FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe autobusy i ich historia Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
andrzej50_lodz
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 19:44, 26 Lip 2018 Powrót do góry

Szczególnie razi fatalne wykonanie ramek okien (malowanie) oraz krzywe osadzenie szyb przednich i tylnych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Grzesiek Polska
User



Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 291
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec Zagórze

PostWysłany: Czw 20:46, 26 Lip 2018 Powrót do góry

koland napisał:


Ikarusa 66 z KAP


Kiedy w KAP wyszedł ikarus 66? Shocked
Nie chodziło ci o model 620?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koland
User



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 482
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 4:58, 27 Lip 2018 Powrót do góry

Po raz kolejny łamiesz Regulamin pkt 7. Albo zaczniesz stosować się do Regulaminu, albo polecą ostrzeżenia. Mod!

Kap - kultowe autobusy prl😉 chodziło mi o nr 5 właśnie tej serii gdzie znajdziemy ikarusa 66


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Grzesiek Polska
User



Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 291
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec Zagórze

PostWysłany: Pią 7:17, 27 Lip 2018 Powrót do góry

Aha, no tak. Skrót KAP zmylił mi się z "Kultowymi Autami PRL" Myślę że należy ukuć nowy skrót dla tej serii bo używanie tego jest mylące.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Maciek201
User



Dołączył: 18 Kwi 2018
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:52, 27 Lip 2018 Powrót do góry

Jak popatrzyłem na fotki tej Skody 706 RTO, to mi się przypomniał fatalnie zrobiony Jelcz 272 MEX z KAP-u. W nim też są tak niedokładnie zrobione szyby przednie i tylne. Jaby tego było mało, to w KAP-owskim MEX-ie źle dobrali proporcje i wyszła z tego podróbka Ogórka. Warto było kupić tą Skodę, jak ją Atlas Edition oferował, bo tam przynajmniej zrobili ładny model. Nie ma on porównania do Skody z KAP-u, która jest moim zdaniem zrobiona na odwal z "pięknie" zrobionymi czarnymi ramkami w oknach. Z KAP-owskich modeli autobusów, najbardziej razi model Jelcza PR110U. W tym modelu, to widać, cudowny odbieg od proporcji. Im wyszła niskopodłogowa Peerka. Okna w tym modelu po bokach są za blisko kół i przez to, ten model sprawia wrażenie zrobionego też na odwal. Jedyna "niska" Peerka to była ta -> [link widoczny dla zalogowanych] Pewnie na niej KAP się wzorował, robiąc model Jelcza PR110U/M.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciek201 dnia Pią 8:56, 27 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
autobusy_prl
User



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1448
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:11, 27 Lip 2018 Powrót do góry

To nie jest PRka tylko Mig (M11) z przedłużonym tyłem i po "lifcie"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Maciek201
User



Dołączył: 18 Kwi 2018
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:33, 27 Lip 2018 Powrót do góry

Po czym doszedłeś ? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią 18:59, 27 Lip 2018 Powrót do góry

Wypada mi tylko pogratulować "wiedzy" i "spostrzegawczości" kolegi autobusy_prl.
Skoro jednak według wiedzy kolegi jest to Jelcz M-11 po przeróbkach, to jak ma się do tej opinii fakt, że autobus ten posiadał np. silnik umieszczony z tyłu pojazdu (???).
Znam w miarę szczegółowo historię powstania, użytkowania i w końcu zezłomowania tego pojazdu. Jest naprawdę fascynująca.
I mogę potwierdzić, że ten autobus nie miał nic wspólnego z Jelczem M-11,
a jego początki istnienia sięgają zupełnie innych czasów.
Wystarczy dobrze i na spokojnie przypatrzeć się zaprezentowanej fotografii.
Zresztą w Internecie jest więcej zdjęć tego wozu.
Pozdrawiam.
Dzidek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 20:19, 27 Lip 2018 Powrót do góry

Dokładnie to jest Jelcz 120M , następca PR110 , łatwo poznać po elemencie nad szybą przednią , który w odróżnieniu od PR-ki jest pod kątem dodatnim . A jeżeli chodzi o M11 , to te autobusy nie były po żadnym "lifcie" ani przedłużeniu . Zostały skrócone specjalnie , aby można było nadwozie umieścić na podwoziu Ikarus 260 .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob 18:52, 28 Lip 2018 Powrót do góry

Kolego jat02niestety pudło.
Zwróciłeś uwagę na tak nieistotny i bardzo łatwy do przeszczepienia element, którym jest górna część płyty czołowej ( montowaną fabrycznie istotnie w Jelczach 120M i Jelczach M-11).
A nie podpadło to, że linia okien bocznych jest bardzo obniżona w stosunku do wysokości bocznych drzwi. Że inna jest ilość okien bocznych, a jedno małe okienko za trzecimi drzwiami pochodzi z zupełnie innego autobusu.
Gdyby był to Jelcz 120M, lub jedna z jego późniejszych wersji, to tylna oś przypadła by w miejscu trzecich drzwi.
Już zresztą na pierwszy rzut oka widać, że cały autobus jest krótszy od tego typu Jelczy.
Może któryś z kolegów ma bardziej merytoryczne spostrzeżenia?
Proponuję przenieść jednak ten wątek do innego działu, by nie zaśmiecać wiodącego tematu.
Pozdrawiam.
Dzidek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzysztof
User



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 8:40, 30 Lip 2018 Powrót do góry

Regulamin pkt 7. Chyba zaraz zacznę stawiać ostrzeżenia! Mod.


Autobus wygląda mi na M-11, a fakt ,że płat nad szybą przednią jest od 120 oznacza tylko,że na Ikarusach montowano nadwozia ,gdy głowny produkt przeszedł swoją przemianę na PR-120. W JZS nadwozie PR próbowano nałożyć na podwozie Skody-Karosy. Model ten nazwano 081. Tak więc pojedyńcze egzemplarze różnych rozwiązań mogły się pojawić i zarówno w PR -rach jak i w odmianach wywodzących się z M-11.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 19:00, 30 Lip 2018 Powrót do góry

A myślałem, że nie będę już musiał niczego w tym temacie napisać.
Kolego Krzysztofie:
Jelcz M-11 miał silnik umieszczony pod podłogą w centralnej części, tak mniej, więcej pośrodku pojazdu (dokładnie tak samo, jak w Ikarusie 260).
Jelcz 081 miał silnik zabudowany w przedniej części pojazdu.
A ten z zamieszczonego parę postów wcześniej zdjęcia, posiada silnik z tyłu.
I co mogę też potwierdzić, długość całkowita tego autobusu jest mniejsza, niż 12 metrów (co jest widoczne nawet na tej fotografii), a więc nie jest to też Jelcz z rodziny pojazdów oznaczonych, jako 120M i pochodne, a także z wcześniejszej rodziny Jelczy pr-110 (U,M).
O pozostałych różnicach pisałem we wcześniejszych postach.
Zatem sprawa określenia typu pozostaje w dalszym ciągu otwarta.
Pozdrawiam.
Dzidek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
airline
User



Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 19:49, 30 Lip 2018 Powrót do góry

W przytoczonym powyżej linku ze strony phototrans.eu można obejrzeć więcej zdjęć tego cuda. Jest tam też fotografia z wyprawy miłośników, gdzie zmierzyli owe cudo i podobno ma wymiary takie jak PR110:
[link widoczny dla zalogowanych]
Więc kto ma rację?

W informacjach dodatkowych o tym pojeździe widnieje zapis:
"Prototyp. Pojazd doświadczalny Jelcza. Jedyny Jelcz PR110 ze wzmocnionym nadwoziem."

Więc to chyba powinno uciąć wszelkie przepychanki o modelu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez airline dnia Pon 22:23, 30 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 20:13, 30 Lip 2018 Powrót do góry

Kolego airline nie masz racji.
Niestety pomiar pewnej pseudogrupy miłośników, nie miał nić wspólnego z rzeczywistością.
Szkoda, że został już zezłomowany, bo stanowił pewien ciekawy przykład myśli technicznej.
A informacje dodatkowe, to raczej można włożyć między bajki braci Grimm.
Pozdrawiam.
Dzidek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Wto 10:59, 31 Lip 2018 Powrót do góry

A możesz opowiedzieć, choćby w skrócie, tę historię? Smile Temat mnie zaciekawił bardzo, natomiast nie ma szans, żebym zaczął studiować historię autobusów Jelcza na takim poziomie, który umożliwiłby merytoryczne włączenie się do rozmowy Wink Stąd prośba o "gotowca" Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin