|
Autor |
Wiadomość |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2696 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Śro 7:18, 10 Sie 2016 |
|
Żeby nie było, że w Warszawie nic się nie dzieje
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
gajowy
User
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 324 Przeczytał: 96 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z lasu
|
Wysłany:
Czw 6:30, 11 Sie 2016 |
|
sprzewo napisał: |
100-nowych-autobusow-wyjechalo-na-warszawskie-ulice |
Już tylko 99... [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2696 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Czw 14:11, 11 Sie 2016 |
|
Mają pulę autobusów zapasowych |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Brociu
User
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 486 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 14:50, 11 Sie 2016 |
|
@gajowy, @sprzewo: Podobno Alpino też się dostało, jeszcze w pierwszy dzień służby
A tymczasem w Krakowie powrót do przeszłości - płaszowskie Solarisy mają wykonywaną aktualizację oprogramowania, co skutkuje wysyłaniem Scanii. Co ciekawe, Scanie już od dobrego tygodnia były odstawione na zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie i czekały na rozbiórkę...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Brociu
User
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 486 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 17:07, 02 Wrz 2016 |
|
W dniu 02.09.2016r pod Dworcem Głównym w Krakowie odbyła się prezentacja autobusów Solaris Urbino 8.9LE Electric, które z tym dniem w pełni obsłużyły linię 154, czyniąc ją jednocześnie pierwszą "ekologiczną" linią autobusową w Krakowie.
Autobusy o numerach taborowych DE602, DE603, DE604 oraz DE605 chwilę po prezentacji wyjechały na linię i zaczęły służyć krakowianom po prawie dwóch miesiącach testów.
Więcej zdjęć w albumie pod linkiem: [link widoczny dla zalogowanych]
Na wielu fotkach autobusy uwiecznione z podniesionym pantografem, "doładowujące" się na przystanku technicznym. Dzięki zastosowaniu ładowarki w tym miejscu, nawet krótkie, 5cio minutowe doładowania są w stanie zapewnić pojazdom ciągłość kursowania przez cały dzień |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 14:43, 03 Wrz 2016 |
|
Niestety , ale linia 154 jest ekologiczną tylko z nazwy .
Jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe tworzenie linii ekologicznej na drugim końcu miasta .
Dojazd z zajezdni do przystanku początkowego zabiera kilka procent pojemności akumulatorów .
Wprawdzie jest stacja doładowywania koło Galerii Krakowskiej , ale zatoczka często jest zajęta przez busy . Dojeżdżam tą linią do pracy i mniej więcej w połowie dnia "elektryki" zjeżdżają do zajezdni na Woli Duchackiej i są zastępowane przez Jelcze VERO .
A po za tym linia ekologiczna powinna przede wszystkim obsługiwać tereny zielone , a w naszym przypadku trasę do Lasku Wolskiego i ZOO , tym bardziej , że na przystanku początkowym koło dawnego hotelu "Cracovia" też można wykonać stację ładowania , w pobliżu przebiega linia tramwajowa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MARCO
User
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3966 Przeczytał: 33 tematy
Pomógł: 80 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Sob 15:51, 03 Wrz 2016 |
|
Poznań ostatnio też zakupił 20 nowych Solarisów. Komunikacja autobusowa w Poznaniu głównie jest oparta na autobusach marki Solaris.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Brociu
User
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 486 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 19:11, 03 Wrz 2016 |
|
@jat02: Podejrzewam, że to kwestia reprezentatywna. Gdzie linia zaczyna i gdzie jest przystanek techniczny z ładowarką? Przy wejściu na dworzec główny...
Linia do ZOO jest obstawiana przez dość mocne autobusy i do tego pojemne, ma być więcej elektryków, to zobaczymy gdzie je poślą.
Urbino 8.9LE były testowane prawie dwa miesiące, doładowania, jazda na trasie itp, więc wydaje mi się, że nie powinny już następować sytuacje, że w połowie dnia pachnący nowością produkt z Bolechowa zmieni się na wibrującego Jelczodesa
@MARCO: Nie dziwne, że Poznań Solarisem stoi, skoro to praktycznie dom tej marki Tam też testowany był pierwszy Solaris, przed rozpoczęciem produkcji.
Ale trzeba przyznać, że ładnie wyglądają, ciężko dobrze IV gen pomalować, Poznaniowi się udało |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Sob 21:21, 03 Wrz 2016 |
|
Czepiamy się
"reprezentatywna" to całkiem co innego niż "reprezentacyjna" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MARCO
User
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3966 Przeczytał: 33 tematy
Pomógł: 80 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Nie 8:05, 04 Wrz 2016 |
|
Brociu napisał: |
@MARCO: Nie dziwne, że Poznań Solarisem stoi
Ale trzeba przyznać, że ładnie wyglądają, ciężko dobrze IV gen pomalować, Poznaniowi się udało |
Malowanie autobusów Solaris robi już w fabryce pod konkretne zamówienie klienta. Miasto dostaje już kompletny zamówiony wyrób. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Brociu
User
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 486 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 14:40, 04 Wrz 2016 |
|
Naprawdę? Powiedz że ten post nie jest na serio...
