|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Śro 12:56, 01 Lut 2012 |
|
Ciekawy zbiór Lublinów Gaz 51 . Po rejestracji i reklamach na pace widac że sa z Lublina .
Może Krzyśiek vel CZARODZIEJ by coś więcej wiedział na ten temat , to jego podwórko . Może jeszcze więcej mają tam jakiś ciekawostek .
|
|
|
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Śro 19:05, 01 Lut 2012 |
|
Z tego, co mi wiadomo, to tylko te. Robią głównie za nośnik reklam, podobno czasem można je spotkać w ruchu, jadące kolumną.
Zdjęcia z 2007 roku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Śro 19:39, 01 Lut 2012 |
|
Ale takim zielonym to bym mógł na co dzień jeździć więcej od matiza i tak na pewno nie pali |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MARCO
User
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3967 Przeczytał: 36 tematów
Pomógł: 80 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Śro 19:59, 01 Lut 2012 |
|
Ładny zbiór. Ale jeden z nich jest inny. Chodzi o tego brązowego. Ma inny dach bardziej kanciaty oraz okna w drzwiach też mają kanty. Nie wiem czy to wcześniejsza produkcja czy późniejsza. Co na to znawcy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tracker
User
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 1800 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany:
Śro 20:24, 01 Lut 2012 |
|
MARCO napisał: |
Ładny zbiór. Ale jeden z nich jest inny. Chodzi o tego brązowego. Ma inny dach bardziej kanciaty oraz okna w drzwiach też mają kanty. Nie wiem czy to wcześniejsza produkcja czy późniejsza. Co na to znawcy |
No ja znawcą nie jestem. Jako laikowi to wygląda mi na samoróbkę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Śro 21:20, 01 Lut 2012 |
|
Młodzieniaszków to by co niektórzy już z piorunami do wujka google posłali...
Ogólnie - pomarańczowy (brązowy) - najstarsza wersja kabiny; drewniany szkielet i cały tył kabiny, drewniane całe drzwi (rama, poszycie), dach kryty dermatoidem, poszycia drzwi z impregnowanej sklejki.
Autko na zdjęciu ma dach obity blachą - nie jest to oryginał, tylko późniejsza, eksploatacyjna naprawa / poprawka - swoją drogą dość powszechna w swoich czasach.
Zielony - nie chcę przesądzać na 100%, ale bardziej skłaniam się ku fantazji osoby wykonujacej renowację - kabina już stalowa, w tym wytłoczka drzwi. Niezwykle mało prawdopodobne, aby dolną część poszycia drzwi robiono jeszcze ze sklejki... Technologicznie bez sensu; niby jakaś oszczędność blachy...ale komplikuje cąły proces produkcji. No i absolutnie żadne źródła (ani weryfikacja npdst zachowanych innych egzemplarzy) nie wspominają o etapie przejściowym.
Niebieski - nowy typ kabiny, w pełni stalowa (zarówno konstrukcja, jak i poszycia).
Z innych ciekawostek - to wszystkie w/w Lublinki mają najnowszy typ felg, a występowały jeszcze co najmniej takie falgi, jak we wczesnych ZiSach 5.
[link widoczny dla zalogowanych]
Fot: Michał "Moch", Łódź
http://www.samochodymadeinpoland.fora.pl/lublin-gaz-51,67/galeria-lublin-51-gaz-51,143-15.html
Na tym "lublinkowym" placu autko przed remontem to GAZ 63, czyli wersja 4x4 GAZa 51 (podwozie od sanitarki, o czym świadczą lampki na dachu kabiny). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krzysztof
User
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Czw 11:49, 02 Lut 2012 |
|
Lublin 51 produkowany był w FSC Lublin w latach 1951 -1959 r. na licencji radzieckiego pojazdu Gaz 51.Model produkowano najpierw z kabiną drewnianą ,a następnie po wprowadzeniu w ZSRR kabiny metalowej z taką samą metalową. Na podwoziu Lublina montowane były klasyczne skrzynie cięzarówek jak też nadwozia typu sanitarka, wozy transmisyjne Polskiego Radia /kabina typu autobusowego z lufcikami w podwyższonym dachu,pojazdy te wykorzystywano także do potrzeb wydziałow kryminalistyki MO/.Po 1956 r. wprowadzono do produkcji pojazdy specjalne do przewozu oddziałów zwartych MO. Polski Lublin przegrał walkę z bardziej ekonomicznym FSC Starem 20-21. Wykonano także prototyp Lublina z nadwoziwm typu wagonowego z przodem /silnik pod kabiną/ przypominającym Stara 20. Po 1956 r. prowadzono prace nad typowymi furgonetkami ,które w przypadku FSC Lublin nazwano Żuk A03, a późniejszej FSD w Nysie ,Nysa 57-59.
Pierwowzór Lublina 51 , GAZ 51 opracowany został w 1939 r. jeszcze z kabiną wzorawaną na pojazdach z lat 30 tych. Podczas wojny powrócono do koncepcji następcy GAZ-a AA wykorzystując podzespoły i głównie kabinę Studebekera US 6 , które napływały w ramach pomocy wojennej z USA i Wielkiej Brytanii /za rosyjskie złoto/.W 1943 r . model GAZ 63 z napędem 4x4 posiadał typową kabinę Studebekera. produkcja seryjna GAZ 51 ruszyła w 1946 r. jeszcze z drewnianą kabiną ,w 1956 wszedł model 51A z kabiną metalową.Gaz tet produkowany był do końca 1975 r. nie tylko w Gorki. Podwozie tego pojazdu służyło do produkcji nie tylko ciężarówek, w tym ciągników siodłowych, ale i do produkcji autobusów najpierw w GZA w Gorki /Niżnyj Nowogrod/ a następnie w pawłowskich zakładach /PAZ 651/ ,kurgańskich zakładach KaWZ 651 ,jak i w innych miastach / targuński TAZ/.Elementy zarówno podwozia jak i nadwozia stosowano w innych pojazdach z tego okresu /Ural- ZIS 355 czy KAZ w Gruzji/ czy też w mniejszych terenówkach GAZ/UAZ 69, .
GAZ 51 produkowany był również w ramach licencji w Korei Płn. "Sinri'58
/grubo po zakończeniu produkcji w ZSRR/ oraz w Chinach "YUEJIN" NJ-130".
Następcą GZA-a 51 był pojazd o symbolu 52/53 produkowany w latach 70-tych i 80-tych. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|