Autor |
Wiadomość |
mvs
User
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 12:41, 15 Sie 2014 |
|
Zgadza się bezpieczeństwo jazdy nie było mocną stroną tico,ale te samochody były zaprojektowane do miasta nie na autostrady,a w mieście tico było nie do pobicia-dynamika na pierwszych trzech biegach (o bardzo krótkich przełożeniach) na poziomie ówczesnych kompaktów z silnikami 1.4. A fiat pyrkał ,pyrkał a nie jechał. Jak się już rozpędził do 120km/h to był szczyt jego możliwości(mówię o wersjach 700 i 900 które stanowiły 90%populacji. Tico poruszałem się zazwyczaj z prędkością 70-80km/h i jedyne czego się bałem to innych kierowców (nie będę tu już przytaczał jakimi markami samochodów się poruszają). Gdy otwarto południową obwodnicę Krakowa jadąc tico pierwszy i jedyny najprawdopodobniej raz w życiu udało mi się zamknąć licznik w samochodzie (przy 160km/h) (według nawigacji rzeczywiście było to około 140km/h) silnik jeszcze miał jakieś rezerwy ale niestety kończyła się obwodnica(nie był jeszcze gotowy odcinek w kierunku Rzeszowa i musiałem zjechać do Wieliczki,tym samym nie pobiłem rekordu prędkości w tico. Ale i tak bardzo dobrze wspominam ten samochód. Z jego względu później kupiłem suzuki swift,według mnie nikt nie robi lepszych małych silników niż suzuki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2795 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 13:07, 15 Sie 2014 |
|
A ja znowu na silnik Suzuki narzekałem strasznie pamiętając auto z egzaminu i nauki jazdy. Niby z 1.2 94 KM, ale jego elastyczność to kiepski żart jak dla mnie. Natomiast największym problemem wszystkich Daewoo była chyba jednak rdza i właśnie bezpieczeństwo nawet ich ostatnich aut, bo jeśli chodzi o awaryjność to nie było raczej tak źle. Czytałem też, że podobno gdyby Chevrolet pozostawił markę Daewoo, to przez zaufanie klientów do marki, sprzedaż byłaby większa niż "nieznanego" Chevroleta. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Pią 14:24, 15 Sie 2014 |
|
Zaczynam polewac... Pako zrobil niezly numer z tym tematem,
pewno nawet nie przewidzial, w ktora strone to pojdzie
Zamiast porownywac naprawde fajne auta, jakies oldtimery
z prawdziwego zdarzenia, cos z jajem, ekscytujemy sie co jest lepsze
- badziew za trzy grosze czy zlom bez jaj
Z dzisiejszej perspektywy zarowno Tico jak i CC,
oba auta mozna kupic w granicach ceny slabego roweru
- to naprawde slaba pozycja... Co my tu wyczyniamy?
Przeciez, tak w skrocie, chodzilo o to (wstepnie!)
czy modelik Espero jest fajny czy nie, czy modele Daewoo
w Polsce maja sens czy nie.
No, maja i sa super, Daewoo skutecznie u nas zaistnialo
i jest kawalkiem polskiej historii motoryzacji, nie ma co kruszyc kopii
Przy tych dwoch autach - Trabant albo Garbus maja tyle
charyzmy, ze Tico i CC razem wziete, w kazdej wersji
chowaja sie ze wstydu na krancach kazdego parkingu. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Raf dnia Pią 14:29, 15 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 16:04, 15 Sie 2014 |
|
Raf napisał: |
A Tico zdaje sie bazowalo rzeczywiscie na Alto, ale z lat 80tych,
a nie z roku 1992. : |
Napisałem że Tico pojawiło się w Polsce około 1992 roku sprowadzane przez firmę Damis. I nie zdaje się, tylko Tico to toczka w toczke Alto 3 gen. ( jak podaje wikipedia premiere to alto miało w 1988)
Raz widziałem takie Alto gdzieś na zachodzie w wersji 3 drzwiowej. W Polsce pewnie swego czasu robiło by ono furorę i było by brane przez laików jako prototyp Tico 3d. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marakas dnia Pią 16:10, 15 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
mvs
User
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:06, 15 Sie 2014 |
|
Nie wiadomo jak historia oceni tico może się okazać że jak trabant był zemstą honeckera to tico może zostać zemstą balcerowicza. Z przeszłości można wyczytać że kultowymi zostawały modele tanie i popularne powstające w przełomowych czasach ,a pierwsze lata po transformacji do takich należały. Nie zdziwiłbym się że za kilkanaście lat spotkamy tico na żółtych tablicach. A co do kultowości garbusa to gdyby niektórzy poznali lepiej jego historię to już by im się nie wydawał taki kultowy....(i znów VW) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Pią 17:26, 15 Sie 2014 |
|
A kto niby nie zna historii garbusa?
Stety/niestety - zostal jednym z najbardziej kultowych aut na swiecie,
nie ma co porownywac. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mvs
User
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 18:00, 15 Sie 2014 |
|
Projekt budowy garbusa zlecony przez Hitlera a z braku umiejętności przez Ferdinanda Porsche stworzenie samochodu który zadowoli naczelnego wodza ukradziony projekt czeskiej Tatrze. Wszyscy znają tę historię...? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kuba96
User
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 886 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń
|
Wysłany:
Pią 18:23, 15 Sie 2014 |
|
Nie? Mógłbyś ją przybliżyć? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Pią 18:47, 15 Sie 2014 |
|
Chyba sobie jaja robicie Fakt powszechnie znany.
...ale tak czy inaczej - to nie ten temat |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
autaPRL-u
User
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 736 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź
|
Wysłany:
Pią 19:03, 15 Sie 2014 |
|
VW "Garbus" był kopią ( inni powiedzą "oparty był na " ) Tatry T97 . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3295 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 19:12, 15 Sie 2014 |
|
Może chcecie nowy temat na temat Garbusa? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
autaPRL-u
User
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 736 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź
|
Wysłany:
Pią 19:20, 15 Sie 2014 |
|
Od Daewoo , Vectry , Tatry do VW Garbusa . Zaraz dojdziemy do Forda T . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mvs
User
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 19:30, 15 Sie 2014 |
|
Nie,nie potrzeba nowego tematu
Kończmy o Daewoo bo rzeczywiście są ważniejsze tematy. Rozwinąłem historię bo chciałem tylko przybliżyć niektórym że czasem to ten charyzmatyczny się powinien na parkingu chować ze wstydu a nie to biedne tico. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Pią 19:35, 15 Sie 2014 |
|
Zeby Ci poprawic humor, to powiem, ze mialem dwa garbusy i uwazam, ze jest to auto do ogladania, a nie do jezdzenia
Jedna, wielka totalna beznadzieja. Nigdy wiecej.
Aczkolwiek mial jedna zalete - panny sikaly w majty
Stare dzieje... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mvs
User
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 19:51, 15 Sie 2014 |
|
No to niewiele się zmieniło ...dzisiaj też sikają na widok VW albo pochodnego Audi,niewiem jak na nie mówią.... blachary? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|