FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe autobusy i ich historia Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
AdrianX
User



Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 390
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chełm & Warszawa

PostWysłany: Pią 23:29, 12 Paź 2018 Powrót do góry

Ja tylko czekam aż się pojawi Ikarus 55 albo amerykański szkolny GMC


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zestoper




Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wąbrzeźno

PostWysłany: Sob 8:14, 13 Paź 2018 Powrót do góry

Gorzej jak wraz z autobusami z kolekcji Atlasu, skończy się kolekcja kultowych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kadrowiec
User



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 57
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:03, 13 Paź 2018 Powrót do góry

Ta kolekcja to porażka. Właśnie straciłem ostatnią nadzieję, którą miałem z nią związaną. To nie jest kolekcja kultowych autobusów PRL-U. Oszukano nas niestety. Może niech wydawnictwo w każdym numerze udowodni, że dany model jest kultowym autobusem PRL-U?


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Grzesiek Polska
User



Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 291
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec Zagórze

PostWysłany: Sob 13:16, 13 Paź 2018 Powrót do góry

Prawda zupełna. Ja już od pierwszej aktualizacji modeli wykraczającej poza 4 testowe modele czyli Autosana, Karosę, Bussinga i Zisa o tym mówiłem, ostrzegałem, wieszczyłem.
Zaraz po poście kadrowca i moim pewnie przejdzie pult że "jak się nie podoba to nie kupuj!!!111" i będą mieli rację, bo przymusu kupowania nie ma czego jestem przykładem. Ale z drugiej strony, to trzeba walczyć o wyższy poziom naszego rynku modelarskiego i wydawniczego. A jak ktoś rzuca w nas pigułą błota to mamy z godnością przyjmować ją na twarz i cieszyć się, że zrobił nam łaskę bo mógł rzucić kamieniem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koland
User



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 482
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:36, 13 Paź 2018 Powrót do góry

Faktycznie ta aktualizacja to dramat. Najbardziej dotyka osób, które kolekcjonowały kolekcję atlas bo tam za te same modele tylko z gablotką zapłacili jeszcze raz tyle co teraz.
Zgadzam się, że trzeba walczyć z takim podejściem do polskiego rynku. Więc na pewno warto dzwonić pisać maile, na faccebooku itp. Inna forma to nie kupować. Niech się wypchają z takim szajsem. Kolekcje w Niemczech są dopasowane pod tamten rynek, modele fajnie odwzorowane, a u nas dno. Pozostaje dłubać samemu.

Na pociechę wrzucę klika zdjęć modelu wykonanego przez kolegę STIV57. Model tak jak oryginał został zbudowany z dwóch ikarusów 620. Jest to jedyny i pierwszy wybudowany w Polsce autobus przegubowy. Został zbudowany w Katowicach i zaczął pierwsze jazdy w 1963r. Wkrótce cała relacja z budowy na stronie
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Grzesiek Polska
User



Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 291
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec Zagórze

PostWysłany: Sob 14:47, 13 Paź 2018 Powrót do góry

Ikar masakruje system! Super robota


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Citar
User



Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 195
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hamburg / Gdansk

PostWysłany: Sob 14:54, 13 Paź 2018 Powrót do góry

Andrzej, powiem krotko- piekny jest, bylby ozdoba kazdej kolekcji , jak Ci sie znudzi- daj znac!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
airline
User



Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 16:32, 13 Paź 2018 Powrót do góry

O cholerka! Rewelacja to mało powiedziane, poza tym zajrzałem na stronę i obejrzałem inne autobusy... aż mnie przytkało. Niesamowite, jak ludzie potrafią zaskakiwać.
Gdyby takiej osobie powierzyć kierownictwo nad serią Kultowych Autobusów PRL, to ludzie by się tłukli o nowe numery, nawet gdyby kosztowały 80 zł.

