|
Autor |
Wiadomość |
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Wto 13:10, 07 Wrz 2010 |
|
Mówimy o Lublinie a okazuje się, że poczciwy Honker również wraca. I o dziwo ktoś wreście wpadł na pomysł wersji 5 drzwiowej
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Wto 13:33, 07 Wrz 2010 |
|
Słyszałem o tym i jestem zadowolony Jeden z mych ulubionych pojzadów, myslę nad jego zakupem ( oczywiście stary )
5 drzwiowy wyglądać ma tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy ładny, kwestia gustu...Mnie razi trochę przód, mam nadzieję, że ze względu na koszty będzie taki sam, jak w 3-drzwiowym. Choć tragicznie nie jest Szyba dzielona jak dla mnie bomba
PS. Mam sporo zdjęć Honkera, nawet tanio i łatwo można go przerobić na Hummera:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Obniżony dach, lekko zmieniony przód, nowy zderzak, koła - i pełen lans za grosze |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Wto 13:45, 07 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Wto 16:34, 07 Wrz 2010 |
|
ale on jest dużo szerszy niż zwykły honker |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Wto 17:12, 07 Wrz 2010 |
|
Tak dużo to znowu nie. Dodaj dach jak w oryginale, dodaj obcięty spód i niżej zamointuj zderzak i będzie lepiej
A tak mi się przypomniało, jak szukając tekstów o Honkerze trafiłem na post "znawcy", który wyśmiewał Honkera jak "przestarzałe gówno". Zasugerował, że WP powinno nabyć nowocześniejsze pojzady np. Defendery Zapominając, że Honker jest konstrukcją z lat 70/80-tych a Defender z lat 50...Ale cóż, "znafcuf" jest pełno...
Miałem okazję jechać Honkerem ( jako pasażer niestety ). Zakochałem się w tym aucie. Prosty, spartański, w sam raz dla mnie.Niestety główną wadą tego pojazdu były od zawsze silniki. ( nie licząc rdzy ) Polonezowski to lipa, Iveco - wbrew pozorom istna tragedia...Dopiero w połowie lat 90 przypomniano sobie na szczęście o Andorii - i to jak dotąd najlepszy silnik w tym aucie. Hałasuje mocno, spala więcej niż ten z Iveco, ale pod względem trwałości i niezawodności bije włoski na głowę...
Mam nadzieję, że w przyszłym roku uda mi się go nabyć A jeszcze tak trafić wersję z 4 pojedynczymi fotelami, to dopiero by było...Bo wiekszość ma 2 + ławki z tyłu... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 18:18, 07 Wrz 2010 |
|
Osobiście na wyjazdy na "akcje" zawsze brałem defendera z lat 60-tych, a nie honkera z 90-tych (miałem taki wybór). I bynajmniej nie były to przejażdżki w stylu Straży Granicznej.
Poczciwy defender nie ma konkurencji. |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 18:32, 07 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Wto 18:28, 07 Wrz 2010 |
|
To wiem, chodziło mi o samo określenie wieku pojazdów |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3551 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Wto 20:30, 07 Wrz 2010 |
|
land rover jest sprawdzoną konstrukcją i biorąc pod uwagę ile osób nad nim pracowało i z jakich materiałów go wykonano , stworzono samochód nie do zajechania , natomiast narodziny Honkera były długie , bolesne , bez dostępu do nowoczesnych materiałów i technologii , ale poczytajcie wspomnienia żołnierzy , którzy wrócili z misji w Iraku , twierdzili , że w wielu sytuacjach nasze Honkery spisywały się lepiej niż Hammery , a przecież auto powstało jako pojazd dla rolnictwa i służb leśnych i jego twórcy nigdy nie przypuszczali , że będzie on sztandarowym samochodem w polskiej armii , biorąc to wszystko pod uwagę oddajmy szacunek temu pojazdowi |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Śro 7:00, 08 Wrz 2010 |
|
Oczywiście, że w wielu sytuacjach nasze Honkery spisywały się lepiej niż Hammery. To samo było w Bośni. Mówiło się że tam gdzie wjadą Honkery, Hummery nie mają szans. Ale czym to jest spowodowane. Honkery są lżejsze i węższe przez co są czasami lepsze. Ale jeżeli wjedzie na minę, albo dojdzie do ostrzału to się okazuje, że Honker jest jednak pojazdem rpolniczym. Mam znajomego, który był na II zmianie. Mówił, że jak dozbroili Honkery metalowymi płytami to się okazało, że silniki andorii są mega za słabe. Do tego jak dodasz brak klimatyzacji i otwarte nadwozie to nie wiem czy są lepsze. Owszem są, jakie są i jeszcze pewnie długo w WP będą, ale nie gloryfikujmy ich. Nie jest to żaden cud techniczny, ale są NASZE |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Śro 10:56, 08 Wrz 2010 |
|
jat02 napisał: |
przecież auto powstało jako pojazd dla rolnictwa i służb leśnych i jego twórcy nigdy nie przypuszczali , że będzie on sztandarowym samochodem w polskiej armii , |
I tu się niestety mylisz. Honker powstał od podstwa tylko i wyłacznie jako przyszłe auto dla służb mundurowych, aby zastąpić Uaz'y itp. Ze starym Tarpanem dla rolników miał wspólne tylko światła, klamki i początkowo silnik ( FSO ) i kilka innych detali. A tak był w całości nową konstrukcją.
Więc mówienie że to samochód rolniczy mija się z prawdą i jest spowodowane niewiedzą. I owszem jest słabszy od Hummera, ale on powstał jako pojazd patrolowo-rozpoznawczy ( czy jak to się tam w armii nazywa ) i do tej roli jest przygotowany wzorowo. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Śro 10:58, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3551 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 13:56, 08 Wrz 2010 |
|
trzeba popatrzeć na pierwsze prototypy tego samochodu a nie na jego model seryjny , takim samochodem nie chcieliby jeździć nawet w Angoli |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Śro 19:13, 08 Wrz 2010 |
|
Chcieli nie chcieli, ale grunt, że to auto budowane od podstaw jako wojskowe, nie rolnicze... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
skorpionman
User
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 748 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Falkirk
|
Wysłany:
Czw 15:30, 09 Wrz 2010 |
|
A wzorowali sie na UAZie, tak, żeby był lepszy. I gdyby nie silnik... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 16:57, 09 Wrz 2010 |
|
Gdyby nie silnik, stosunek wysokosci do szerokości, brak realnego wzmocnienia przodu nadwozia (nie mówię juz o opancerzeniu choćby szyby przedniej), gdyby nie wąski rozstaw kół, gdyby, gdyby....
Słaby, wywrotny, niepraktyczny, a dobry jedynie tym, że nie ma innego... |
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3551 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 21:11, 09 Wrz 2010 |
|
ciągle zapominacie kiedy powstał , a tak w ogóle to miało i tak nie być |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sirPablo
User
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 496 Przeczytał: 34 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: południowe rubieże mazowasza
|
Wysłany:
Czw 21:38, 09 Wrz 2010 |
|
Bardzo fajnie że wznawiają produkcję Honkera u mnie strażacy mają/mieli takiego jeździł jako wóz zabezpieczenia technicznego. A przy okazji parę fotek może komuś się przydadzą do przeróbek
Honker pielgrzymkowy
Honker prototyp
Razem
Zdjęcia Huta Żelaza w Chlewiskach - Filia Muzeum Techniki w Warszawie |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sirPablo dnia Czw 21:39, 09 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|