|
Autor |
Wiadomość |
Coffee
User
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kraków - Borek Fał.
|
Wysłany:
Sob 21:20, 20 Paź 2012 |
|
Panowie, będąc znawcą komunikacji miejskiej muszę zaznaczyć, że Jelcz-Berliet, a PR110 to zupełnie dwa inne wozy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 48 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 21:28, 20 Paź 2012 |
|
to sprawdź dokładnie
pierwsze PR110 nosiły również logo i nazwę Berliet |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Radoslav1986
User
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 737 Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard
|
Wysłany:
Sob 21:47, 20 Paź 2012 |
|
jat02 napisał: |
pierwsze PR110 nosiły również logo i nazwę Berliet |
Dokładnie. I to nawet nie takie pierwsze. Pomijając Jelcze Berliety PR100 produkowane przez 3 lata od momentu podpisania umowy polsko-francuskiej (dwudrzwiowe), które niemalże nie różniły się od zakupionych wozów licencyjnych; model PR110, miał w nazwie "Berliet" przez 8 lat (1975-1983). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 23:04, 20 Paź 2012 |
|
Tylko tu nie chodzi o logo i nazwę Berliet, a o wiele zmian wprowadzonych w pr110 - przede wszystkim miał 3-skrzydłowe drzwi, został wydłużony, a także miał 4 okrągłe reflektory, zamiast 2 prostokątnych. Również mechanicznie był to zupełnie inny wóz (silnik, skrzynia). |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 23:04, 20 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Coffee
User
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kraków - Borek Fał.
|
Wysłany:
Nie 21:21, 21 Paź 2012 PRZENIESIONY Pon 6:20, 22 Paź 2012 |
|
Dokładnie, oto chodziło. Jedyne co miał wspólnego PR110 z Berlietem, to licencję, nic więcej (nawet w dowodach rejestracyjnych było "Jelcz PR110U/PR110M"). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 22:09, 21 Paź 2012 PRZENIESIONY Pon 6:20, 22 Paź 2012 |
|
A co to są 3-skrzydłowe drzwi w Jelczu czy Berliecie? Bo chyba Panowie trochę mylicie w swej zajadłości nazewnictwo, a stąd potem wynikają nieporozumienia.
Pytanie co Jelcz PR110U (czy też D, M, L, IL...) miał wspólnego z Berlietem i odpowiedź że nic, jest ciut naginana...
Najpierw trzeba odpowiedzieć z którym Berlietem i z którego roku Berlietem. Ktoś słusznie zauważył podwójne nazewnictwo Jelcz-Berliet, (dodać wypada jeszcze "parowóz" Berlieta na przedniej ścianie).
I chyba w tej dyskusji gdzieś umknął symbol PR100 (i dowolnie MI, MII, A, B, C, D, M...) od którego tak dość dziwne symbole pojawiły się w polskim nazewnictwie, a których nigdy w dowodach rejestracyjnych nie wpisywano.
I choć Jelcz PR110 (typ dowolny) niewiele ma w sensie technicznym z Berlietem, to jednak jest to solidnie zmodyfikowany Berliet PR110.
A może by przewrotnemu (dość literalnemu, przyznam) mojemu myśleniu dać już zupełne pole swobody, to zadać mi pozwólcie pytanie, co Jelcz M11 ma wspólnego z Jelczem? Przecież to Ikarus, czyż nie? Przecież wykładnią rejestracji w wypadku składaków w latach 80 był producent/typ podwozia? A tu wybitnie Jelcza nie znajdziemy... Ciekawe, nieprawdaż?
Wiem, oftopowo trochę napisałem, ale naginanie rzeczywistości to coś co lubię, ale nie w historii motoryzacji polskiej. |
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 48 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 9:24, 22 Paź 2012 |
|
Coffee napisał: |
Panowie, będąc znawcą komunikacji miejskiej muszę zaznaczyć, że Jelcz-Berliet, a PR110 to zupełnie dwa inne wozy. |
Jelczem PR targały różne losy , masa modernizacji , nie zawsze trafionych , aż do kuriozalnego powstania hybrydy polsko-węgierskiej w ramach "bratniej współpracy RWPG" czytaj "ratowanie" umierającego Ikarusa , w zakładach Jelcza musiano skonstruować właściwie całkiem nowe nadwozie , przystosowane do podwozia Ikarusa z silnikiem podpodłogowym , właściwie po za podobieństwem , wykorzystaniem ściany przedniej , tylnej i częściowo oszklenia , pojazd ten nie ma nic wspólnego z PR-110 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 10:13, 22 Paź 2012 |
|
No tu szkoły są dwie, Jat.
Albo ratowanie Ikarusa - choć przed czym w tamtej epoce.
Albo ratowanie braku zdolności produkcyjnej działu podwozi Jelcza - ku czemu bardziej bym się skłaniał.
Jeszcze jest wątek braku zdolności wytworzenia odpowiedniej ilości silników, ale to ciut naciągane się wydaje... |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 10:15, 22 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 48 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 14:53, 22 Paź 2012 |
|
niestety , ale ratowanie Ikarusa ,
epoka nie ma tutaj znaczenia , zakład budowy nadwozi , na skutek załamania dostaw blach i niewypłacalności fabryki , na placach magazynowych zalegały dziesiątki gotowych podwozi autobusowych , co w konsekwencji doprowadziło do chorej umowy , na podstawie której Jelcz "zobowiązał się" do wyprodukowania nadwozia nadającego się na zabudowę podwozia Ikarusa , najciekawsze jest to , że nie próbowano sprzedać samych podwozi (lub nie było zgody rządu) chociażby do ZSRR , który importował duże ilości autobusów z Węgier .
Ale takie to było RWPG
Jeden z przeliczników --- 1 Nysa do ZSRR , w zamian 25000 emaliowanych nocników |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Pon 14:53, 22 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Cochise
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1278 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany:
Śro 20:53, 24 Paź 2012 |
|
Fajna dyskusja kiedy będzie cd? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 48 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 21:15, 24 Paź 2012 |
|
jakoś nie ma chętnych |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|