Autor |
Wiadomość |
Grexik
User
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 870 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Pon 20:31, 27 Maj 2013 |
 |
Jako iż dzisiaj stałem się szczęśliwym współposiadaczem Maluszka z 1976r. w stanie jak dla mnie świetnym poszukuję wszelkiej dokumentacji, szkiców, fotek 126p z tego okresu.
Chcemy go odnowić i doprowadzić do stanu jak najbardziej oryginalnego, więc stąd moja prośba, bo gdzie jak nie na tym forum.
Przekopałem trochę sieć, ale wciąż mi mało, a może macie coś ciekawego.
Pozdrowienia! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grexik dnia Pon 20:32, 27 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Pon 20:42, 27 Maj 2013 |
 |
Grexik, najpierw pokaż fotkę, później pomyślimy  |
|
|
|
 |
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Pon 20:44, 27 Maj 2013 |
 |
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] -dział 126p
Katalog części - jeśłi musisz robić remont; książka napraw WKiŁ tak oŋólnie  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Grexik
User
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 870 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Pon 21:01, 27 Maj 2013 |
 |
Dzięki Magu!
Samochód kupiliśmy od pierwszego właściciela(dołączył dowód zakupu w Polmozbycie itp.), który jeździł nim do kościoła i na grzyby, a od 7 lat Maluszek stał w PRLowskim garażu i był tylko co 2 dni przepalany.
Mechanicznie po wstępnej diagnozie nie ma nic większego do roboty, oczywiście gruntowny przegląd oraz pochylenie się tylko nad skrzynią biegów.
Chcieliśmy zostawić oryginalny lakier, jednak bez profesjonalnego malowania się nie obejdzie,ponieważ kiedyś był polakierowany tylko do połowy, dlatego niedługo trzeba przystąpić do prac delikatnie rozbiórkowych. Poza tym to kosmetyka i wymiana paru drobiazgów na oryginale. Później rejestracja jako zabytek i czas się pocieszyć świetnym klasykiem.
Zdjęć jako takich nie mam, ale jako, iż chcę prowadzić dokumentacje od początku, to mam zdjątko jeszcze z placu sprzedającego.
 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grexik dnia Sob 14:33, 01 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Wto 13:06, 28 Maj 2013 |
 |
Bardzo fajny Maluszek
Mówisz tylko o skrzyni biegów..Ja profilaktycznie wymieniłbym np. hamulce (wraz z przewodami - lubiały parcieć), zabierak, sprzęgło, pompkę paliwa itp..
Na "dzień dobry" widzę, że ktoś zrobił tuning i wymienił felgi cytrynki na zwykłe "Maluchowe". Wymiana felg cytrynek na "zwykłe" niosła ze sobą także wymianę: bębnów, tarcz kotwicznych, zwrotnic, piast, półosiek, cylinderków, okładzin...Generalnie, aby zmienić takowe kółka trzeba rozwalić całe zawieszenie
Ponadto nie posiada znaczka przedniego i dziur pod niego. Może to wskazywać na "strzał" w przód i wymianę pasa przedniego (i być może maski, czy coś więcej - nie wiem). Ale też Panowie z FSMu mogli mieć "kaprys" i nie dać znaczka, ani dziur pod niego. Jestem jednak bardziej przekonany, że miał po prostu wymieniany co najmniej pas przedni
Proszę o więcej zdjęć to Tobie zdiagnozuję, co jeszcze jest niezgodne z rocznikiem.
Pozdrowienia
PS Przy rejestracji na zabytek szykuj co najmniej 1000 zł  |
|
|
|
 |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2661 Przeczytał: 26 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 13:19, 28 Maj 2013 |
 |
Nie jestem znawcą, ale wygląda mi to na oryginalne felgi, z szerokim rozstawem śrub. Co do pasa przedniego, może był jedynie lekko stuknięty i szpachlowany? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3485 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Wto 13:29, 28 Maj 2013 |
 |
Musi mieć "cytrynki", bo ma stare kołpaki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu akurat nowo produkowane, ale wzór ten sam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Wto 13:39, 28 Maj 2013 |
 |
Czyli QLIG chcesz powiedzieć, że pod tymi kołpakami znajdują się "cytrynki"?? |
|
|
|
 |
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3485 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Wto 13:44, 28 Maj 2013 |
 |
Nowsze mają mniejszy rozstaw śrub, więc muszą być Coś jak tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
( innego zdjęcia Malucha na tych kołpakach nie znalazłem, więc musi starczyć ta pokraka ) |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Wto 13:50, 28 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Wto 15:04, 28 Maj 2013 |
 |
Racja QLIG.
Czekam na zdjęcia od Grexik'a. |
|
|
|
 |
Grexik
User
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 870 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Wto 23:13, 28 Maj 2013 |
 |
Cały układ hamulcowy został niedawno wymieniony. Zabierak i lizak jest do wymiany.Tak, jak mówiłem przejdzie jeszcze gruntowny przegląd. Felgi są oryginalne cytrynki (wstrętne kołpaki pójdą od razu do kosza). Tak, Kaszlak miał delikatny dzwonek z przodu i został w PRL pomalowany i zaszpachlowany jak widać do połowy. Również jak widzicie zderzak przedni jest nienaturalnie wgięty.
Znaczek został skradziony przez zazdrosnego sąsiada poprzedniego właściciela, ale chcę to jeszcze sprawdzić z fotkami samochodu w czasach świetności.
Wstępnie wiem jak to z zabytkiem, ale nad rejestracją będziemy zastanawiać się później.
Przy tym samochodzie nie chcemy, robić nic pochopnie. Na początek chcę zgromadzić jak najwięcej materiałów. Później przemyśleć i zaplanować plan odnowy. Wszystko robić z precyzją, namaszczeniem i jak najbardziej oryginalnie.
Pozdrowienia!  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grexik dnia Wto 23:15, 28 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Grexik
User
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 870 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Sob 14:30, 01 Cze 2013 |
 |
Serdecznie dziękuję za odzew ze strony forumowiczów. Szczególnie kolegom Dziwny Mag i czapajew. Wszelkie informacje jak i części są dla mnie na wagę złota.
Dzięki chłopaki!  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
przemek77
Gość
|
Wysłany:
Pon 17:37, 03 Cze 2013 |
 |
Mam kilka książek do 126p Np Naprawa samochodów Fiat 126p co prawda z 1986r ale opisuje i starsze modele. Książkę z serii "Jeżdżę samochodem Fiat 126p" wydanie z 1981 a może coś jeszcze znajdę jak chcesz odezwij się na priv Może się jakoś dogadamy |
|
|
|
 |
Grexik
User
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 870 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Pon 18:38, 03 Cze 2013 |
 |
Niestety już za późno.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Sob 17:34, 31 Maj 2014 |
 |
Tutaj jest 126p 1976. Zabytkowy.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|