Autor |
Wiadomość |
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 15:34, 18 Gru 2020 |
|
To prawda. Dziękuję 👍 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:10, 18 Gru 2020 |
|
BUSSING napisał: |
Rewelacja. To jest nasza słowiańska pomysłowość (.....) |
Na czym ta rewelacyjna "słowiańska pomysłowość" polega? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 19:51, 18 Gru 2020 |
|
Chętnie odpowiem. Pierwszy zestawik to "rodzinny duet". Reprezentuje jedną "stajnię" wybitnego, czeskiego wzornictwa przemysłowego. Detale nadwozia trolejbusu Skoda były zunifikowane z karoserią autobusów z rodziny RTO. Nasz "korniszon" w postaci przyczepy Jelcz też do tej rodziny należy.
A czy na drugim zdjęciu zestaw nie jest pomysłowy? To agregat prądotwórczy czy zestaw akumulatorów?
Napisałem "słowiańska pomysłowość". Widziałeś na pewno za wschodnią granicą wiele dziwolągów, które jeżdżą. Mam przed oczyma obrazek Ikarusa 260 z butlami na gaz CNG dużej wielkości, zainstalowanymi na dachu autobusu metodami chałupniczymi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pią 19:54, 18 Gru 2020 |
|
O nie, Jarek, coś Ty narobił 😅🤦♂️ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 99 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 20:04, 18 Gru 2020 |
|
smigi, hahahahaha
Podkręcę atmosferę...
Do trolejbusu Skoda 14 tr podpięty jest agregat. Ale to nie "Bracia zza wschodniej granicy", bo to prawdopodobnie jest zdjęcie z Czech (wzór znaku). Podobnie zresztą tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=oWh39Sgv80U
Tutaj, "metodą partyzancką" zasilanie jest podpięte z agregatu do złożonych szelek Na zdjęciu ze strony wcześniej dorobili wtyczkę w trolejbusie |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pią 20:09, 18 Gru 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 20:07, 18 Gru 2020 |
|
Ciekawe zdjęcia. Wyraziłem swoje zdanie. 👍 Byłem raz w jednej z górskich miejscowości. Godzinę przed moim pojawieniem się w pewnym miejscu, odsłonięto nowy pomnik. "Incognito" był też autor pomnika. Przysłuchiwał się opinii zgromadzonych ciekawskich. Wysłuchał wielu recenzji. Czyż to nie pomysłowe? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:15, 18 Gru 2020 |
|
Trolejbusy z przyczepami jeździły już w latach 30-tych w zachodniej Europie. Też ładnie stylizowane Przyczepy akumulatorowe jakoś tak od lat 50-tych, chociaż sama idea znana była wcześniej. Ale się nie przyjęły bo to ślepa uliczka.
A różne dziwne wynalazki motoryzacyjne wynikają głównie z biedy.
Najwięcej można ich zobaczyć w Afryce.
Po co dorabiać do tego ideologię o "słowiańskiej pomysłowości"?
Ok, koniec offtopu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 20:34, 18 Gru 2020 |
|
Ten wątek to "off-topik" - co nawet nazwa sugeruje. Nie czepiajmy się słówek. Nikt tu nie dorabia ideologii. Wyrażono opinię o zacytowanych zdjęciach, ot co. Takie obrazki spotykało się na codzień? Otóż nie. Czyż rozwiązanie z podłączonym agregatem nie jest pomysłowe? Mówiąc nie, popełniamy już w tym momencie błąd logiczny.
OK. Spodobały mi się te zdjęcia. Dziękuję 👍 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 99 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 21:34, 18 Gru 2020 |
|
A tak swoją drogą, to ten agregat z filmiku na Youtube ma prawdopodobnie silnik Tatry |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 21:37, 18 Gru 2020 |
|
Ten silnik chłodzony powietrzem? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 13:09, 19 Gru 2020 |
|
Lepiej poczytajcie o nim:
[link widoczny dla zalogowanych]
autorze jak i jego "wynalazkach" Starą corollą (jest na jednym ze zdjęć - nie mogę teraz znaleźć lepszych) z podczepioną przyczepką z "paczką" aku już wiele kat temu dojechał z Gdańska do Warszawy.
edit: [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Falcon dnia Sob 13:11, 19 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 14:01, 19 Gru 2020 |
|
Do kolegi Bussing
Skoro ten temat to z założenia taki "off-topik", a w sobotę mam więcej czasu to pozwolę sobie jeszcze na chwilę wrócić do niego. Bo nie do końca rozumiem Twoje odpowiedzi.
Na zdjęcia trolejbusów z przyczepami - osobową i z agregatem prądotwórczym, zareagowałeś entuzjastycznie, że to rewelacja i słowiańska pomysłowość. Na pytanie gdzie ta pomysłowość bo obydwa te rozwiązania są znane i stosowane od kilkudziesięciu lat, odpowiedziałeś o wybitnym czeskim wzornictwie, unifikacji detali nadwozi i polskim korniszonie. A potem coś o twórcy pomnika i o tym, że przyczepa z agregatem to rozwiązanie pomysłowe - a jeśli nie to będzie błąd logiczny.
Bardzo się starałem ale tego nie ogarniam...
Żeby temat uporządkować - po kolei:
Trolejbusy z przyczepami osobowymi sprzęgane są co najmniej od lat 30-tych.
Dodatkowy agregat prądotwórczy wspomagający pojazd elektryczny to rozwiązanie serwisowe, nieekonomiczne, stosowane w wyjątkowych sytuacjach. Znane i stosowane od kilkudziesięciu lat.
I to właściwie tyle. Pochodzenie plemienne nic do tego nie ma.
Ale odniosę się jeszcze do Twoich odpowiedzi.
Otóż Skoda 9Tr nie jest przykładem "wybitnego czeskiego wzornictwa przemysłowego". Takie opinie nigdy nie były formułowane przez fachowców. Stylistycznie jest taka sobie. Jej konstrukcja co oczywiste, jest zupełnie odmienna od ramowego autobusu Skoda 706 RTO a unifikacja dotyczy zaledwie detali.
"Korniszon" z kolei nie do końca jest polski. Wywodzi się z projektu przyczepy B50 przygotowanego przez Karosę i przekazanego do produkcji w Jelczu. W pierwszych latach niemal cała produkcja w Jelczu realizowana była na rzecz CSRS.
Argumentu o twórcy pomnika nie zrozumiałem.
Nie oczekuje kontynuacji tej dyskusji z użyciem podobnej argumentacji, po prostu chciałem te sprawę podsumować żeby się upewnić że nie zwariowałem 😉. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 14:09, 19 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 14:14, 19 Gru 2020 |
|
BUSSING napisał: |
(...) Drugi zestaw przypomina mi Jelcza PR100E sprzed ponad 40 lat (...) |
No to Go sobie przypomnimy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Sob 15:19, 19 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 14:16, 19 Gru 2020 |
|
Wywiązała się interesująca dyskusja. Zawsze jestem rad z takich rozmów. Także dziękuję za komentarz.
Powrócę jeszcze do wcześniejszej kwestii. Pisaliśmy ostatnio o autobusach Skoda 706 RTO z SVA Holysov. Pisałem, że produkcja trwała do 1974 roku. Poprawiłeś mnie, pisząc, że już w 1972 roku zakończono jego produkcję.
Informację tę dzisiaj sprawdziłem na stronie RTO-Klub. W zakładce "dane techniczne". Czescy entuzjaści ( autorzy strony, członkowie klubu RTO ) napisali, że produkcja w SVA trwała do 1974 roku.
Mam do Ciebie koleżeńskie pytanie: nie masz przypadkiem zdjęcia albo czy znasz link do zdjęć Skody Karosy 706 RTO CAR eksploatowanej w polskim PKS? Chodzi mi o wersję międzymiastową. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 15:16, 19 Gru 2020 |
|
Skoro była mowa o przyczepach autobusowych / trolejbusowych holowanych, swego czasu było też o popularnych w byłym ZSRR "scepkach" - czyli połączonych dwóch trolejbusach - co można podciągnąć pod przyczepę aktywną, to chciałbym pokazać takie dwa dziwolągi - też rodem z ZSRR, na które natrafiłam zupełni przypadkowo.
Dlaczego dziwolągi? Bo to są autobusy "scepka" - z silnikami spalinowymi!
Jak sterowano silnikiem i skrzynią biegów tej aktywnej przyczepy - nie mam zielonego... Oczywiście to były tylko eksperymenty.
"Scepka" ZiS-155 - prawdopodobnie z Woroneża
[link widoczny dla zalogowanych]
"Scepka" LAZ-695M
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Sob 15:17, 19 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|