|
Autor |
Wiadomość |
szombierek
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 359 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Czw 21:39, 03 Maj 2012 |
 |
No widzisz Jarku, Ty lubisz te szeeerokie, ja te wąskie, tym bardziej, że mam je pod oknem, a dziadek i babcia pracowali kilka ladnych lat na wąskim A obok Twoich stron jestem ostatnio dośc często-co roku obowiązkowa runda po rybnickich grubach ( i obowiązkowa wizyta w models4u ) Parowóz jeżdzi, fajnie zrobiony, http://www.youtube.com/watch?v=6DQNsPMkhQ4&feature=related tylko, co z tego, skoro moglem go jedynie obejrzeć na filmiku Nie rozumiem, jak można zamknąc lokomotywownie (nie mówiąc już o uruchomieniu parowoziku ) w dzień, kiedy było tam pelno ludzi. A jechałem tam min własnie z zamiarem poczucia tego klimatu... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szombierek dnia Czw 21:42, 03 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
|
 |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5718 Przeczytał: 73 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 10:34, 06 Maj 2012 |
 |
szombierek, dopiero teraz obejrzałem filmik. Fajnie, że jeżdżą pod parą, ale po cichu liczyłem, że będą ciągali te wagony Pw53. Ciekaw jestem, czy ona jest "na chodzie". Zdjęcie sprzed dwóch lat:
Pozdrowienia |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Nie 23:21, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
szombierek
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 359 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Nie 21:05, 06 Maj 2012 PRZENIESIONY Nie 21:49, 06 Maj 2012 |
 |
Jarku już tłumacze. Ten Las to ich nowy nabytek, z tego co wyczytałem z Huty Pokój. Ten Pw53 to hybryda. Połączenie Tw i Px-a . Od dwoch lat stoi i rdzewieje, bo nie mają papierów ( atestu ) na kocioł . Jest tam jescze zółty Tw uratowany z pseudo skansenu ze Stanicy . Pozdrawiam
EDIT : Las nie jest z Huty Pokój. Tam był wyremontowany i przywrócony do życia pochodzi ze Skansenu Maszyn Parowych w Tarnowskich Górach  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szombierek dnia Pon 20:02, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Wojciech1500
User
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1438 Przeczytał: 34 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 21:25, 06 Maj 2012 PRZENIESIONY Nie 21:50, 06 Maj 2012 |
 |
Ostatnio wiele lokomotyw jest remontowanych. Na zdjęciu opisywany parowóz pod parą:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tak wygląda parowóz Pw 53 na stan obecny:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak na marginesie, to planują odbudowę tej linii do Gliwic, ale znając realia i fundusze unijne - które są jak UFO: wiele się o nich gada a nikt ich nie widział, to raczej budowa nie dojdzie do skutku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5718 Przeczytał: 73 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 21:29, 06 Maj 2012 PRZENIESIONY Nie 21:51, 06 Maj 2012 |
 |
szombierek napisał: |
Od dwoch lat stoi i rdzewieje, bo nie mają papierów ( atestu ) na kocioł . |
Szkoda, bo to całkiem sympatyczny parowozik:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
szombierek napisał: |
Jest tam jescze zółty Tw uratowany z pseudo skansenu ze Stanicy . |
Ten?
[link widoczny dla zalogowanych]
A tutaj akcja, jak "padł" im Wls180 w drodze powrotnej ze stacji Paproć i na ratunek wysłali Wls75, żeby ściągnął skład:
[link widoczny dla zalogowanych]
A w ogóle, to nie myślałeś nad założeniem osobnego wątku, jak mój o LHSie, ale o wąskotorówkach? Bo to też ciekawy temat. Np. "Śladami dawnych wąskotorówek". Miałbym nawet kilka zdjęć, np. z dawnej stacyjki koło Nędzy:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Wojciech1500, odbudowa linii do Gliwic, to utopia. Wiele obiektów inżynieryjnych jest rozebranych, w wielu miejscach, gdzie przebiegał tor, powstały inne obiekty (droga, stacja benzynowa). Ta linia musiałaby zostać zbudowana od nowa. Biorąc pod uwagę, że linia miałaby być głównie atrakcją turystyczną (nie wierzę, że spełniałaby rolę komunikacji w dojazdach do pracy/szkoły), nikt nie wyłoży grubych milionów na taką "odbudowę", bo się to nigdy nie zwróci. A szkoda, bo sam pamiętam jeszcze resztki stacji i tory w okolicy ulicy Pszczyńskiej w Gliwicach...
Pozdrowienia |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Nie 21:54, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
szombierek
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 359 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Nie 21:30, 06 Maj 2012 PRZENIESIONY Nie 21:51, 06 Maj 2012 |
 |
W Gliwice bym nie wierzył. Ogrome fundusze by musieli pozyskać na odbudowę torów. Słyszałem bardziej realną i myśle równie ciekawą wersje, a mianowicie budowę linii nad Zalew Rybnicki. To mogło by być naprawde ciekawe i jednocześnie dochodowe. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Wojciech1500
User
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1438 Przeczytał: 34 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 21:31, 06 Maj 2012 PRZENIESIONY Nie 21:52, 06 Maj 2012 |
 |
No tak, bo kilometr torów kosztuje milion złotych, ale jeśli użyło by się torów z odzysku od PKP to koszty by zmalały. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wojciech1500 dnia Nie 21:31, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
szombierek
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 359 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Nie 21:39, 06 Maj 2012 PRZENIESIONY Nie 21:53, 06 Maj 2012 |
 |
Tak ten. Ze skansenem w Stanicy, to była jakaś nieczysta sytuacja, mieli tam dużo taboru, drezyny, Lidki, i wszystko zezłomowali/ sprzedali do Czech, potem ratowali dopiero. Co do tematu, to nie wiem czy bym go pociągnął, chyba takiego zainteresowania tutaj nie ma.
Co do torów nad Zalew, to wlasnie od stacji w Paproci jest kilometr, i ten milion myśle że udało by sie pozyskać, tabor mają ( razem z Lasem 3 rumuny [Lxd2] dostali z Huty ) , więc fajna atrakcja by była. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5718 Przeczytał: 73 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 22:23, 06 Maj 2012 |
 |
No to wydzieliłem.
Temat wcale nie musi być często aktualizowany, podobnie jak mój o LHSie. Wystarczy, że czasem coś się do niego wrzuci, a gwarantuję, że ludzie będą zaglądać.
Ode mnie jeszcze kilka zdjęć z Rud, sprzed 2 lat:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Poniżej jeszcze kilka zdjęć z okolic Nędzy, czyli ze szlaku od Rud do Raciborza, gdzie dawniej była ostatnia stacja wąskotorówki. Niestety, szlak w większości jest rozebrany. Widać jedynie pozostałości podkładów, przepusty są zarośnięte, wszystko opanowuje dzika roślinność.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Tylko w nielicznych miejscach zachowały się resztki toru, który i tak się do niczego nie nadaje.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Przez lata skutecznie likwidowano wszystko, co związane z wąskotorówką. Przy remoncie drogi Rybnik-Gliwice, w Nieborowicach "wycięto" całkowicie wiadukt nad rzeczką, po którym jeździła wąskotorówka. W Gliwicach na Pszczyńskiej usunięto szyny i zaasfaltowano dawny przejazd. Już jakiś czas tam nie byłem, ciekawe jak teraz wygląda teren dawnej stacji...
Może nazbierają pieniądze na odcinek nad zalew... Ale to też nie jest pewne, bo nie wiadomo, co będzie z samym ośrodkiem nad zalewem - Elektrownia chce się go pozbyć, nie wiadomo jaki będzie kształt tego ośrodka, gdy trafi w ręce nowego właściciela. Ale atrakcja z pewnością przyciągnie wielu nowych gości nad zalew i do kolejki, jeśli ziszczą się plany (a może raczej marzenia) samorządowców z Rybnika.
Pzodrowienia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
szombierek
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 359 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Pon 20:38, 07 Maj 2012 |
 |
Parę zdjęć ode mnie.
Moja uwaga odnośnie zdjęcia 4. Jak widać, taboru tam całkiem dużo. Dla dzieci i tych " nie w temacie" to jest ciekawe-dużo i kolorowo. Ale wystarczy mieć niewielkie pojecie o kolei, żeby zobaczyć że coś jest nie tak... Cóż, trzeba przyznać, że zdemolowane wagony stojące na podkładach z wąskotorowek z całej Polski troszkę nie " pasują " Dla miłośnika to wręcz znieważenie. Tym bardziej,że bawiąc się w kolorowe wagoniki niszczeje oryginalny tabor, którego jest coraz mniej. Wystarczy powiedzieć, że z calej ogromnej kilkuset kilometrowej sieci została tylko 1 cysterna !
Ciekawostka:
W Rudach stoi jeden z dwóch ocalałych wąskotorowych elektrowozów Siemens Bo ( [link widoczny dla zalogowanych] ) Plany były wielkie. Odremontować i jeździć... No tak, tylko jak jeździć Przecież to elektrowóz. Planowano wybudować fragment trakcji w celach demonstracyjnych, czy ostatecznie zamontować agregat. Co z tego wyszło...  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szombierek dnia Pon 20:41, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Pon 20:58, 07 Maj 2012 |
 |
Kilka zdjęć ode mnie, zrobione chyba w 2009 roku:). Też słyszałem, że chcą wąskotorówkę w Gliwicach odbudować. Jutro postaram się podjechać na Pszczyńską i zobaczyć czy coś jeszcze zostało ze stacji, wiem że jakiś czas temu jeszcze stała.
Stacja jeszcze stoi:)
 |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 19:08, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
 |
szombierek
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 359 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Śro 20:48, 09 Maj 2012 |
 |
Widze, że magazyn już zniknął w ogóle. I pomyśleć, że jest to zabytek... Dzięki, za zdjęcia, dawno tam nie byłem. Orientujesz sie może, czy tor na stacji benzynowej jeszcze jest? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Śro 20:55, 09 Maj 2012 |
 |
Kurcze jakiś czas temu jeszcze był, ale dawno nie jechałem już tamtędy, jak będę miał czas to jutro podjadę i zrobię foto:) |
|
|
|
 |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5718 Przeczytał: 73 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 21:34, 09 Maj 2012 |
 |
Dzięki za fotki, dawno tam nie byłem... Pamiętam jeszcze przejazd kolejowy na Pszczyńskiej, jak zaczynałem studia w 1995 na Polibudzie. Potem przejazd zlikwidowali, ale chyba na stacji benzynowej (na początku to była DEA, później Aral ??) były zachowane fragmenty szyn. A jak jest teraz?
Pozdrowienia
EDIT:
Na satelicie (wykorzystywanej przez Google) te szyny jeszcze widać na stacji benzynowej oraz zaasfaltowany przejazd (inny odcień asfaltu):
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Śro 21:44, 09 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
tracker
User
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 1800 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany:
Śro 22:59, 09 Maj 2012 |
 |
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|