|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Nie 19:10, 06 Wrz 2015 |
|
Na szczęście części łatwo dostępne. Blacharka to pryszcz, mechanika z Sierry też raczej. Trzymam kciuki, bo warto to ratować. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wojciech1500
User
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1413 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 20:17, 06 Wrz 2015 |
|
Mam na sprzedaż nowe drzwi do niewiadówki To może by Ci się przydały. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tkmsledz
User
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 283 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 20:19, 06 Wrz 2015 |
|
takiego poldka to i ja bym kupił |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
arekgru
User
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 251 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz
|
Wysłany:
Wto 10:56, 08 Wrz 2015 |
|
A jeszcze tak nie dawno szły na "żyletki" i nikt ich nie żałował..... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tkmsledz
User
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 283 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 11:42, 08 Wrz 2015 |
|
W oryginale z 2.0 to bym łykał , od dzieciństwa takiego chce |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
arekgru
User
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 251 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz
|
Wysłany:
Wto 11:45, 08 Wrz 2015 |
|
Fabrycznie to montowali 2.0 DOHC z fiata 132...
A te fordowskie dwulitrówki tylko do służb mundurowych...chyba że się mylę...
Też bym takiego przygarnął... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arekgru dnia Wto 11:46, 08 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Wto 11:55, 08 Wrz 2015 |
|
Fabrycznie, do "zwykłej" sprzedaży, to montowali 1,3 i 1,5 z czasem 1,6 i w czasach Caro pewną ilość 1,4 rovera oraz 1,9 (diesel). Wszystkie inne silniki to były małe partie, albo na potrzeby, uogólniając, "rajdowe", albo głównie "okołorządowe".
Poldofordy były warsztatowo składane w oddzielnym budynku (zakład małych serii czy coś w tym stylu - jak ktoś zna dokładną nazwę, niech pisze ) i wsadzenie tego silnika w nadwozie Poloneza wymagało sporo rzemieśłinczych interwencji, od uspawania specjalnych łap pod silnik, po cięcie tunelu i robienie otworu na dźwignię zmiany biegów w nowym miejscu.
@Arcadius - gratuluję ciekawych autek! Kawał dobrej roboty zrobiłes |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tkmsledz
User
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 283 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 12:12, 08 Wrz 2015 |
|
Z mojej wiedzy wynika ze były montowane silniki 2.0 z opla , i bardzo krótka seria ok 100 sztuk z włoskim silnikiem tubodiesel 2.0 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 13:11, 08 Wrz 2015 |
|
Dzięki chłopaki, ogólnie macie rację. Konstrukcja Poldoforda się sporo różni, między innymi zmieniony tunel, ściana grodziowa, krótszy wał itp. Frajda z jazdy jest niesamowita. Mocy nie mierzyłem, ale w ustawce z 1,4 GTI ma lepsze odejście na niskich obrotach, nie mówiąc już o brzmieniu. W porównaniu do zwykłego 1,6 jeździ się o wiele dynamiczniej, chociaż cięższy przód jest trochę zdradliwy na zakrętach przy większych prędkościach - korekta gazem pomaga
Frajda niesamowita hehe. |
|
|
|
|
Krzysztof
User
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Wto 16:50, 08 Wrz 2015 |
|
Gdy kończyłem studia ,to poldek wchodził właśnie do produkcji . Powiedziałem wtedy kolegom ,że kupie ten samochód bo mam już końcówkę ceny. Pierwsza seria poszła za 225 tyś zł, a ja miałem właśnie te 25 tyś.Oczywiście koledy popatrzyli na mnie jak na wariata.W czerwcu 1978 r. specjalnie pojechałem na targi poznańskie ,żeby zobaczyć to cudo. Gdy zapytałem jednego z przedstawicieli FSO , skoro jest to wg dziennikarzy motoryzacyjnych polski produkt, to dlaczego pojazd ma plakietkę "licecja FIAT".Pan ten dał mi wymijającą odpowiedź. Coś wspomniał o silniku.Model wystawowy miał przyciemniane szyby.W pogoni za ceną dopadłem poldka w 1982 r. Kolorek mi pasował bo dawali tylko białe.Skrzynia była jeszcze czterobiegowa ,a za obrotomierz robiła czarna zaślepka. Obrotomierz dorwałem w sklepie w Warszawie. Piąty bieg zainstalowałem w 1986 r. A co się człowiek nabiegał za częściami.Jadąc na południe Europy Wschodniej miałem okazję sprawdzić ten nadbieg. Na emerdowskim paliwie po czechosłowackiej autostradzie auto spaliło mi poniżej 6 l/km.Co w owym czasie było i tak dobrym wyczynem.Dodam tylko ,że bułgarska drogówka kilkakrotnie zatrzymywała mnie, po to tylko ,żeby zobaczyć jak to polskie cudo wygląda w środku.Raz nawet zatrzymał mnie funkcjonariusz CAT-u /to takie skrzyżowanie rosyjskiego GAI i naszej obecnej Inspekcji Transportu Drogowego/. Wiedziałem ,że zatrzymuje mnie policjant ,bo oni mieli odblaski na mundurach i w światłach wyglądali jak machające kościotrupy. Przez wadliwie zamontowaną "turbinkę Kowalskiego" o mało nie straciłem samochodu. Autoryzowany warsztat poszedł na łatwiznę i nie dokręcił do końca przewodu paliwowego.Moje litrowa gaśnica z ładnym wskaźnikiem prawidłowości działania zrobiła tylko psyk. Cale szczęści ,że w pobliżu był znajomy ze sprawną gaśnicą.No na szczęście dla mnie PZU uznało winę właściciela warsztatu. Ostatniego Poloneza tym razem kombi pożegnałem rok temu.Długo patrzyłem jak odjeżdża nim nowy właściciel. W końcu z tą marką związałem 32 lata, połowę życia.Jako" sierotka po FSO" zmuszony byłem niestety do zmiany producenta. Ale to już inna historia. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof dnia Czw 8:22, 10 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
electromara
User
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 400 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Śro 23:26, 09 Wrz 2015 |
|
Ja jako że lubię sportowe autka śmigam takim oto okazem
Opel Astra Coupe Turbo - Bertone
ok. 230KM i 380Nm robią swoje
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
miki rempejcz.
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 647 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany:
Nie 18:50, 13 Wrz 2015 |
|
To i ja pokażę nowy nabytek.
Caro z '94, ładnie zachowany, znikome ilości korozji Oryginalnie wyposażony w elektryczne szyby z przodu. Aktualnie przechodzi naprawę przodu po kolizji. Nie mam aktualnych zdjęć, więc są jeszcze z OLX
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Potrzebuję informację co to za kolor, srebro wchodzące w złoto, oczywiście metalic. Ktoś zna kod, nazwę itp? Szukam błotnika w tym kolorze. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kuba96
User
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 886 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń
|
Wysłany:
Nie 19:36, 13 Wrz 2015 |
|
Mi to wygląda na L-108 platynowy metalik (platynowy metallic)
W jaki sposób doszło do kolizji |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
miki rempejcz.
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 647 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany:
Nie 19:42, 13 Wrz 2015 |
|
Poprzedni właściciel uderzył w tył bmw X5. Tragedii nie ma, teraz kompletuje części. Rozebrałem go i "naprostowałem.
L-108 faktycznie podobny, ale nadal nie jestem pewien czy to właśnie ten. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kuba96
User
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 886 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń
|
Wysłany:
Nie 20:01, 13 Wrz 2015 |
|
Dzięki.
Na jakimś forum samochodowym opiszesz go dokładniej?
Przyjemności z jazdy życzę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|