|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 90 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 8:50, 05 Lip 2021 |
|
Nawiązując do artykułu [link widoczny dla zalogowanych]
z tematu ( Nowości na rynku modeli )
Karosy B 732 jeżdziły w Polsce w kilku miastach oczywiście jako używane
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pon 9:39, 05 Lip 2021 |
|
W 1998 Karosa woziła nas na budowę Sziptala Wojewódzkiego w Bielsku-Białej jako autobus pracowniczy. Pamiętam tylko tyle, że kierowca sobie chwalił prowadzenie autobusu na terenach podgórskich. Podobno lepiej się "wspinał" niż Autosany czy Jelcze. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Pon 9:42, 05 Lip 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
sk2011
User
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 97 Przeczytał: 106 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Pon 10:56, 05 Lip 2021 |
|
U nas w Lublinie prywatni przedsiębiorcy zakupili naprawdę pokaźną liczbę takich Karos. Była nawet jedna wersja dwudrzwiowa, podmiejska C734.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli ktoś potrzebuje lepszych zdjęć do produkcji kalkomanii to proszę o kontakt na pw. |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez sk2011 dnia Pon 10:57, 05 Lip 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 99 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pon 13:20, 05 Lip 2021 |
|
B731 i B732 jeździły w komunikacji miejskiej w Rybniku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przegubowe B741 i inne również jeździły po Rybniku.
Ale dla mnie to bez znaczenia - autobus jest kultowy, Podróżowałem nim w Czechach.
Pozdr. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 17:54, 05 Lip 2021 |
|
Dla mnie Karosa z serii 700 to też kultowy autobus. Miejskimi podróżowałem po Pradze. Międzymiastowymi wokół czeskich i słowackich gór.
To były bardzo dobre samochody. Kontynuowano w nich niezwykle funkcjonalne podejście do eksploatacji i napraw autobusu. Tak jak w Karosach SM. Odkręcane burty i ścianki karoserii. Szybka możliwość wymiany/naprawy. Dach też razem z poszyciem był przykręcany jako duży moduł karoserii.
Jak ktoś, kiedyś wyrażał się źle o tych wozach to tylko dlatego, że miał "mały wymiar czapki". Wozy wymagały wyższej kultury technicznej. Potrafiły być za to wdzięczne. W niezawodnej eksploatacji |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wojciech1500
User
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1412 Przeczytał: 29 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 7:23, 08 Lip 2021 |
|
W PKS Gliwice też było ich sporo, łącznie z przegubowymi. Prywatni przewoźnicy mieli (i mają) także pokaźne ilości. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Nie 6:22, 11 Lip 2021 |
|
Mam pytanie o Karosę C 734 ( międzymiastowa, dwie pary drzwi ) z PKS Gliwice: czy ktoś pamięta na jak długie - mniej więcej - trasy odprawiano te samochody po aglomeracji śląskiej? Czy były to trasy do 50-60 kilometrów czy nawet do 160?
Te pierwsze wg kryteriów GUS to trasy podmiejskie, drugie to regionalne. Powyżej 160 kilometrów mamy już trasy dalekobieżne. Dla tych zastosowań byłaby już Karosa LC 736 ale podejrzewam, że takiej PKS Gliwice nie posiadał 🤔
Pytam o to, gdyż trochę fascynuje mnie dostosowanie lub niedostosowanie taboru samochodowego do potrzeb przewozowych - biorąc przede wszystkim pod uwagę kryterium odległości |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BUSSING dnia Nie 6:29, 11 Lip 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|