Chodzi o schemat malowania, nie jego wykonanie, od czasu premiery IVki w serwisach branżowych i na forach, pojawiają się dyskusje o tym, że malowania przewoźników są zacofane w stosunku do nowoczesnego wyglądu Solarisa
Wiadomo, że nikt nie maluje nowego wozu na zajezdni |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Brociu
User
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 486 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 11:57, 23 Sie 2017 |
|
Tutaj też mam spore zaległości, także może uzupełnię, mam nadzieję, że nikt nie nakrzyczy, za kilka postów jeden pod drugim.
W ciągu ostatniego roku, MPK w Krakowie przeszło spore wymiany taboru.
Po dostawach 60 sztuk Solarisów Urbino 12 czwartej generacji, a następnie czterech sztuk trzeciej generacji elektrycznych Urbino 8.9LE, przyszła pora na kolejne wyroby podpoznańskiego producenta.
Dwanaście sztuk Solarisa Urbino 18 III Hybrid dołączyło do jednej Hybrydy w bieńczyckiej zajezdni, ex-testera Solarisa, który w Krakowie na owe testy zjawił się już kilka lat wcześniej.
Nastąpiła drobna kolizja oznaczeń, gdyż litera "H", mimo iż oczywista dla autobusów Hybrydowych, zarezerwowana została wcześniej dla Jelczy Vero, które w dalszym ciągu jeżdżą w Krakowie w liczbie około 40 sztuk. Wybrana została jednakże odpowiednio odległa pula liczbowa, wobec czego hybrydy dostały numerki od BH072 do BH083, poprzedzone przez BH071 (ex-tester).
Prezentacja odbyła się przed świętami, w grudniu 2016 roku, a autobusy od razu po niej wyjechały na krakowskie ulice. Niestety przez pierwsze dni padały jak muchy, ponieważ MPK zażyczyło sobie prawdziwego mixa SIP od NovaMedii, R&G oraz Trapeze, systemy nie mogły się ze sobą dogadać, co prowadziło do tego, że autobusy jechały całkowicie bez tablic, SIPu, automatów do biletów itp, wobec czego przejazdy z pasażerami były niemożliwe. Po kilku dniach problem został naprawiony i w opinii kierowców, są to jedne z lepszych pojazdów na krakowskich ulicach.
Ex-tester BH071 po dostawie "nówek" zniknął na chwilę z ulic, by wyjechać w nowym, "księgowym" malowaniu. Od nowej dostawy odróżnia go zabudowa dachu oraz kołpaki
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Brociu
User
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 486 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 12:09, 23 Sie 2017 |
|
Następną w kolejności prezentacją, było oddanie do użytku 15tu Autosanów M09LE Sancity. Autobus bardzo dobrze znany w Krakowie, użytkowany od 2008 roku (5 egzemplarzy, jeszcze jako Jelcz M083C Libero), następnie dokupiona została seria 7 sztuk, już pod brandem Autosana, ale dalej w starej "budzie", a w 2013 MPK wzbogaciło się o DA113 - ex-tester Autosana, już w nowym wyglądzie, z silnikiem Euro 5. Nowa dostawa zawierała identyczne pojazdy, jednakże z designem wnętrza i zewnętrza, zgodnym z księgą, pojazdami Mobilisa oraz ostatnimi dostawami dla MPK. Zmianą jest też zastosowanie silnika spełniającego normę Euro 6.
Prezentacja odbyła się 12 stycznia 2017, na pętli "os. Podwawelskie".
Autobusy jak narazie spisują się nieźle, aczkolwiek jeden z nich (DA123) został już poważnie rozbity, niecałe dwa miesiące po oddaniu do użytku. Naprawa trwała kilka miesięcy, od kilku dni jeździ już z powrotem po ulicach. Niestety, autobusy mają wadę, która występuje też w poprzednich egzemplarzach - ogromne wibracje idące od silnika, które obniżają komfort podróży oraz powodują szybsze niszczenie się pojazdu - MPK niedawno odstawiło na sprzedaż/złom DA110, który mimo ośmiu lat w eksploatacji, jest w agonalnym stanie.
MPK Kraków nauczone tą dostawą, planuje zakupić autobusy o długości ok 10m (M09LE ma 8.5m długości), które posiadać będą drzwi w układzie 1-2-1 lub 1-2-2, aby usprawnić wymianę pasażerską, która w M09LE potrafi trwać nawet 3 minuty, na bardziej obłożonych kursach, jednak zanim to nastąpi, w Krakowie ma pojawić się Autosan M10LF na testy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Brociu
User
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 486 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 12:26, 23 Sie 2017 |
|
Spokój w dostawach trwał prawie pół roku, w czerwcu rozpoczęła się realizacja dwóch zamówień u Solarisa, łącznie było to 97 pojazdów, które sprawiły, że liczba jamników w krakowskim MPK, przekroczyła 400 sztuk.
19 lipca 2017, równo rok po prezentacji Urbino 12 IV, na krakowskie ulice wyjechało 77 sztuk Urbino 18 IV generacji. Pojazdy objęte są 8mio letnim leasingiem, następnie zostaną wykupione przez MPK za 1zł/szt.
Kontrakt ten był gwoździem do trumny dla MANów NG313 (zakończyły służbę 7 lipca) oraz dla Scanii CN94UA oraz Scanii w zabudowie Castrosua CS.40 (wyjechały po raz ostatni 24 lipca). Wybił też w znacznej większości Jelcze M181MB pierwszej generacji oraz prawie całą populację M181MB/3 (pozostało 20 egzemplarzy, które z racji okresu wakacyjnego, w ogóle nie wyjeżdżają).
Nowością, którą wprowadziło Urbino 18 IV, jest inny układ siedzeń, niż dotychczas. Druga "rzeźnia" przeniesiona została do sekcji A, na prawo od drugich drzwi, natomiast jej miejsce w sekcji B, naprzeciwko trzecich drzwi, zajęły 3 rzędy foteli.
W odróżnieniu jednak do Hybryd, gdzie również zastosowano rzeźnię na prawo od drugich drzwi, rozwiązanie to ma mało sensu, z powodu zastosowania standardowych drzwi, które blokują łatwe przejście do ww. rzeźni. W Hybrydach zastosowane są drzwi odskokowo-przesuwne, które nie zagradzają wejścia do rzeźni.
Autobusy zostały rozdzielone pomiędzy wszystkie 3 zajezdnie.
Zastąpiły przegubowe Omnie:
oraz "odkurzacze"
Odkurzacze miały pożegnanie 8.04.17, w postaci imprezy "Odkurzanie Wiosny, czyli Jelczem M181MB ekstremalnie", która została zorganizowana przez portal fotozajezdnia oraz odbyła się najstarszym w tamtym momencie odkurzaczem, czyli DD439, który niedługo po tej imprezie, został odstawiony.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Brociu dnia Śro 12:28, 23 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Brociu
User
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 486 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 12:42, 23 Sie 2017 |
|
Ostatnia nowość i ostatnia prezentacja (jeśli to źle, że wszystko w osobnych postach, to prosiłbym o połączenie w całość) to oddanie do użytku placu postojowego, wraz z 28 ładowarkami firmy Medcom na zajezdni Wola Duchacka oraz 20 autobusów elektrycznych Solarisa, na bazie czwartej generacji Urbino.
Na prezentacji obecna była prezes Solarisa, Solange Olszewska, ze względu na długą współpracę MPK z Solarisem, zarówno w dziedzinie autobusów tradycyjnych jak i elektrycznych oraz z powodu przekazania kluczyków do piętnastotysięcznego Solarisa, który opuścił bramy bolechowieckiej fabryki. Jubileuszowy egzemplarz to 18to metrowe, przegubowe Urbino electric, numer DN003, które po prezentacji odbyło przejazd dla mediów pod ładowarkę pantografową na ulicę Pawią, w celu demonstracji działania ładowania.
Autobusy zostały przydzielone do zajezdni Wola Duchacka, dostały numery od DE607 do DE623 dla Urbino 12 IV electric oraz DN002 do DN004 dla Urbino 18 IV electric.
Są to pierwsze w Polsce przegubowe autobusy elektryczne.
W trakcie odbiorów prowadzone były szczegółowe testy drogowe, aby uniknąć choćby najmniejszej niedoróbki, po wprowadzeniu do ruchu.
Mimo tego, iż autobusy wyjechały na linie 124/424, 169/469 oraz 304, testy prowadzone były m.in. na liniach salwatorskich (wyjazd na Salwator na zdjęciu poniżej), a po oddaniu do eksploatacji, pojedyncze kółka wykonywane były m.in. na linii 215.
Dostawa kolejnych autobusów solo oraz rozpisanie przetargu na następne 37 sztuk (w tym 7 sztuk zamiejskich LE) prawie w pełni dopełniło agonii krótkich Scanii oraz Jelczy, które od zeszłych wakacji nie chcą się poddać i w dalszym ciągu wyjeżdżają na krakowskie ulice. Wraz z wprowadzeniem do ruchu elektryków, liczba operatywnych M121MB spadła do 5 sztuk, M121M/4 CNG do 2, krótkich Omnicity nie widuje się już na mieście, natomiast Scanie CN113CLL będą wyjeżdżały na linie im "dedykowane" (158, 163, linie salwatorskie) w liczbie kilka sztuk, prawdopodobnie aż do momentu dostarczenia autobusów, które mają stricte je zastąpić (7 sztuk LE, oferty zostały otwarte w zeszłym tygodniu, na realizację LE nie zdecydował się nikt).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|