|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Śro 18:26, 31 Mar 2021 |
|
...DOBRE, DOBRE... doceniam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 21:29, 31 Mar 2021 |
|
xiedzu napisał: |
Raf napisał: |
...na Centrum Zdrowia Dziecka przekaż ...albo na Orkiestrę
|
no masz... cały misterny plan w p...
a już widziałem te reklamy: Kalkomanie tak dobre, że nawet Raf u mnie kupuje |
no to w końcu wydało się! Zawsze jak chciałem coś, czego akurat nie miał na stanie, to mówił że: "dopiero musi wydrukować". Teraz już wiem kogo miał na myśli |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2614 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 16:26, 01 Kwi 2021 |
|
BUSSING napisał: |
(.....) Prawda, że ten FIAT ze zdjęć podobny jest trochę do naszego Żubra?😉 |
To podobieństwo nie jest przypadkowe. Pisaliśmy już o tym niemal równo rok temu. Miałem zamiar umieścić link do tamtej rozmowy ale niestety zdjęcia już się nie wyświetlają.
W takim razie jeszcze raz. Żubr A80 został bez finezji i skrupułów zerżnięty z Fiata 682N. Był do niego do tego stopnia podobny, że w zachodniej prasie motoryzacyjnej opisywany był jako licencyjne wcielenie Fiata. Niestety, nie wszystko poza ogólną koncepcją i wyglądem dało się bezlicencyjnie skopiować bez poważnych konsekwencji. Fiat 682N był niezawodnym pojazdem produkowanym w kilkudziesięciu wersjach przez 36 lat - do roku 1988.
Polskie podzespoły słabej jakości, często wadliwie zaprojektowane, fatalna jakość materiałów i montażu spowodowały, że Żubr był najbardziej awaryjnym pojazdem produkowanym w Polsce. Jego eksploatacja naraziła gospodarkę narodową na ogromne straty. Zmieniło się to dopiero po wprowadzeniu do produkcji Jelcza rodziny 300 opartego na podzespołach licencyjnych i importowanych.
Kilka zdjęć oryginału i kopii
Fiat 682N
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Żubr A80
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W późniejszych latach obydwie kabiny były modernizowane, zmieniono m.in. kierunek otwierania drzwi i różniły się nieco bardziej, zwłaszcza atrapami ale silne podobieństwo pozostało aż do roku 1971-go, do czasu wprowadzenia w JZS do seryjnej produkcji kabiny typu 113. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1099 Przeczytał: 93 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 17:37, 11 Kwi 2021 |
|
Tu jest temat o logo PKS i Pekaes ,modelach i prawdziwych samochodach
więc podpiąłem link z tum wszystkim. Szkoda że skala nie 1/43
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z linku |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Śro 13:34, 18 Sty 2023, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 19:19, 11 Kwi 2021 |
|
Tak, to model w zapowiedziach Herpy i ma się pokazać w tym roku. Skala 1:87, a logo niestety nieprawidłowe... hahaha... Także nie tylko kalki niektórych producentów są nieprawidłowe, wielkie firmy też robią błędy... No chyba, że to specjalnie, żeby nie płacić za wykorzystanie logo? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|