|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2623 Przeczytał: 89 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 21:17, 12 Lis 2013 |
|
jat02 napisał: |
Odpowiadam:
Max - moje modele powstają na wzór konkretnego pojazdy , kabina jest jak najbardziej typowa .
|
Twoje modele są bardzo ładne i podziwiam Twoje umiejętności, a przedstawiony Jelcz jest szczególnie interesujący bo ma kabinę będącą hybrydą kabin typu KO 1A i typu 407. Nie spotkałem się nigdy z taką mieszanką, co nie znaczy, ze nie mogło jej być. Dlatego pytałem czy odzwierciedla rzeczywisty pojazd. Jeśli możesz, proszę o zdjęcia oryginału. Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3554 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Wto 21:35, 12 Lis 2013 |
|
hybrydą ?
nie bardzo rozumiem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2623 Przeczytał: 89 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 22:11, 12 Lis 2013 |
|
Chętnie wyjaśnię, tylko nie jestem pewien czy to właściwe miejsce. W razie czego proszę admina o przeniesienie tej dyskusji do innego działu/wątku.
Produkowany od 1968 roku Jelcz 315 wyposażany był w kabinę typu 407 (opracowaną w roku 1966). Kabina ta powstała z wykorzystaniem elementów zmodernizowanej kabiny Żubra A-80 (typu KO 1A) ale znacznie się od niej różniła.
Najbardziej widoczne zewnętrzne różnice pomiędzy kabinami typu 407 i KO 1A to kierunek otwierania drzwi oraz inne błotniki. Zmiana kierunku otwierania drzwi wymusiła zmiany konstrukcji przednich narożników i m.in. spowodowała "odsunięcie" stopnia wejściowego do tyłu, bliżej przednich kół. Wtedy w błotnikach pojawiło się charakterystyczne załamanie profilu. Z dostępnych materiałów wynika, że błotniki takie (z załamaniem) testowane były już w późnych wersjach Żubra. Nie znam natomiast produkcyjnej wersji Jelcza serii 300 z błotnikiem o pełnym profilu tak jak ma to miejsce w Twoim modelu. Model jest dodatkowo ciekawy bo oprócz nietypowych błotników z Żubra posiada kierunkowskazy z późnej wersji produkcyjnej (pierwsze wersje posiadały migacze identyczne jak Żubr czyli prostokątne). Ale w gospodarce planowanego niedoboru zdarzały się różne ciekawe "wynalazki", więc może istniał i taki samochód .W każdym razie sprawa jest ciekawa i chętnie zobaczę zdjęcia oryginału tego nietypowego pojazdu. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Wto 23:07, 12 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
koland
User
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 482 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 7:17, 13 Lis 2013 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Patrząc na powyższe zdjęcie i wykonany model to wg mnie kabina jak najbardziej się zgadza. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2623 Przeczytał: 89 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:05, 13 Lis 2013 |
|
koland napisał: |
Patrząc na powyższe zdjęcie i wykonany model to wg mnie kabina jak najbardziej się zgadza. |
No zgadza się, tylko z czym?
Rozmawiamy o kabinie modelu Jelcza 315 a Ty wkleiłeś zdjęcie prototypu Jelcza 316. Prototypu bo seryjnie produkowany Jelcz 316 wyposażony był w nową kabinę typu 113.
Prototyp ze zdjęcia posiada kabinę typu 407, typową dla Jelcza 315, która ma wszystkie cechy o których pisałem wyżej. Więc zgadza się, tylko co z czym?
Proponuję tę dyskusję zakończyć bo zaczyna żyć własnym życiem a skupić się na podziwianiu naprawdę bardzo ładnego modelu
Jeśli ktoś ma jeszcze ochotę na dywagacje nt kabin Jelcza, zapraszam na priva, chętnie podzielę się swoją wiedzą na ten temat. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5666 Przeczytał: 96 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 16:27, 13 Lis 2013 |
|
Temat jest bardzo ciekawy i warty dalszego rozwoju jawnego, a nie na PW, dlatego wydzieliłem do osobnego wątku - tu można do woli rozmawiać na ten kabin.
max, masz dużą wiedzę - warto, żebyś się nią dzielił. Znacznie bardziej byłoby to przyswajalne, gdybyś zobrazował przykłady na zdjęciach.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Czw 1:38, 14 Lis 2013 |
|
Co z tego, że Jelcz 316 prototyp, jeśli kabinę ma taką, o jakiej mowa? "Obcinamy" co za kabiną i już - na potrzeby tej rozmowy wystarczy
Żubr A 80, kabina KO 1A - drzwi otwierane "pod wiatr", profil błotnika idzie cały czas po łuku.
Jelcz 315, kabina 407 - drzwi otwierane "do przodu", zawieszone na przednim słupku; pzresunięty w tył stopień wejściowy ----> co skutkuje "skróceniem" błotnika - zostaje on "zagięty" w dół w przedniej części i nie jest już płynnym łukiem, tylko ma to swoje załamanie profilu.
Fakt, że w niektórych ujęciach, zwłaszcza od przodu, ta róznica w błotnikach "ginie"... ale chyba nie było - przynajmniej fabrycznie - żadnych przejściowych wersji między tymi kabinami...
--------------------------------------------------
Lista stron, z których pochodza zdjecia:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
http://www.youtube.com/watch?v=kSBAgJ9XI2U
[link widoczny dla zalogowanych]
http://www.graty.fora.pl/ciezarowki,3/ciezarowki-polskie,63-390.html
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
http://www.youtube.com/watch?v=sjrBcQ2RReA |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 9:51, 15 Lis 2013 |
|
Chciałem pomóc, ale znalazłem w domowym archiwum tylko coś takiego:
Lekko popsuty.
Osoby widoczne na zdjęciu niestety już odeszły spośród żywych, więc nie ma tu zastosowanie ochrona wizerunku. Jako ciekawostkę napiszę, że osoba z lewej strony to kierowca tegoż Jelcza, który wyszedł niemal bez szwanku z tego wypadku. O ile dobrze pamiętam, to zaczęło się od kolizji z IFĄ, a później rów, dachowanie i... na zdjęciu widać.
Tak ciekawostka. |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|