|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
DJ_JeSz
User
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 580 Przeczytał: 33 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 18:27, 21 Wrz 2020 |
|
Ja z kolei podpytać się chcę o kolor czerwony zastosowany w naszym Ikarusie 280, jaki to odcień.
W Szczecinie pamiętam z młodości 😉, że dół też był w kolorze czerwonym, więc przydało by się podmalować i dorobić numery WPKM |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
huml
User
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1227 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Pon 18:57, 21 Wrz 2020 |
|
Kolego strazaq proszę czytać forum, najlepiej od strony 164 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 19:16, 21 Wrz 2020 |
|
DJ_JeSz napisał: |
W Szczecinie pamiętam z młodości 😉, że dół też był w kolorze czerwonym, więc przydało by się podmalować i dorobić numery WPKM |
Do Szczecina trafiły w październiku 1981 roku właśnie tak malowane Ikarusy jak ten modelik, za wyjątkiem błędu tylnej ścianki w wydanym modeliku.
Wg mnie miały jeszcze najładniejszy wzór kabiny kierowcy. Szyba z wytłoczeniem w kształcie ni to gruszki ni to serca.
Obserwowałem cały czas te autobusy jako dzieciak. Robiliśmy z kolegami przejażdżki całej trasy od początku do końca, nawet kilka razy. Przegonił nas kierowca niejeden raz.
Niestety, w dolnym białym pasie te autobusy bardzo szybko korodowaly. Widziałem egzemplarze, gdzie już po kilku miesiącach zimowej eksploatacji, biała farba odchodziła z okolic błotników płatami. Może akurat dana partia była trochę słabsza. Pojazdy te były przełomem w komunikacji miejskiej miast, w których rozpoczęły służbę. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BUSSING dnia Pon 19:26, 21 Wrz 2020, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
strazaq
Gość
|
Wysłany:
Pon 19:54, 21 Wrz 2020 |
|
huml napisał: |
Kolego strazaq proszę czytać forum, najlepiej od strony 164 |
Masz rację. Czytałem ten temat od początku do końca jakieś 2 tygodnie temu i widziałem stronę 164. W międzyczasie nadrabiałem jednak inny temat, czytając go od początku całe kilkadziesiąt stron, a ilość postów potrafi wtedy przytłoczyć. Zupełnie zapomniałem, że przecieki już tu były wrzucone. Mój błąd. |
|
|
|
|
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Pon 20:22, 21 Wrz 2020 |
|
BUSSING napisał: |
Do Szczecina trafiły w październiku 1981 roku właśnie tak malowane Ikarusy jak ten modelik, za wyjątkiem błędu tylnej ścianki w wydanym modeliku. |
Kol. BUSSING do mnie, do MPK też PIERWSZA dostawa Ikarusów 280 w połowie 1982 roku trafiła właśnie w takim malowaniu. Były to wersje z pełnymi WSZYSTKIMI szybami i bez dzielonych kabin kierowcy. Wszystkie kolejne dostawy pojazdów przegubowych m-ki IKARUS 280 były już malowane w kolorze kremowo-czerwonym.
Pod koniec dostaw Ik 280 oraz z początkiem dostaw modeli 412,415 i 435 wprowadzono nowy - zaprojektowany na Węgrzech wzór malowania dla MPK Częstochowa -> na zdjęciu (źródło: autobusownia.pl).
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotr1-60 dnia Pon 20:31, 21 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 20:31, 21 Wrz 2020 |
|
Cześć ! Tak. Do nas od razu trafiły podtypy 280.26.
U Was zagościły wersje "niemieckie" 280.02, takie jak w Poznaniu. Bez kabin, pełne okna i bez... lamp przeciwmgielnych w zderzakach🙂
Ale muszę powiedzieć, że Niemcy dbali o autobusy. Wyobraź sobie, że jeszcze w 1987 roku spotkałem w mieście Stralsund Ikarusy 180 w komunikacji miejskiej !
Typ 180🙂
Natomiast w latach 80-tych widywałem jeszcze na ulicach Szczecina niemieckie wycieczki, które przyjeżdżały Ikarusami 55. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BUSSING dnia Pon 20:54, 21 Wrz 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
DJ_JeSz
User
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 580 Przeczytał: 33 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 21:03, 21 Wrz 2020 |
|
Bussing: kojarzysz na jakiej linii jeździły takie Ikarusy w malowaniu jak modelik? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Arek
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 513 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pon 21:04, 21 Wrz 2020 |
|
Piotr1-60 napisał: |
...
Były to wersje z pełnymi WSZYSTKIMI szybami ... |
Pewny jesteś?
Ta wersja, czyli 280.02, miała na lewym boku, naprzeciw drugich i czwartych drzwi, okna z elementami otwieranymi. Nawet na wstawionym przez Ciebie zdjęciu to widać! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 21:14, 21 Wrz 2020 |
|
DJ_JeSz napisał: |
Bussing: kojarzysz na jakiej linii jeździły takie Ikarusy w malowaniu jak modelik? |
Na linii 55, 60 ( do Stoczni ). Nawet na nieistniejącej już linii 104 do Dolnej Odry |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DJ_JeSz
User
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 580 Przeczytał: 33 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 23:00, 21 Wrz 2020 |
|
A 107 - Osiedle Chemik - Plac Rodła też takie kursowały?
Posiadasz jakieś zdjęcia w takim malowaniu jak model Ikarusa - Ikarusa że Szczecina?
Jakie przystanki końcowe były na liniach podanych przez Ciebie? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DJ_JeSz dnia Pon 23:03, 21 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Wto 5:34, 22 Wrz 2020 |
|
Podaję link do strony o historii komunikacji miejskiej w Szczecinie
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie odbiegajmy już od tematu stricte o modelach bo nas inni słusznie upomną 🙂 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Wto 6:17, 22 Wrz 2020 |
|
Arek napisał: |
Pewny jesteś?
Ta wersja, czyli 280.02, miała na lewym boku, naprzeciw drugich i czwartych drzwi, okna z elementami otwieranymi. Nawet na wstawionym przez Ciebie zdjęciu to widać! |
Masz rację, nie zwróciłem uwagi...w czasie tej dostawy byłem w wojsku, więc "naocznie " im się nie przyglądałem. Pamiętam jednak, którąś z dostaw, gdy przyszły pojazdy, rzeczywiście z PEŁNYMI wszystkimi oknami. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotr1-60 dnia Śro 16:12, 23 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Wto 6:49, 22 Wrz 2020 |
|
Ikarusy 280 wprowadzone do eksploatacji w Częstochowie w 1979 posiadały oznaczenie 280.11 Taki podtyp był sprowadzany do Polski w latach 1978- 1979
Tylko pierwsza dostawa 15 sztuk Ikarusów 280, które były w WPK Katowice od 1974 roku posiadała oznaczenie podtypu 280.02
Pozdrawiam.
Dzidek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Wto 10:20, 22 Wrz 2020 |
|
@Dzidek, problem w tym, że pierwsze Ikarusy 280 trafiły do MPK Częstochowa 12 lipca 1982 roku. Wcześnie były tylko Ikarusy 260 (solówki) - kilka dostaw.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Wto 10:37, 22 Wrz 2020 |
|
I miały oznaczenie 280.02. Tak jak te dla Poznania czy Lublina z 1982 roku.🙂
A czy są tu na forum osoby, które pamiętają te zjawiskowe Ikarusy 280.02 z "miasta krasnoludków" ( mam na myśli Wrocław )?😉
Największy znak rozpoznawczy to - jak już wiemy - prawie wszystkie pełne okna. Miejsce na wózek lub większy bagaż wewnątrz było na przeciw czwartych, nie drugich drzwi jak w typach 280.11 i 280.26.
Stwarzał pozory ten Erich Honecker, przywódca NRD. Przygotowali dla Wschodnich Niemiec niby tańszą wersję, z pełnymi oknami, bez kabin, bez lamp przeciwmgielnych. Że niby prawdziwy komunista nie potrzebuje podróżować w wygodnych warunkach.
Miał już w 1973 roku jedno "zagranie" w swoim stylu. Stała na rampie w Budapeszcie duża partia nowiutkich Ikarusów 280 dla NRD. Honecker dowiedział się, że jeszcze produkowane są przez ostatni rok starsze typy tj. Ikarusy 180. Nową partię modeli 280 kazał wycofać z transportu czym narobił Węgrom wielu kłopotów. Oczekiwał na dostawę serii Ikarusów 180. Był to gest, manifestacja przed narodem jaki to "skromny" i przede wszystkim oszczędny jest ich przywódca.😉
Ciekaw jestem co też w 1982 roku było powodem, że nam się trafiły podtypy 280.02, przeznaczone pierwotnie dla NRD...😆 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BUSSING dnia Wto 17:56, 22 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|