Autor |
Wiadomość |
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 9:25, 17 Maj 2014 |
|
W wojażach po kraju znalazłem takie pojazdy
Lublin 1 w wykonaniu z plastikową zabudową w niespotykanej odmianie mikrobus
Syrena P4 - prototyp , nigdy nie zrealizowany projekt na mały samochód rodzinny |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Pią 18:31, 23 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Sob 10:42, 17 Maj 2014 |
|
O ile na Lublina nawet bym uwagi nie zwrócił - o tyle Syrena rewelacja ! Pierwszy raz o takiej słyszę. Ładniejsze to od Syreny Mikrobus.
Szkoda tylko, że w takim stanie stoi... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2622 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 11:06, 17 Maj 2014 |
|
jat02 napisał: |
W wojażach po kraju znalazłem takie perełki
...Syrena P4 - prototyp , nigdy nie zrealizowany projekt na mały samochód rodzinny |
A gdzie takie cudo znalazłeś?
Czy możesz coś więcej o tym "niezrealizowanym projekcie" napisać? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 11:09, 17 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Grexik
User
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 870 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany:
Sob 11:25, 17 Maj 2014 |
|
Gdzie ta Syrena stoi? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 12:15, 17 Maj 2014 |
|
Nie zgodziłbym się , że Lublin nie jest godny uwagi , o ile kilkakrotnie spotkałem się z zabudową z tworzywa sztucznego , to nigdy w wersji oszklonej .
Co się tyczy Syreny , to jest ona w posiadaniu osoby , która stała się posiadaczem pojazdu przez przypadek.
Właściciel nie życzy sobie na chwilę obecną ujawniania żadnych informacji o miejscu przebywania pojazdu jak i również publikowania jego zdjęć , stąd napis na zdjęciu.
Jeżeli chodzi o techniczną stronę pojazdu , to projektant wykorzystał do jego budowy dostępne wówczas na rynku podzespoły i elementy karoserii m.in. od Żuka , klasyczny układ napędowy , 4-cyl. silnik , skrzynia biegów z lewarkiem w podłodze , przednia kanapa dla kierowcy i pasażera oraz dwie kanapy umieszczone wzdłuż pojazdu dla 6 osób .
Ciekawostką jest również to , że samochód był cały oszklony , również na tylnych narożnikach .
Aktualnie zbierana jest dokumentacja oraz dostępne części do próby odnowienia pojazdu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Sob 12:19, 17 Maj 2014 |
|
jat02 napisał: |
Nie zgodziłbym się , że Lublin nie jest godny uwagi , o ile kilkakrotnie spotkałem się z zabudową z tworzywa sztucznego , to nigdy w wersji oszklonej .
|
Nie stwierdziłem, że nie jest godny uwagi - tylko że ja bym nie zwrócił na niego uwagi jakbym go zobaczył. Bo z wyglądu Lublin jak Lublin na pierwszy rzut oka... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2622 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 13:10, 17 Maj 2014 |
|
jat02 napisał: |
Jeżeli chodzi o techniczną stronę pojazdu , to projektant wykorzystał do jego budowy dostępne wówczas na rynku podzespoły i elementy karoserii m.in. od Żuka , klasyczny układ napędowy , 4-cyl. silnik , skrzynia biegów z lewarkiem w podłodze , przednia kanapa dla kierowcy i pasażera oraz dwie kanapy umieszczone wzdłuż pojazdu dla 6 osób .
Ciekawostką jest również to , że samochód był cały oszklony , również na tylnych narożnikach .
Aktualnie zbierana jest dokumentacja oraz dostępne części do próby odnowienia pojazdu. |
Wygląda mi to na "projekt" zrealizowany przez wiejskiego mechanika w stodole z przypadkowych elementów, które akurat były pod ręką . Takich "projektów" kilka już widziałem. No ale poważna nazwa "Syrena P-4 prototyp, nie zrealizowany projekt samochodu rodzinnego" sugeruje jednak coś innego. Bardzo to tajemniczo brzmi, czy wiadomo skąd taka nazwa, kto to projektował, gdzie itd? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 13:23, 17 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2703 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Sob 13:22, 17 Maj 2014 |
|
A czy właściciel zamierza tę Syrenę odrestaurować? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Sob 13:23, 17 Maj 2014 |
|
Na "Złomniku" zdjęcie Syreny (?) pojawiło się w 2012 roku...
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2622 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 8:36, 19 Maj 2014 |
|
Kolego jat02 z poprzednich Twoich postów wynikało, że masz sporą wiedzę o tym "projekcie". Napiszesz coś więcej o pochodzeniu tego pojazdu i nazwie "Syrena P-4"? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 20:00, 19 Maj 2014 |
|
Projekt , jak wiele w tamtych latach , powstał , jak coś z niczego i wszystkiego zarazem .
Budowany był nieomal po kryjomu w jednej z motoryzacyjnych wzorcowni .
Podwozie wraz z zespołem napędowym pochodziło tymczasowo od Opla P4 (i stąd oznaczenie prototypu).
Silnik 4-suwowy 4-cylindrowy ustawiony w osi pojazdu , przekazujący napęd przez mechaniczną skrzynkę biegów z mechanizmem zmiany umieszczonym bezpośrednio w górnej części skrzynki , napęd klasyczny , poprzez wał kardana na tylne koła .
Koło kierownicy trzyramienne , zegary w tablicy rozdzielczej adaptowane od W-wy lub Żuka , kanapa przednia jednoczęściowa , w tylnej części pojazdu dwie jednoczęściowe kanapy umieszczone wzdłuż nadwozia , szyba czołowa z narożnikami wzorowana na Żuku.
Duże przednie drzwi zawieszone na przedniej krawędzi umożliwiały swobodny dostęp do wnętrza , tylne drzwi zawieszone na lewej krawędzi .
Oświetlenie przednie typowe dla polskich samochodów , tylne prawdopodobnie pochodziło od Nysy N-59 jak i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2622 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 20:26, 19 Maj 2014 |
|
Budowany był po kryjomu w jednej z motoryzacyjnych wzorcowni z części Żuka na podwoziu Opla P-4 (produkcja 1935-37, silnik 23KM, poj. 1,1) i dlatego nazwano go Syrena P-4 ???
Dla mnie to za dużo, nie wierzę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zet
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 32 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 7:31, 22 Maj 2014 |
|
I na pewno ruscy nie pozwolili go produkować, a Francuzi wykradli projekt i zrobili z niego Renault Espace. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2622 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 8:52, 22 Maj 2014 |
|
To chyba zbyt daleko idące wnioski Trudno uwierzyć w przedstawiony opis "projektu" ale kto wie? Może z czasem dowiemy się więcej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 16:17, 22 Maj 2014 |
|
max
Ale tylko Tobie trudno uwierzyć
Tak próbowano tworzyć motoryzację w Polsce tamtych lat (moich lat) , wystarczy popatrzyć na zdjęcia prototypowej , przedprodukcyjnej Syreny , też zlepkiem różnych części .
Było bardzo , bardzo wiele projektów i prototypów , które z wiadomych powodów nie miały szansy na produkcję . nawet małoseryjną (jak w przypadku Mikrusa) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|