Z tym, co piszecie o Atlasie jest też pewien problem - nie posiadam modeli z tej kolekcji, dlatego część autobusów (z różnych względów) jest dla mnie interesująca i mam okazję do ich nabycia. Pewnie tacy odbiorcy gwarantują sprzedaż tych modeli. :roll: Ale mam nadzieję, że na niższym poziomie, niż naprawdę kultowe pojazdy. Zresztą te niekultowe i nie interesujące mnie, jako prenumerator, mam zamiar konsekwentnie odsyłać (np. Leylanda już dawno dostali z powrotem).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez airline dnia Sob 16:39, 13 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
andrzej50_lodz
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 19:50, 13 Paź 2018 Powrót do góry

Gratulacje dla STIVA 57 za model. A do Ciebie koland malutka uwaga. Napisałeś w opisie przegubowego Ikarusa 620: Jest to jedyny i pierwszy wybudowany w Polsce autobus przegubowy. Powinieneś dodać Ikarus 620, bo w takiej formie, jak teraz jest napisane to nieprawda. Pierwszym polskim (przerobionym w Polsce) był autobus MPA 62, który powstał w czasie od 20 sierpnia do 19 października 1962 roku. Dnia 19 października 1962 roku zaczęły się jazdy próbne. Natomiast przegubowy Ikarus 620 był gotowy w grudniu 1962 roku, a jazdy próbne rozpoczął w 1963 roku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STIV 57
User



Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KATOWICE

PostWysłany: Sob 20:17, 13 Paź 2018 Powrót do góry

TAK , kol.Andrzej ma rację ,jedno słowo a jak zmienia znaczenie . Zamiast PIERWSZY PRZEGUBOWY W POLSCE miało być PIERWSZY IKARUS PRZEGUBOWY W POLSCE .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob 21:52, 13 Paź 2018 Powrót do góry

I jak zwykle przysłowiowy "diabeł" tkwi w szczegółach.
Prawdą jest, że przegubowy warszawski Jelcz powstał w dwóch prototypowych egzemplarzach pomiędzy sierpniem, a końcem października 1962 roku, jednak z powodu trudności technicznych i usterek, które uwidoczniły się podczas jazd próbnych, debiut liniowy przypadł na dzień 17 stycznia 1963 roku.
Nieprawdą jest natomiast to, co napisał kolega Andrzej50_lodz, że prototypowy przegubowy Ikarus 620 powstały w Warsztacie Głównym WPK Katowice jazdy próbne rozpoczął w 1963 roku.
Otóż wóz ten, po publicznej prezentacji w dniu 1 grudnia był już po pozytywnie ocenionych jazdach próbnych i został przekazany do eksploatacji liniowej w dniu 17 grudnia 1962 roku, a więc miesiąc wcześniej niż warszawska konstrukcja.
Był zatem pierwszym autobusem przegubowym w Polsce, oddanym do publicznej eksploatacji.
Pozdrawiam.
Dzidek.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
andrzej50_lodz
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 22:28, 13 Paź 2018 Powrót do góry

Przecież sam tak napisałeś: Został zbudowany w Katowicach i zaczął pierwsze jazdy w 1963r.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob 22:37, 13 Paź 2018 Powrót do góry

Proszę czytać moje posty ze zrozumieniem!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STIV 57
User



Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KATOWICE

PostWysłany: Nie 5:17, 14 Paź 2018 Powrót do góry

PRZEPRASZAM ! To mój błąd ! Pisząc opis na stronie modele72cba.pl nie miałem jeszcze TAK dokładnej informacji że rozpoczął eksploatację 17 grudnia .Napisałem więc że odbyło się to w styczniu 1963 r. Jeszcze raz PRZEPRASZAM !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koland
User



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 482
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:34, 14 Paź 2018 Powrót do góry

Ja odniosłem moją wiedzę do strony. Jedno jest pewne, kolega Dzidek ma bardzo dużą wiedzę w temacie i można mu tutaj zaufać na 100%.
Ale to nie zmienia faktu, że powstał bardzo ciekawy i piękny model.

Ostatnio wrzucam publikację do tego tematu bo sama kolekcja nas nie rozpieszcza (i chyba nic się nie zmieni), a pisanie tylko o problemach z DEA jest nudne. Więc może warto i w tym temacie pochwalić się swoimi konwersjami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin