|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
andrzej50_lodz
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Czw 19:44, 26 Lip 2018 |
|
Szczególnie razi fatalne wykonanie ramek okien (malowanie) oraz krzywe osadzenie szyb przednich i tylnych. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Grzesiek Polska
User
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 291 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec Zagórze
|
Wysłany:
Czw 20:46, 26 Lip 2018 |
|
koland napisał: |
Ikarusa 66 z KAP
|
Kiedy w KAP wyszedł ikarus 66?
Nie chodziło ci o model 620? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
koland
User
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 482 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 4:58, 27 Lip 2018 |
|
Po raz kolejny łamiesz Regulamin pkt 7. Albo zaczniesz stosować się do Regulaminu, albo polecą ostrzeżenia. Mod!
Kap - kultowe autobusy prl😉 chodziło mi o nr 5 właśnie tej serii gdzie znajdziemy ikarusa 66 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Grzesiek Polska
User
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 291 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec Zagórze
|
Wysłany:
Pią 7:17, 27 Lip 2018 |
|
Aha, no tak. Skrót KAP zmylił mi się z "Kultowymi Autami PRL" Myślę że należy ukuć nowy skrót dla tej serii bo używanie tego jest mylące. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Maciek201
User
Dołączył: 18 Kwi 2018
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 8:52, 27 Lip 2018 |
|
Jak popatrzyłem na fotki tej Skody 706 RTO, to mi się przypomniał fatalnie zrobiony Jelcz 272 MEX z KAP-u. W nim też są tak niedokładnie zrobione szyby przednie i tylne. Jaby tego było mało, to w KAP-owskim MEX-ie źle dobrali proporcje i wyszła z tego podróbka Ogórka. Warto było kupić tą Skodę, jak ją Atlas Edition oferował, bo tam przynajmniej zrobili ładny model. Nie ma on porównania do Skody z KAP-u, która jest moim zdaniem zrobiona na odwal z "pięknie" zrobionymi czarnymi ramkami w oknach. Z KAP-owskich modeli autobusów, najbardziej razi model Jelcza PR110U. W tym modelu, to widać, cudowny odbieg od proporcji. Im wyszła niskopodłogowa Peerka. Okna w tym modelu po bokach są za blisko kół i przez to, ten model sprawia wrażenie zrobionego też na odwal. Jedyna "niska" Peerka to była ta -> [link widoczny dla zalogowanych] Pewnie na niej KAP się wzorował, robiąc model Jelcza PR110U/M. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maciek201 dnia Pią 8:56, 27 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1448 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 16:11, 27 Lip 2018 |
|
To nie jest PRka tylko Mig (M11) z przedłużonym tyłem i po "lifcie" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Maciek201
User
Dołączył: 18 Kwi 2018
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:33, 27 Lip 2018 |
|
Po czym doszedłeś ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Pią 18:59, 27 Lip 2018 |
|
Wypada mi tylko pogratulować "wiedzy" i "spostrzegawczości" kolegi autobusy_prl.
Skoro jednak według wiedzy kolegi jest to Jelcz M-11 po przeróbkach, to jak ma się do tej opinii fakt, że autobus ten posiadał np. silnik umieszczony z tyłu pojazdu (???).
Znam w miarę szczegółowo historię powstania, użytkowania i w końcu zezłomowania tego pojazdu. Jest naprawdę fascynująca.
I mogę potwierdzić, że ten autobus nie miał nic wspólnego z Jelczem M-11,
a jego początki istnienia sięgają zupełnie innych czasów.
Wystarczy dobrze i na spokojnie przypatrzeć się zaprezentowanej fotografii.
Zresztą w Internecie jest więcej zdjęć tego wozu.
Pozdrawiam.
Dzidek |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 20:19, 27 Lip 2018 |
|
Dokładnie to jest Jelcz 120M , następca PR110 , łatwo poznać po elemencie nad szybą przednią , który w odróżnieniu od PR-ki jest pod kątem dodatnim . A jeżeli chodzi o M11 , to te autobusy nie były po żadnym "lifcie" ani przedłużeniu . Zostały skrócone specjalnie , aby można było nadwozie umieścić na podwoziu Ikarus 260 . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Sob 18:52, 28 Lip 2018 |
|
Kolego jat02niestety pudło.
Zwróciłeś uwagę na tak nieistotny i bardzo łatwy do przeszczepienia element, którym jest górna część płyty czołowej ( montowaną fabrycznie istotnie w Jelczach 120M i Jelczach M-11).
A nie podpadło to, że linia okien bocznych jest bardzo obniżona w stosunku do wysokości bocznych drzwi. Że inna jest ilość okien bocznych, a jedno małe okienko za trzecimi drzwiami pochodzi z zupełnie innego autobusu.
Gdyby był to Jelcz 120M, lub jedna z jego późniejszych wersji, to tylna oś przypadła by w miejscu trzecich drzwi.
Już zresztą na pierwszy rzut oka widać, że cały autobus jest krótszy od tego typu Jelczy.
Może któryś z kolegów ma bardziej merytoryczne spostrzeżenia?
Proponuję przenieść jednak ten wątek do innego działu, by nie zaśmiecać wiodącego tematu.
Pozdrawiam.
Dzidek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krzysztof
User
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Pon 8:40, 30 Lip 2018 |
|
Regulamin pkt 7. Chyba zaraz zacznę stawiać ostrzeżenia! Mod.
Autobus wygląda mi na M-11, a fakt ,że płat nad szybą przednią jest od 120 oznacza tylko,że na Ikarusach montowano nadwozia ,gdy głowny produkt przeszedł swoją przemianę na PR-120. W JZS nadwozie PR próbowano nałożyć na podwozie Skody-Karosy. Model ten nazwano 081. Tak więc pojedyńcze egzemplarze różnych rozwiązań mogły się pojawić i zarówno w PR -rach jak i w odmianach wywodzących się z M-11. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Pon 19:00, 30 Lip 2018 |
|
A myślałem, że nie będę już musiał niczego w tym temacie napisać.
Kolego Krzysztofie:
Jelcz M-11 miał silnik umieszczony pod podłogą w centralnej części, tak mniej, więcej pośrodku pojazdu (dokładnie tak samo, jak w Ikarusie 260).
Jelcz 081 miał silnik zabudowany w przedniej części pojazdu.
A ten z zamieszczonego parę postów wcześniej zdjęcia, posiada silnik z tyłu.
I co mogę też potwierdzić, długość całkowita tego autobusu jest mniejsza, niż 12 metrów (co jest widoczne nawet na tej fotografii), a więc nie jest to też Jelcz z rodziny pojazdów oznaczonych, jako 120M i pochodne, a także z wcześniejszej rodziny Jelczy pr-110 (U,M).
O pozostałych różnicach pisałem we wcześniejszych postach.
Zatem sprawa określenia typu pozostaje w dalszym ciągu otwarta.
Pozdrawiam.
Dzidek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
airline
User
Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pon 19:49, 30 Lip 2018 |
|
W przytoczonym powyżej linku ze strony phototrans.eu można obejrzeć więcej zdjęć tego cuda. Jest tam też fotografia z wyprawy miłośników, gdzie zmierzyli owe cudo i podobno ma wymiary takie jak PR110:
[link widoczny dla zalogowanych]
Więc kto ma rację?
W informacjach dodatkowych o tym pojeździe widnieje zapis:
"Prototyp. Pojazd doświadczalny Jelcza. Jedyny Jelcz PR110 ze wzmocnionym nadwoziem."
Więc to chyba powinno uciąć wszelkie przepychanki o modelu. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez airline dnia Pon 22:23, 30 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Pon 20:13, 30 Lip 2018 |
|
Kolego airline nie masz racji.
Niestety pomiar pewnej pseudogrupy miłośników, nie miał nić wspólnego z rzeczywistością.
Szkoda, że został już zezłomowany, bo stanowił pewien ciekawy przykład myśli technicznej.
A informacje dodatkowe, to raczej można włożyć między bajki braci Grimm.
Pozdrawiam.
Dzidek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Wto 10:59, 31 Lip 2018 |
|
A możesz opowiedzieć, choćby w skrócie, tę historię? Temat mnie zaciekawił bardzo, natomiast nie ma szans, żebym zaczął studiować historię autobusów Jelcza na takim poziomie, który umożliwiłby merytoryczne włączenie się do rozmowy Stąd prośba o "gotowca" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|