|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pią 21:20, 16 Lut 2018 |
|
Piotrek_EPKK napisał: |
103 miał w użytkowaniu tylko śmigłowce, aczkolwiek, podobno w latach koniec 60 około 5x An-2 było wypożyczonych z 42EL. Potem wróciły one do macierzystej jednostki. Kolejnym samolotem była dopiero Mewa w latach 90. |
Wrócę jeszcze do tematu. Jak wspomniałem, osoby służące w Warszawie twierdzą, że ok 11 szt An-2 103 posiadała. Dziś na rosyjskiej stronie znalazłem taki rysunek:
Podpisany jest oczywiście błędnie, bo KBW formalnie zlikwidowano dużo wcześniej. Ale jak można wyczytać, warszawską jednostkę lotniczą KBW wcielono do 103 MSW. Samolot posiada biało-niebieskie oznaczenia na stateczniku zgodne z tą jednostkę, więc to kolejny dowód, że lotnictwo MSW jednak "Antki" posiadało |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Pią 21:21, 16 Lut 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
andrzej50_lodz
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Sob 21:28, 17 Lut 2018 |
|
Poszperałem wczoraj w swoich materiałach i nigdzie nie spotkałem informacji o An-2 będących na wyposażeniu 103 PL NJW. Wszędzie podawano tylko stany ilościowe śmigłowców.
W 1991r. 103 Pułk Lotniczy MSW był jednostką bardzo silną. Dysponował 39 śmigłowcami;
15 Mi-8 T,
3 Mi-8 S,
4 Mi-17,
12 Mi-2,
4 W-3 Sokół,
2 Bell 206,
1965
Zgodnie z zarządzeniem premiera z dnia 24.06.1965r. KBW przeformowano w Wojska Obrony Wewnętrznej i zaczęły pełnić służbę w ramach systemu Obrony Terytorialnej Kraju. W rzeczywistości zostały przekazane pod ministerstwo obrony narodowej. Część byłych jednostek KBW włączono w skład nowo powstałych Nadwiślańskich Jednostek Wojskowych MSW (ministerstwa spraw wewnętrznych).
1966r.
Od 1966r. funkcjonowały Nadwiślańskie Jednostki Wojskowe Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. (w okresie 1997r.-2002r., jako Nadwiślańskie Jednostki Wojskowe Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji). Kontynuowały one działalność KBW. W 2002r. zostały rozformowane.
Przy okazji znalazłem zdjęcie An-2 TP o numerze 1770, który pomalowany jest w ''meduzę'', ale ma na górnej części statecznika pionowego biało-czerwone oznaczenie, takie samo, jak to biało-niebieskie przedstawione na
zdjęciu. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzej50_lodz dnia Sob 21:51, 17 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6316 Przeczytał: 118 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 22:06, 17 Lut 2018 |
|
andrzej50_lodz napisał: |
Przy okazji znalazłem zdjęcie An-2 TP o numerze 1770, który pomalowany jest w ''meduzę'', ale ma na górnej części statecznika pionowego biało-czerwone oznaczenie, takie samo, jak to biało-niebieskie przedstawione na
zdjęciu. |
Bo takie oznaczenie miały maszyny należące do 42EL właśnie... i jeżeli KBW (103PL) miał kiedykolwiek jakieś An-2 to wypożyczone z tej jednostki... I tak jak napisałem w pierwszym poście: spotkałem się z informacją o kilku (około 5) takich maszyn, wypożyczonych z 42EL do KBW (103PL). Było to dawno, w latach 60 i samoloty na 100% wróciły do eskadry. I dlatego w historii An-2 nie ma wzmianki o lotnictwie MSW, bo te samoloty nigdy na ich stanie nie były, jako wypożyczone widniały w ewidencji eskadry czyli wojskowej... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andrzej50_lodz
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Sob 22:42, 17 Lut 2018 |
|
To by się zgadzało z wypowiedzią jednego z internautów, który w latach 1990-91 służył w 42 EL na Bemowie i twierdził, że mieli na stanie 5 sztuk An-2. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Nie 10:15, 18 Lut 2018 |
|
andrzej50_lodz napisał: |
Przy okazji znalazłem zdjęcie An-2 TP o numerze 1770, który pomalowany jest w ''meduzę'', ale ma na górnej części statecznika pionowego biało-czerwone oznaczenie, takie samo, jak to biało-niebieskie przedstawione na
zdjęciu. |
Z tego samego źródła posiadam jeszcze taki rysunek:
Piotrek_EPKK napisał: |
spotkałem się z informacją o kilku (około 5) takich maszyn, wypożyczonych z 42EL do KBW (103PL). Było to dawno, w latach 60 i samoloty na 100% wróciły do eskadry. |
Ja z kolei szukając informacji spotkałem się z inforacją ( jak już pisałem ) , że w 103 było ok 11 sztuk An2. Jak było nikt już nie dotrze. Być może tak jak piszesz - było zapotrzebowanie na tego typu samoloty, to wypożyczyli ( oddelegowali jak to się w mundurowym fachu nazywa ). A jak już były, to dla identyfikacji zamieniono biało-czerwone pasy na niebiesko-białe. Dlatego takie były widziane w Warszawie i ktoś taki umieścił na rysunku. Wszyscy zazwyczaj szukają "maszyn" pi ich spisie w danej eskadrze i dlatego ich nie ma. To tak jak z radiowozami - np u nas dość długo była "cywilna" Insignia ( ok 2 lat ), ale na stanie jej nigdy nie było - bo była oddelegowana z Katowic. Za X lat ktoś, kto by szukał, nie znalazłby jej
Na forum lotnictow.net.pl można znaleźć:
Cytat: |
Witam wszystkich. Też jestem nowy na waszym forum. Byłem w 42 eskadrze (JW1132) w 84 roku.[...] Z tego co pamiętam "103" miał trochę więcej Antków,a także Mi-2 i Mi-8 (17?). Samoloty"nadwiślańskie" i nasze (42elt), zewnętrznie nie różniły się malowaniem, krojem czcionki.Tylko kolor pasów odróżniał je od siebie. |
Cytat: |
Ponoć łącznie 11 An-2 było w "Nadwiślańskich". Liczba za Zbigniewem Lurancem. |
Cytat: |
Wracając do An-2 z pułku MSW - musiały zostać wycofane ok. roku 1985-86, gdyż z Bemowa zniknęły. |
Cytat: |
Tak, to by się zgadzało. Początkowo, szereg Antków ustawionych (przed rokiem 1979) na wprost hangarów nr. 4 i 5, liczył 7-9 maszyn. Później, przeniesiony bliżej pasa startowego, dochodził do 10-12 samolotów. |
Cytat: |
103 pułk lotniczy Nadwiślańskich Jednostek Wojskowych bo tak brzmiała pełna nazwa tej organizacji mimo iż formalnie podlegał pod MSW pod względem techniki lotniczej podlegał pod WL. Sprzęt nosił więc oznaczenia stosowane w lotnictwie wojskowym . Jedynym wyróżnikiem było stosowanie biało-niebieskiego pasa na sterze kierunku w przypadku AN 2 |
Cytat: |
Zwykle parkowały w wyrównanym szeregu wzdłuż drogi kołowania w pobliżu hangaru nr 6. Gdzieś w połowie lat 80-tych zniknęły, ustępując miejsca rozbudowującej się flotylli milicyjnych Mi-8/17. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Nie 16:13, 18 Lut 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
pt
User
Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 21:18, 21 Lut 2018 |
|
Wrzucam jako pojazd milicji, ale bardziej liczę na identyfikację. Może ktoś rozpozna do jakiej formacji należała widoczna na zdjęciu Wołga z czerwonym pasem. Zdjęcie zostało zrobione na centralnych dożynkach z roku 1978, które odbywały się w Olsztynie.
Pełne zdjęcie:
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pt dnia Śro 21:31, 21 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
pt
User
Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 22:38, 21 Lut 2018 |
|
Na jednym z portali społecznościowych znalazłem kilka zdjęć milicyjnej Nysy. Fotografie zostały zrobione podczas kursu oficerskiego MO z lat 1984-1987 w Wyższej Szkole Milicji w Szczytnie. Na dachach Nys widoczne są nietypowe "gwizdki"
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek46
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 22:52, 21 Lut 2018 |
|
Wołga z czerwonym pasem to samochód operacyjny straży pożarnej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Śro 23:56, 21 Lut 2018 |
|
A "gwizdki" są jak najbardziej typowe dla tamtego okresu. To podwójne zespoły sygnałów dźwiękowych SDS 12 (wysoki)/ SDS 22 (niski). Nie jestem pewien, czy od razu były tak oznaczane, to oznaczenie jest z początku lat 80. - w okresie produkcji różniły się też nieco wykonaniem - np najstarsze obudowy były całe metalowe, odlewane, nowsze były stalowe (tłoczone) + plastikowa "trąbka" - w każdym bądź razie technicznie był to cały czas ten sam typ sygnału i de facto były to trąbki klaksonu z Polskiego Fiata 125p. |
Post został pochwalony 2 razy
|
|
|
|
pt
User
Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 8:07, 23 Lut 2018 |
|
Dzięki za wyjaśnienie. Pierwszy raz spotkałem się z takim zestawem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pt
User
Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 10:13, 02 Mar 2018 |
|
Rajd samochodowo motocyklowy w XXV-lecie MO i SB rok 1969
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
1 maja 1988 w Lublinie
[link widoczny dla zalogowanych]
Demonstracje z lat 1988 i 1989 w Lublinie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][/img]
Źródło zdjęć: [link widoczny dla zalogowanych]
Milicyjna Warszawa Kombi prowadząca kolumnę motocyklistów po ulicach Olsztyna na III Zlocie Klubu Rotor Olsztyn rok 1978
[link widoczny dla zalogowanych]
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
huml
User
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1228 Przeczytał: 72 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Pią 18:29, 02 Mar 2018 |
|
Super fotki, a Łada tuning wyczesana |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pt
User
Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 19:40, 06 Mar 2018 |
|
Wczesna Nysa na ulicach Wrocławia
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pt
User
Dołączył: 20 Lut 2018
Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 23:39, 08 Mar 2018 |
|
Na profilu [link widoczny dla zalogowanych] można znaleźć mnóstw fantastycznych zdjęć. Wśród nich prawdziwe perełki jak trzy poniższe fotografie zrobione w Łodzi w roku 1945.
Milicyjny Sd.Kfz 2 Kettenkrad z radziecką armatą przeciwpancerną 45 mm 51-3K
Prawdopodobnie poniemiecki motocykl
Steyr 640
Zdjęcie ostatniego pojazdu pojawiło się już w tym wątku. Uważam, że chociażby ze względu na ostrość zdjęć, widoczność detali i rzadkość występowania tego modelu warto wrzucić je raz jeszcze:
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pią 14:36, 09 Mar 2018 |
|
Dla mnie odkrycie roku
Pozostałe zdjęcia, które wrzucałeś były mi znane. Ale to prawdziwe perły.
Jest tylko jeden błąd - ta armata to nie sowiecka a raczej niemiecka PaK 35/36 37mm. Choć pewny nie jestem. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Pon 11:29, 12 Mar 2018, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|