|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
kolowy
User
Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 209 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kato
|
Wysłany:
Śro 11:23, 31 Maj 2023 |
|
Na przedostatniej stronie zeszytów 3 i 40 KCP od DeA można przeczytać, że koła mają wymiar 9x20, a ogumienie 12x20. Instrukcja obsługi wozu nie podaje wymiarów koła, ograniczając się do stwierdzenia, że jest ono tarczowe, z dwudzielną obręczą o wymiarze ogumienia 12.00-20. Ogumienie przystosowane do zmiennego ciśnienia, a bieżnik o rzeźbie terenowej. Z opisu wynika, że opony te są lewe i prawe.
Powyższemu opisowi odpowiada widoczne na żywo i na zdjęciach ogumienie prezentowane w katalogu opon jako T-45. Zmienne ciśnienie, 12.00-20, obręcz 9.0-20. Nie ma nic o wersji lewej i prawej.
Takie same parametry techniczne posiada opona o rzeźbie bieżnika U34 i opony te są również widywane na kołach Stara 266.
Trzecim rodzajem widywanych opon są U20A. 12.00-20, nie są one według katalogu przystosowane do zmiennego ciśnienia, a wymiar obręczy to 8.5-20.
Tu mam pytanie, czy te 0,5 cala różnicy rzeczywiście wymusza konieczność stosowania innych obręczy?
Ciekawe czy ktoś zagląda tak nisko ? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolowy dnia Śro 11:30, 31 Maj 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
kolowy
User
Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 209 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kato
|
Wysłany:
Pią 21:46, 23 Cze 2023 |
|
120 odwiedzin i nikt nic, czy były dwa rodzaje felg, czy też oba rodzaje opony pasowano na tą samą ?
Moim zdaniem to tylko jakiś wyróżnik w rodzaju tego jakiego użyto przy amunicji pistoletowej 7,62 i 7,63 mm. W połowie lat osiemdziesiątych przeprowadzono modernizację artylerii, między innymi wymieniono koła na używane w ciężarówkach Star 266. Zastosowano zarówno opony 12.00-20 z bieżnikiem T-45 pod felgę 9.0-20, jak i z bieżnikiem U20A pod felgę 8.5-20.
Instrukcja obsługi Stara 266 mówi o zwróceniu uwagi przy wymianie kół na prawidłowe ułożenie bieżnika, gdzie opis opony musi znajdować się po zewnętrznej stronie koła.
Jak dla mnie sugestia istnienia opon lewych i prawych, w przeciwnym razie bieżnik będzie skierowany w przeciwne strony. Przekopałem internet, niestety zdjęcia ilustrujące oferty pokazują tylko jedną stronę opon. Wpełzłem więc (prawie) pod Stara, akurat trafiła się okazja, i okazało się, że napisy są po obu stronach, a jedyną różnicą jest strzałka skierowana w lewo lub prawo, pokazująca kierunek obrotu koła.
Albo w instrukcji jest błąd i nie chodziło o napis, a o strzałkę, albo kiedyś było inaczej. To jednak nie były czasy opon asymetrycznych, były symetryczne i kierunkowe.
Przy okazji znalazłem oponę, której rysunek ilustruje w instrukcji sposób zaznaczenia wzajemnego położenia opony i obręczy przy wymianie dętki. Nie jest to ''jodełka'' T-45. Według poniższego tekstu (strona 5/16) jest to zmodyfikowana opona do ZIL-131.
[url]https://docplayer.pl/21408840-Badania-drogowe-samochodu-ciezarowo-terenowego-star-266-w-its-the-off-road-star-266-truck-road-tests-at-the-its-material-nierecenzowany.html[/url]
Opony tego wzoru są produkowane nadal przez Omskszina jako model M-93 i przez Altaiszina jako TR-93. Poniżej znaleziony na aukcji oryginał z epoki.
[url]https://www.olx.pl/d/oferta/opona-12-20-12-00-20-CID757-IDUXJPH.html[/url
Nie mam pewności, ale jest możliwe, że opony Stomil o rzeźbie bieżnika T-45 są naszą modyfikacją powyższej opony M-93 i na nich jeździł testowy Star widoczny
na zdjęciach ilustrujących artykuł o badaniach drogowych.
Opony można rozróżnić w widoku z boku po ''zębach'', M-93 ma ich 23, a w T-45 jsą 22. Dokładnie 6,5 w ćwiartce koła i tylu się dopatruję na kiepskiej jakości zdjęciu w artykule. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolowy dnia Wto 14:23, 27 Cze 2023, w całości zmieniany 33 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|