Autor |
Wiadomość |
Historyk1985
User
Dołączył: 04 Paź 2020
Posty: 339 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Lubliniec / Kluczbork
|
Wysłany:
Czw 23:32, 28 Paź 2021 |
|
...a ja nie byłbym sobą, gdybym znów nie pobawił się przekładkami zabudów
Niestety - tym razem skrzynia ze Stara 200 nie jest kompatybilna ze skrzynią od 1142 - mimo, że wymiarami są niemal identyczne.
Czyli aby zrobić z naszego 1142 wersję "klasycznej" skrzyniowej ciężarówki z "klasyczną plandeką" (a nie opończą) to trzeba odciąć z naszej skrzyni górną warstwę burt...
Po raz pierwszy też widzę, że skrzynia jest w tym modelu zrobiona w całości - skrzynie w Starach 200 i 266 miały przednią burtę oddzielnie...
Plastik po spiłowaniu jest biały (w 200 i 266 był bodaj czarny)
Opończa po zdjęciu z 1142 może być założona (po drobnym spiłowaniu w okolicach "komina") na pakę Stara 200 - będzie wtedy wyglądał, jakby przewoził płyty wiórowe do fabryki mebli
Kolor kabiny od 1142 też mi się podoba - sporo egzemplarzy tych kabin pamiętam w granatowych barwach...
------------------------------------------------
Co do Jelcza - opadła mi szczęka jak go zobaczyłem - tak pozytywnie opadła
Fajnie było by później jedną betoniarkę przerobić sobie na wywrotkę...
Powiedzcie mi, czy takie betoniarki i podwozia mogły też mieć kabiny od Jelcza 315 lub 415 ???
bo od razu myślałem nad konwersjami z przekładkami kabin od tamtych modeli... Czy była by to totalna fikcja??? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2226 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 2:06, 29 Paź 2021 |
|
Star 1142 jest w rzeczywistości o prawie metr dłuższy od Stara 200. Te samochody są tylko trochę podobne. Dlatego wszelkie pomysły na przekładanie kabin, czy skrzyni z naszych gazetkowych modeli 200 do 1142 i odwrotnie bez dodatkowych przeróbek w mojej opinii dadzą całkiem fikcyjny rezultat.
Co do Jelcza, to możesz próbować wykombinować prototyp Jelcza S662D (nie mylić ze współczesnymi wojskowymi 662), biorąc podwozie 3 osiowe i kabinę z 415.
Gdybym miał więcej zdolności modelarskich, to ja sam prędzej bym się pokusił o inną przeróbkę betoniarki. Kabinę betoniarki wykorzystałbym do zrobienia Jelcza 420. Były takie dwuosiowe podwozia i robiono na nich na przykład strażackie drabiny. Była też wersja skrzyniowa z plandeką. Są zdjęcia w sieci... Pewnie w książkach Połomskiego jest coś więcej, ale dawno tam nie zaglądałem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 9:22, 29 Paź 2021 |
|
autobusy_prl napisał: |
Tomku, różnią się i to jest całkiem inny typ kabiny .
|
W/g Ciebie czym z zewnątrz różnią się te kabiny , odnośnie dla modelu ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Pią 9:56, 29 Paź 2021 |
|
Odnośnie dla modelu to niczym. Na grupie facebook'owej już ktoś przeszczepił kabinę od 200 do 1142 i wyglądało to obiecująco. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2226 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 9:57, 29 Paź 2021 |
|
Pozwolę sobie odpowiedzieć i mam nadzieję, że nie potraktujecie tego jako pchanie się na trzeciego w rozmowę. Star 200 ma na przykład dodatkowy rząd wlotów powietrza na przedniej atrapie i napis Star umieszczony jest wyżej. To z takich oczywistych różnic, które rzucają się na pierwszy rzut oka. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Pią 16:01, 29 Paź 2021 |
|
gryngol napisał: |
To ja bym poprosił fotki tych prospektów |
Mogę podrzucić coś takiego - to "prawdziwy" STAR 1142.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pan_Samochodzik
User
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 552 Przeczytał: 66 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 16:47, 29 Paź 2021 |
|
Bartek. napisał: |
Odnośnie dla modelu to niczym. Na grupie facebook'owej już ktoś przeszczepił kabinę od 200 do 1142 i wyglądało to obiecująco. |
Mógłbyś zapodać fotki? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fuego
User
Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 33 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pią 16:48, 29 Paź 2021 |
|
Aktualizacja na stronie: Jelcz 640 17.11. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pan_Samochodzik
User
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 552 Przeczytał: 66 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:15, 29 Paź 2021 |
|
Czyli kolejna data oblegania kiosków - PR100 z reedycji i wyczekiwany Jelcz. Przynajmniej nie trzeba będzie dwa razy jeździć. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1444 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:44, 29 Paź 2021 |
|
jat02 napisał: |
autobusy_prl napisał: |
Tomku, różnią się i to jest całkiem inny typ kabiny .
|
W/g Ciebie czym z zewnątrz różnią się te kabiny , odnośnie dla modelu ? |
Przede wszystkim atrapą, jest to tak charakterystyczny element że podmiana nie zrobi z kabiny stara 200 kabinę stara 1142 .
Dziwi mnie fakt że jako sympatyka tech że pojazdów (za takiego Cię uważałem) to właśnie Ty wpadłeś na taki kiepski pomysł .
O zasadniczych różnicach wspomina wyżej kolega W126, ja dodam jeszcze że klamka w drzwiach jest niżej i to znacznie oraz ma inny kształt .
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez autobusy_prl dnia Pią 17:48, 29 Paź 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Pią 18:11, 29 Paź 2021 |
|
Akurat klamka to kwestia rocznika - ostatnie lata produkcji 200 miała klamkę od 126p - i umieszczoną tak samo, jak w 1142. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3499 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pią 18:56, 29 Paź 2021 |
|
tego co się orientuję, to kształt kabiny, jej wielkość oraz główne blachy są takie same. Nawet pozostawione miejsce na montaż grilla jest takie samo. A te różnice, o których kolega autobusy_prl napisał, to nie jest inny typ kabiny. Dziś nazywamy to lifting kabiny. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 19:07, 29 Paź 2021 |
|
No właśnie , różnice są w szczegółach , skorupa kabiny jest taka sama . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1444 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 19:37, 29 Paź 2021 |
|
mafo napisał: |
tego co się orientuję, to kształt kabiny, jej wielkość oraz główne blachy są takie same. Nawet pozostawione miejsce na montaż grilla jest takie samo. A te różnice, o których kolega autobusy_prl napisał, to nie jest inny typ kabiny. Dziś nazywamy to lifting kabiny. |
No właśnie Maćku nie masz racji, kabina stara 200 i stara 1142 to dwa różne typy kabin, było to już opisywane i nie będę się powtarzał, był nawet wklejony artykuł o tych kabinach, tylko nie pamiętam w jakim dziale, dyskutowałem o tym z Kolegą max. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RICA
User
Dołączył: 10 Lut 2021
Posty: 271 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 19:51, 29 Paź 2021 |
|
A nie jest tak że kabiny z zewnątrz poza drobiazgami są takie same a różnice są w konstrukcji podłogi i jej zawieszenia a tym samym samego umieszczenia jakby wyżej co daje efekt dużych różnic ? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RICA dnia Pią 19:52, 29 Paź 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|