Autor |
Wiadomość |
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1444 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 19:55, 29 Paź 2021 |
|
I dla tego właśnie są to dwa różne typy kabin a nie jakiś lifting . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
RICA
User
Dołączył: 10 Lut 2021
Posty: 271 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 20:03, 29 Paź 2021 |
|
No ale na potrzeby modelarskie i konwersje chyba nie robi to jakieś różnicy, to oczywiście jest zależne od indywidualnych wymagań |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
hans
User
Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 41 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:40, 29 Paź 2021 |
|
Był trzy wersje długości .Najdłuższy to Star 1142 L.
5840
6550/7190
9090
Te atrapy były współzamienne nawet z 742.Właśnie gdy zdjęło się te wszystkie kratki to montowali te plastikowe atrapy jaką mamy w modelu .
Co mi się rzuciło w modelu jest błąd dolny schodek w orginale powinien być koloru czarnego.
A użytkownicy narzekali na te nowe atrapy ,gdy zbiorniczek płynu chłodniczego był z przodu ,a atrapa otwiera się do góry ,to za cholerę nie można go wlać. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hans dnia Pią 22:33, 29 Paź 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2226 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:11, 29 Paź 2021 |
|
Kroki niezbędne do przełożenia czerwonej kabiny modelu Stara 200 na podwozie Stara 1142:
1. zmyć cały lakier
2. zeszlifować cały napis Star z atrapy i cyfry 200 z boku kabiny
3. zaszpachlować górny rząd wlotów powietrza na atrapie pod napisem Star (tak konkretnie to 9 szczelin, pozostawiając bez zmian 3 po lewej stronie)
4. zeszlifować klamki drzwi kabiny
5. zamówić u kogoś blaszki z nową klamką kasetową, czcionką Star oraz 1142
6. przykleić blaszki we właściwych miejscach (klamki niżej, napis Star niżej i cyfry 1142 w miejsce cyfr 200)
7. polakierować całość i pomalować detale
Wtedy ta kabina może robić za przedliftowego Stara 1142. Jeśli to jest prosta i łatwa zamiana, to ja chyba mam zbyt małe umiejętności. Dla mnie to jest całkiem sporo roboty. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez W126 dnia Pią 21:15, 29 Paź 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:44, 29 Paź 2021 |
|
autobusy_prl napisał: |
(.....) kabina stara 200 i stara 1142 to dwa różne typy kabin, było to już opisywane i nie będę się powtarzał, był nawet wklejony artykuł o tych kabinach, tylko nie pamiętam w jakim dziale, dyskutowałem o tym z Kolegą max. |
Artykuł pochodzi z AUTO Techniki Motoryzacyjnej z marca 1989. Nie mam obecnie możliwości wklejenia artykułu ale ew. zainteresowany może sam do niego dotrzeć
Wynika z niego m.in, że kabina Stara 1142 o symbolu 671 została wprowadzona do produkcji w IV kwartale 1988 roku. Jest to nowa, odchylana kabina projektowana do następcy Stara 200 od 1983 roku. Podobieństwo do poprzedniczki oczywiscie istnieje bo nowa kabina powiela ogólną koncepcję kabiny 642 projektowanej jeszcze z Chaussonem i produkowanej od końca lat 60-tych.
Jest jednak od niej znacznie nowocześniejsza, wygodniejsza, wykonana z większych wytłoczek, z użyciem większej ilości tworzyw sztucznych, lepiej wygłuszona, lepiej ogrzewana, wentylowana, znacznie lepiej zabezpieczona przed korozją itp, itd. Ale przede wszystkim jest zaprojektowana wg innych założeń konstrukcyjnych - jako kabina odchylana.
Natomiast kabina Stara 200 o symbolu 642 od 1986 r podlega kroczącemu liftingowi w celu jak największej unifikacji z odchylaną kabiną 671 Stara 1142.
Kabina po liftingu otrzymała nowe oznaczenie 678, pozostaje kabiną stałą, (nieodchylaną) i produkowana była jako część zamienna do Starów 200 oraz jako fabryczne wyposażenie tego modelu bo przez kilka lat obydwa samochody, tj stary Star 200 i nowy Star 1142 produkowane były równolegle.
Mam nadzieję, że to co napisałem nie jest zbyt zagmatwane, w razie czego proszę pytać.
Krótko mówiąc, obydwa Stary (200 i 1142) posiadają dwie różne kabiny, aczkolwiek wskutek unifikacji bardzo podobne. |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez max dnia Pią 21:52, 29 Paź 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pią 21:48, 29 Paź 2021 |
|
Proponuję poczytać fachowe czasopismo AUTO-Technika Motoryzacyjna Nr 3/89 (z tamtych czasów) gdzie precyzyjnie są wyjaśnione różnice pomiędzy kabinami:
- typu 642 (kanoniczną dla STAR 28/29, 200, 244),
- typu 671 (kanoniczną dla STAR-1142) - odchylaną,
- typu 678 - nieodchylaną, maksymalnie zunifikowaną z 671 (część zamienna dla rodziny STAR-200).
A te klamki wyżej - niżej. Ostatnia kabina typu 671 przeszła jeszcze ze dwa albo i trzy liftingi (produkcyjne i ofertowo-wystawowe).
Nasz model STAR-200 jest z kabiną typu 678.
Nasz model STAR-1142 jest z kabiną typu 671 po pierwszym (chyba) liftingu.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Pią 22:09, 29 Paź 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
hans
User
Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 41 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 22:41, 29 Paź 2021 |
|
Podstawowa różnica to to ,że:
-200 ma odchylaną maskę do dostępu w środku kabiny
-1142 ma odchylaną kabinę .
Ale generalnie bryła ,drzwi ,szyby itp. były takie same.
Pewnie ostatnia dwusetka ,a pierwsza jedenastka nie różniła się aż tak bardzo zewnętrznym wyglądem. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hans dnia Sob 17:29, 30 Paź 2021, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 23:22, 29 Paź 2021 |
|
Te samochody były produkowane równolegle przez 8 lat. Więc to porównanie pierwszego nowego i ostatniego starego modelu nie bardzo ma uzasadnienie.
W tym czasie kabina Stara 200 była z przyczyn ekonomicznych unifikowana z kabiną Stara 1142 i w efekcie obydwie są zewnętrznie bardzo podobne ale to kabiny o różnej konstrukcji, projektowane w różnym czasie.
Poza kabiną samochody różniły się jeszcze bardziej chociaż obydwa zewnętrznie były podobne i należały do tego samego segmentu wagowego.
Moim zdaniem DeA niewłaściwie (nie pierwszy raz) wybrało wzór Stara 200. Model z kabiną 678 zunifikowaną z kabiną 671 Stara 1142 jest do niego zbyt podobny a przy okazji nie oddaje typowego Stara 200 z kabiną 642, którego wyprodukowano wielokrotnie więcej niż modelu "poliftingowego".
No i prowokuje do kolejnych dyskusji "o wyższości jednych świąt nad drugimi" 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Pią 23:23, 29 Paź 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2226 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 1:05, 30 Paź 2021 |
|
Kabinę 642 będzie miał na pewno Star 28, o którym wspominał kiedyś RICA. Tam oczywiście jest inne rozmieszczenie świateł, więc to nie to samo co Star 200. Niewykluczone jednak, że dostaniemy również Stara 244 z kabiną 642 i być może stąd decyzja o wrzuceniu nowszej wersji kabiny na Stara 200. Tym samym mamy całą gamę starachowickich kabin w naszych modelach. Mi to odpowiada. Do pełnej kolekcji Starów potrzeba wówczas jeszcze chyba tylko 266 z nowszą kabiną, niż wydany żółty oraz odświeżonej i ulepszonej wersji Stara 20 z KAP i będzie komplet. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 9:40, 30 Paź 2021 |
|
Do pełnego kompletu to jeszcze trochę brakuje 😉
Temat kabin z FSC jest ciekawy i warty dyskusji ale to już raczej nie tutaj.
Chętnie o tym pogadam ale proponuję założyć temat w innym dziale. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RICA
User
Dołączył: 10 Lut 2021
Posty: 271 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 14:06, 30 Paź 2021 |
|
Na podsumowanie dyskusji o starach pozwolę sobi wrzucić takie oto porównania. Poniżej fajnie widać różnice a raczej prawie ich brak (foto skądś z netu i nie pamiętam skąd)
Więc jeśli chodzi o kabinę to różnice są w płycie podłogowej i mocowaniu kabiny a co za tym idzie wnętrze. Z zewnątrz kabiny są generalnie takie same, poza drobiazgami.
Na porównaniu poniżej widać że z zewnątrz kabiny różnią się detalmi rdzeń jest współny i nawet kabina modelu 742 jest w dużym stopniu zunifikowana, to samo dotyczy tylnych ścian.
Dotyczy to nawet kabiny 266 która rózni się od reszty przednią szybą i dachem.
Uważam że spokojnie można kabiny zamienić z Starem 200 dorabiająć barę drobiazgów. Czy trudne zależy od zdolności i narzędzi. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RICA dnia Sob 16:00, 30 Paź 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 15:00, 30 Paź 2021 |
|
Zamieniać można wszystko na co się ma ochotę, to suwerenne decyzje każdego z nas.
Ale nie należy szukać uzasadnienia w tym "porównaniu" bo to jeden masz - masz, w dodatku z błędami 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RICA
User
Dołączył: 10 Lut 2021
Posty: 271 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 15:39, 30 Paź 2021 |
|
jakimi błędami? edit, poprawiłem ewentualny bład |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RICA dnia Sob 16:00, 30 Paź 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 15:44, 30 Paź 2021 |
|
Załóż temat w odpowiednim dziale, pogadamy o kabinach Starów, o tych ze zdjęć też. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RICA
User
Dołączył: 10 Lut 2021
Posty: 271 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 16:20, 30 Paź 2021 |
|
Więc co jest nie tak z tymi kabinami? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|