|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Sławek84
User
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 453 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Śro 17:35, 08 Sty 2020 |
|
Miałem już zamiar nie kupować prasy motoryzacyjnej , ale przyciągnął mnie bardzo główny artykuł w magazynie "classicauto". Dotyczy on odnalezionego cudem w ogłoszeniu Fiata 125p w homologacyjnej wersji "Monte Carlo". Homologacyjnej , czyli przeznaczonej do sprzedaży. Wersja "Acropolis" przeznaczona była na rajdy.
Jestem ciekaw czy rzeczywiście jest to cudem odnaleziony kolejny można poowiedzieć "Święty Grall" , gdyż w artykule nie do końca jasno powiedziano : tak , napewno. Po drugie pojazd odnaleziono bez charakterystycznych elementów jak lusterka, felgi itd. Podobno były to przeróbki "fińskich wersji". Fabryka zamawiała je w Finlandii i tam były dopiero kompletowane.
Wg. autora artykułu najważniejsze jest to , że cała grodź silnika , układ chłodzenia , nawet drążki stabilizatora są tak skonstruowane , że mogą przyjąć na siebie tylko silnik DOHC.
Czytaliście? Co myślicie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 22:45, 08 Sty 2020 |
|
Nie czytałem, nie mam teraz takiej możliwości ale to bardzo interesujące. Nie bardzo natomiast zrozumiałem o co chodzi z tą homologacja do sprzedazy. Homologacja była konieczna do użytkowania danej wersji/kompletacji w motosporcie. Aby ją uzyskać, wymagana była produkcja określonej ilości pojazdów w takich wersjach - z silnikami 1800 i 1600. Służyły temu cywilne wersje 1800 Akropolis i 1600 Monte Carlo dostępne w handlu. Nie zrozumiałem też o co chodzi z wersją fińska? Nie mam możliwości kupna classic auto, czy mógłbyś napisać coś więcej? Dziękuję. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sławek84
User
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 453 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Czw 6:23, 09 Sty 2020 |
|
Wychodzi na to, że 1600 Monte Carlo był wersją homologacyjną, czyli produkcyjną. 1800 Akropolis, czy później Akropolis był przeznaczony dla fabryki, powstało ich najmniej.
Artykuł nie jest do końca przystępnie napisany i wnioskuję:
Monte Carlo i Akropolis powstały na podstawie wersji PF 125p Finn Speciall. W Finlandii FSO zamówił dwie sztuki i stąd sprowadzono je do kraju. Teraz z tych dwóch sztuk stworzono jedną i drugą wersję. Teraz pytanie. Czy pozostałe, w zamyśle autora 500 sztuk Monte Carlo i kilkanaście Akropolis powstało w ten sam sposób?? Tu jest znowu furtka i nic więcej w temacie nie napisano.
Polecam przeczytać artykuł i podzielić się spostrzeżeniami. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sławek84
User
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 453 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Czw 10:18, 09 Sty 2020 |
|
Zapomniałem dodać, że odnaleziony Fiat różni się jeszcze od zwykłego 1300/1500 wysokim tunelem środkowym, tak, że pasowała do niego włoska skrzynia 5- stopniowa. Ponadto w chwili odnalezienia był wyposażony w standardowy silnik Fiatowski i skrzynię biegów.
Co jeszcze ciekawego, to Fiat ten znajduje się obecnie w Muzeum na Powstańców Śląskich 127 w Warszawie, czyli tam, gdzie poprzednio była Giełda Modeli 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sławek84 dnia Czw 10:26, 09 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|