ładniejszy. Czy to jednak wystarczy żeby odniósł sukces? O wszystkim zdecyduje cena, która w ciągle biednym, polskim społeczeństwie ma znaczenie podstawowe. Wydźwięk sentymentalny ma tu zdecydowanie drugorzędne znaczenie a poza tym o jakich sentymentach możemy tutaj mówić? O ile Fiat 500 (oraz Austin Mini i VW Kaefer) budzi w Europie Zachodniej tak pozytywne konotacje, ze fabryki nie nadążają z jego produkcją to w Polsce sprzedaje się słabo bo po pierwsze nie budzi wspomnień, a po drugie jest dla Polaków drogi. Poza tym ci, którzy starą Syrenę znają z własnych doświadczeń, raczej nie tęsknią za jej kolejnym wcieleniem. To był prymitywny, zawodny i nietrwały pojazd, który kupowany był z braku alternatywy. Moim zdaniem projekt nowej Syreny jest komercyjnie wątpliwy, ale pożyjemy, zobaczymy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 21:44, 17 Lut 2015 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Dla zainteresowanych wystawiony na allegro:P
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin