|
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 21:03, 24 Sie 2014 PRZENIESIONY Pią 22:14, 29 Sie 2014 |
|
Może być tak, że 2,65 był napis na wywrotkach, a dźwigi miały szerszą zabudowę i na nich malowano 2,75...
Przydałoby się to jakoś zweryfikować.
Pozdrowienia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Finster
User
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 573 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobyłka
|
Wysłany:
Pon 6:28, 25 Sie 2014 PRZENIESIONY Pią 22:15, 29 Sie 2014 |
|
Mój sąsiad jeździł takim Mazem jak byłem dzieckiem. Pamiętam go bardzo dobrze. Niebieska szoferka, ciemno szary kiper i szare felgi. Głośny był jak nie wiem co. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 8:06, 25 Sie 2014 PRZENIESIONY Pią 22:16, 29 Sie 2014 |
|
JarekS napisał: |
Może być tak, że 2,65 był napis na wywrotkach, a dźwigi miały szerszą zabudowę i na nich malowano 2,75...
|
Prawdopodobnie masz rację. Pamięć bywa zawodna a nie udało mi się znaleźć żadnego zdjęcia ale tak właśnie zapamiętałem. Wywrotki i ciągniki siodłowe (chyba też skrzyniowe) miały strzałki z wartością 2,65, dźwig - 2,75. Co do kolorów: kabina niebieska, skrzynia lub kiper szare (nie zielone ani zielono-szare), zabudowa dźwigu szara lub żółta. Być może były też inne wersje ale nie pamiętam. W sumie MAZ-ów w latach 70-tych na Górnym Śląsku nie było zbyt wiele. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
msch00
User
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 656 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz/Elbląg
|
Wysłany:
Wto 6:41, 26 Sie 2014 PRZENIESIONY Pią 22:17, 29 Sie 2014 |
|
JarekS napisał: |
... ale przydałoby się zdjęcie prawdziwej wywrotki z takim napisem, a nie tylko modeli. ...
Pozdrowienia. |
Jarek, w mojej firmie stoi odstawiona "na boczny tor" wywrotka i obok jeszcze sama kabina. Jak znajdę chwilę, spróbuje podejść tam i porobic zdjęcia. Pamiętam, że jeszcze w zeszłym roku jeździło toto po terenie firmy, ale nie pamiętam czy był tam napis. Jak porobię zdjęcia to podeślę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Wto 7:26, 26 Sie 2014 PRZENIESIONY Pią 22:18, 29 Sie 2014 |
|
To musiało być 2,65 bo 2,75 miały krazy!! |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 9:08, 26 Sie 2014 PRZENIESIONY Pią 22:19, 29 Sie 2014 |
|
Wywrotki i ciągniki miały 2,65 ale dźwigi mogły mieć 2,75. Wprawdzie zabudowy samych dźwigów typów KS 3561 i KS 3562 montowanych na MAZach 500 nie przekraczały 2,5 m ale konstrukcja platformy a szczególnie podpór mogła powodować zwiększenie szerokości. Najlepsze byłoby zdjęcie z epoki.
W każdym razie wywrotki miały 2,65. Żeby rozwiać wątpliwości proponuję obejrzeć film "Pejzaż horyzontalny", tam pojawiają się MAZy z opisanymi kabinami. Poniżej screenshot:
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Wto 14:57, 26 Sie 2014 PRZENIESIONY Pią 22:20, 29 Sie 2014 |
|
Dzięki Panowie za zaangażowanie w szukanie materiałów.
Najważniejsza informacja, jaka była potrzebna, to szerokość, czyli 2,65 dla wywrotki i wersji skrzyniowej.
Strzałki, wielkość liter, wzór, były różna, zatem na model można zrobić oznaczenie w miarę dowolne, bez trzymania się sztywno jakiegoś wzoru.
Pozdrowienia |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Wto 17:09, 26 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:29, 26 Sie 2014 PRZENIESIONY Pią 22:21, 29 Sie 2014 |
|
Sprawdź jeszcze tę wersję skrzyniową. Wydaje mi się, że mieściła się w przepisowym gabarycie. Wywrotka wbrew pozorom była szersza a ciągniki były opisywane jako ponadgabarytowe bo oryginalnie tworzyły zestawy z szerokimi naczepami, m.in. do przewozu prefabrykatów z fabryk domów. Sorry, ze Ci namieszałem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 22:35, 29 Sie 2014 |
|
Dyskusja o MAZach spotykanych w Polsce została przeniesiona tutaj, żeby nie śmiecić w wątku dotyczącym modeli. Tu zawsze można do tematu wrócić, jak ktoś natknie się na ciekawe zdjęcia albo coś sobie przypomni.
Ja tylko dodam, że 2 moje modele MAZów z Rosji (skrzynia i wywrotka) utknęły w chwili obecnej w Urzędzie Celnym, ale mam nadzieję, że dotrą w przyszłym tygodniu.
Pozdrowienia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Sob 13:24, 30 Sie 2014 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|