FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Klasyki z naszych dróg (Fury, które spotkaliśmy na ulicach!) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Czw 1:56, 16 Sty 2014 Powrót do góry

Fiat 124 Sport. Kilka miesięcy wcześniej w tym samym warsztacie, co DAF.

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Nie 4:18, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2696
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Sob 20:15, 08 Lut 2014 Powrót do góry

Takiego Trabiego dziś napotkałem:
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pią 23:49, 21 Lut 2014 Powrót do góry

Mówią, że jeździć Golfem to wstyd. Z pewnością nie takim. Cool
P.S. Znacie jakiś tool do usuwania rejestracji (który nie zmienia danych EXIF)? Tak mogę dawać tylko z boku.

Image

VW Passat B2 Variant

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Sob 1:56, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 16:14, 25 Lut 2014 Powrót do góry

Któregoś dnia pod oknem w związku z brakiem wody...
[link widoczny dla zalogowanych]
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Wto 19:12, 25 Lut 2014 Powrót do góry

Grupa szybkiego reagowania. ZIL w idealnym stanie, szkoda takiego do brudnej roboty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
autaPRL-u
User



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Wto 19:18, 25 Lut 2014 Powrót do góry

W dzisiejszych czasach , w Polsce taki Ził to już prawdziwa rzadkość .
Szkoda , że się marnuje ..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Wto 19:35, 25 Lut 2014 Powrót do góry

Marnuje?
On dzięki temu, że pracuje, to istnieje!
Rzadsza w Polsce wersja, z długim rozstawem osi. I "obowiązkowo" w Polsce skrzynia od Stara Wink

Miura - dzięki za zdjęcie!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6312
Przeczytał: 124 tematy

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 19:38, 25 Lut 2014 Powrót do góry

Ten samochód to przecież wół roboczy Smile Marnuje się... Zabrałbym Cię kiedyś na jakieś lotnisko wojskowe w Polsce, to doznałbyś szoku jakie "kultowe" tam są w ciągłej służbie (czyt. zmarnowaniu) Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
autaPRL-u
User



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Wto 19:41, 25 Lut 2014 Powrót do góry

Napisałem to bardziej w sensie ..
Tych Ziłów jest w Polsce stosunkowo mało i szkoda by było , gdyby ten egzemplarz po skończonej "służbie" ( za rok, 5 czy 10 ) trafił na złom Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 12:54, 27 Lut 2014 Powrót do góry

Cieszy mnie radość, jaką sprawiłam Kolegom Smile mnie najbardziej cieszy, że jeszcze gdzieś można spotkać takie woły robocze dodatkowo w tak dobrym stanie, NA CHODZIE Smile potwierdza to rosyjską jakość "nie gniotsja, nie łamiotsja" Wink
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662
Przeczytał: 98 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 12:57, 27 Lut 2014 Powrót do góry

miura napisał:
"nie gniotsja, nie łamiotsja" Wink


No właśnie to powiedzenie mówi "gniotsja, nie łamiotsja" Cool
Ale faktycznie, Ził bez zbędnych ozdobników, czyli prawdziwy wół roboczy.
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 14:18, 27 Lut 2014 Powrót do góry

Jarku, ja to powiedzenie znam w wersji jaką podałam Razz i myślę, że idealnie pasuje do tejże marki Wink
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:03, 01 Mar 2014 Powrót do góry

Sorry, że się wcinam ale... wersja tego powiedzenia jest jedna: gniotsa, nie łamiotsa. Tzn, że coś sie wygina, ugina ale się nie złamie. Ma to świadczyć o zdolności do przetrwania w trudnych warunkach. Nie gniotsa, nie łamiotsa jest bez sensu. A do Ziła 130 ta poprawna wersja powiedzenia pasuje tak sobie Wink Nawet w latach jego największej popularności to był prymitywny, nietrwały i ogromnie paliwożerny pojazd. Do Polski Ziły były sprowadzane nie z powodu ich walorów ale dlatego, że nie mieliśmy wyboru.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 7:34, 01 Mar 2014 Powrót do góry

jeździłem po wojsku Ziłem-130 w Transbudzie , mieli na stanie auta skrzyniowe krótkie i długie , ciągniki siodłowe i wywrotki , norma zużycia paliwa wynosiła nawet ponad 60 l/100km a w przypadku wywrotek była tak duża , że na dużych budowach spalanie rozliczane było w motogodzinach , to były "złote"czasy dla pracowników takich przedsiębiorstw


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 8:32, 01 Mar 2014 Powrót do góry

Tak było Wink Norma na 5,5 tonową wywrotkę wynosiła 55-60l/100km, a na ciągniki z naczepami do cementu powyżej 70l/100km. A miały silniki benzynowe do których lano benzynę żółtą czyli wysokooktanową 94. Było to rujnujące dla gospodarki. Węgrzy, którzy również używali Ziłów typoszeregu 130, na dużą skalę wymieniali w nich silniki na wysokoprężne IFA i polskie diesle S359 (do których lali aluminiowe kadłuby). Była to desperacka próba szukania oszczędności ale na dłuższą metę nieekonomiczna bo konsumowana przez wyższy koszt silnika, koszt przeróbki i ogólną niską trwałość pojazdu. Mówienie o wysokiej jakości samochodów CCCP jest jak bajka o żelaznym wilku Wink. Znacznie wyższą jakość prezentowały pojazdy polskie (Star, Jelcz), nie wspominając o Tatrach i Skodach (LIAZ). A prawdziwie wysoką jakość pokazały samochody sprowadzone na początku lat 70-tych, Macki typu R (DM), Berliety GBH-12 i oczywiście Steyr'y 1490. Wywrotki Mack zakupione w pierwszej połowie 70-tych do jednego z górnośląskich przedsiębiorstw jeździły jeszcze w latach 90-tych z kilkumilionowymi przebiegami. Ale to odrębny temat Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 22:58, 01 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin