Autor |
Wiadomość |
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 13:09, 05 Sie 2011 |
|
Ok, ale czy były egzemplarze Ritmo złożone na Żeraniu na zasadach 132p, czy 127p? Czy to było już w 100% gotowe z Włoch? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
MS
User
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 16:29, 05 Sie 2011 |
|
Tak jak napisali w w artykule - ja bym to ocenił na ok 98% Ale tak naprawdę niektóre z samochodów montowanych w Polsce w latach 90. wcale nie przychodziły o wiele bardziej "zdemontowane" niż te Fiaty. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MS dnia Pią 16:31, 05 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 23:17, 05 Sie 2011 |
|
Chciałbym zobaczyć Ritmo z tabliczkę znamionową FSO. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Sob 13:44, 06 Sie 2011 |
|
Co prawda nie o Zerań mi chodzi - ale wyczytałem wzmiankę czyjąś, że podobno w 1981 (?) w Bielsku zmontowano też trochę Pand...Szukałem 3 dni czegoś o tym, ale nic nie znalazłem...Nikt inny też tego nie potwierdził ( ale nie zaprzeczył )
Może wysłać jakiś mail do Fiat Auto Poland ? ( jako spadkobiercy FSM ) ??? To by chyba było najlepsze rozwiązanie...
EDIT:
Posłałem maila do rzecznika prasowego Fiat Auto Poland z pytaniem o to, jak cokolwiek odpisze - to się podzielę tym |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Sob 13:53, 06 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
660
User
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 184 Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lędziny
|
Wysłany:
Nie 8:50, 07 Sie 2011 |
|
Jeśli chodzi o biuro prasowe FAP to najlepiej zadzwonić do Renaty Wiśniewskiej: jej namiary są podane na stronie [link widoczny dla zalogowanych] Bardzo konkretna kobieta, nigdy nie miałem z nią probelmu jak zbierałem dane do artykułów, a niektórzy pacownicy biura są wieeeeeeeeeeeeczni... Zdarza im się nawet zaponieć o zapytaniu... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MS
User
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 10:42, 09 Sie 2011 |
|
No ciekawe, czy w ogóle będą coś na ten temat wiedzieć. Na pewno prototypy Pandy były mocno testowane w Polsce pod koniec lat 70. Pisał o tym Podbielski w książce o pojazdach włoskich, pisał też i Młody Technik w 1979, w krótkiej wzmiance zatytułowanej ~ "Projekt x (nie pamiętam :p) - nowy Polski Fiat lat 80." i do tego szła ilustracja przyszłej Pandy.
Są ploty, że w FSO, zanim wystartowała produkcja 125p, w ramach przygotowań i szkolenia załogi zmontowano kilkadziesiąt Fiatów 1300 lub 1500. Nie wiadomo co się potem z nimi stało. Auta sprzedawane przez PEKAO to było co innego. Tak sobie myślę, że być może, jeśli ten montaz szkoleniowy był faktem, to właśnie te samochody (część z nich) trałiły potem do MO. W latach 60. komenda główna eMO w Warszawie miała przynajmniej jednego włoskiego Fiata tego typu. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MS dnia Wto 10:52, 09 Sie 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pią 14:17, 12 Sie 2011 |
|
Zgopdnie z sugestią 660 - napisałem maila do w/w pani. Mail poszedł wczoraj wieczorem, dziś taka odpowiedź przyszła:
Cytat: |
Witam Pana,
Ze względu na trwającą przerwę urlopową postaramy się odpowiedzieć
na Pana pytanie po 22 sierpnia 2011.
Pozdrawiam,
Renata ..........
Specjalista Biuro Prasowe
Fiat Auto Poland |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
660
User
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 184 Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lędziny
|
Wysłany:
Wto 23:19, 16 Sie 2011 |
|
Tymczasem ja wziąłem się an poważnie za poszukiwanie śladów po 130p. Póki co znalazłem to:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wyraźnie widać biało - czerwony emblemat Polski Fiat... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MARCO
User
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3967 Przeczytał: 36 tematów
Pomógł: 80 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Śro 21:26, 17 Sie 2011 |
|
Miałem styczność kiedyś za młodzieńca z Fiatem 130 ale czy był to Fiat czy Polski Fiat nie pamiętam. Ale było to na tamte czasu super auto. Pełen wypas. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
przemek77
Gość
|
Wysłany:
Czw 20:04, 18 Sie 2011 |
|
W sumie w swoich zbiorach mam polską instrukcje do Fiata Ritmo układ i niektóre rysunki są niemal identyczne do instrukcji Poloneza czy Fiata 125p z tego okresu |
|
|
|
|
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 23:36, 18 Sie 2011 |
|
Ale piszą gdzieś o nim "Polski Fiat"? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
przemek77
Gość
|
Wysłany:
Sob 17:14, 20 Sie 2011 |
|
Niestety nie tylko w jednym miejscu jest coś co może "coś" sugerować tj:
"FSO ustaliła wykaz czynności okresowej obsługi technicznej wykonywanej w ramach przeglądów okresowych...." |
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 21:48, 20 Sie 2011 |
|
Badanie techniczne Fiat 127p, oczywiście produkowanego przez Polmozbyt Lublin
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 13:33, 21 Sie 2011 |
|
Widać, że umieli zagospodarować przestrzeń |
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pon 12:57, 22 Sie 2011 |
|
Co do Pandy z FSM, przyszła tajka odpowiedź od Fiat Auto Poland:
Cytat: |
Szanowny Panie,
Nie ma wzmianki w naszych materiałach aby taki fakt miał miejsce...
Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|