FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Csepel w Polsce. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Peyton
User



Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce/Warszawa

PostWysłany: Czw 9:23, 24 Mar 2016 Powrót do góry

Mała ciekawostka odnośnie modeli Csepela ze względu na wykorzystanie polskich podzespołów:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
xiedzu
Moderator



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć

PostWysłany: Nie 17:25, 27 Mar 2016 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xiedzu dnia Nie 17:25, 27 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 22:05, 28 Mar 2016 Powrót do góry

Pełne zaskoczenie.
Wspaniałe.
Czy byłoby możliwe przytoczenie tytułu tego filmu?
Albo daty i godziny emisji?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 8:47, 12 Kwi 2016 Powrót do góry

Za wyjątkiem pojazdów przeznaczonych do przewozu mleka, raczej nikt nie posiada zdjęć dokumentujących użytkowanie w Polsce Csepel'i z inną zabudową.
[link widoczny dla zalogowanych]

Mam jednak parę pytań dotyczących Csepel'a z taką zabudową:
[link widoczny dla zalogowanych]
Najprawdopodobniej taki właśnie pojazd był użytkowany w Polsce.
Czy któryś z Kolegów dysponuję wiedzą o rozstawie jego osi.
Standardowo rama Csepel'a posiadała rozstaw 4300 mm.
Mlekowozy jednak posiadały ramę o rozstawie 5000 mm.
Która z ram została zastosowana w pojeździe przedstawionym na powyższym zdjęciu?
Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie, a najlepiej dowody mogące pomóc w rozwiązaniu nurtującego mnie problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 283 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:04, 12 Kwi 2016 Powrót do góry

Poruszyłeś kolejną, ciekawą kwestię. O ile się nie mylę samochody Csepel serii 700 produkowane były w trzech rozstawach osi: 3400 (głównie krótkie cysterny i ciągniki), 4300 (największa ilość odmian) i 5000 - podwozie wydłużone, tzw. autobusowe, stosowane też w Ikarusach 620. Karosowane było m.in znanymi nam cysternami do przewozu mleka. Być może były jeszcze jakieś wymiary pośrednie ramy ale nie spotkałem się z nimi.
Przedstawiona na zdjęciu cysterna paliwowa wygląda na zabudowaną na ramie o rozstawie 4300 ale perspektywa nieco zniekształca i pewności nie ma. Nie byłoby to jednak nic dziwnego bo cysterny (do przewozu mleka, piwa i paliwowe) były zabudowywane na podwoziach o wszystkich ww. rozstawach. W Polsce z takimi cysternami jak ta ze zdjęcia nigdy się nie spotkałem. Trzeba mieć nadzieję, że kolejna kwerenda starych fotografii i filmów potwierdzi tę tezę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SlawekH
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1747
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 15:58, 18 Kwi 2016 Powrót do góry

Artykuł znaleziony w tygodniku MOTOR z 1967 r. :
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 19:34, 18 Kwi 2016 Powrót do góry

Dziękuję za ciekawe spostrzeżenia, a także za wyszukanie i prezentację ciekawego artykułu.

Ze swej strony dołożę jeszcze jedno zdjęcie mlekowozu, choć brak tablic rejestracyjnych może sugerować, że to niestety mylny trop.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak. Mlekowozy były budowane na podwoziach D630, na których także montowano zabudowy autobusowe Ikarus 620/630.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 283 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:54, 18 Kwi 2016 Powrót do góry

Fajne to zdjęcie cysterny ale rzeczywiście trochę "podejrzane". Wygląda bardziej na zdjęcie folderowe bo auto błyszczące i otoczenie trochę nienaturalne.
Ale przy tej wersji cysterny na mleko warto jeszcze zwrócić uwagę na jeden szczegół. Te pojazdy użytkowano też w Czechosłowacji a napis MLEKO na cysternie różni się od polskiego tylko niewielkim apostrofem nad literą E. Krzywizna powierzchni cysterny powoduje, że apostrof jczęsto jest niewidoczny i jedno z wielu zdjęć z Czechosłowacji można omyłkowo wziąć za polskie. Przy dalszych poszukiwaniach nie należy więc tracić czujności Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 20:06, 18 Kwi 2016 Powrót do góry

Właśnie to miałem na myśli pisząc o mylnym tropie.

Czeski mlekowóz na trochę starszym modelu Csepel'a D-450:

[link widoczny dla zalogowanych]

Widoczny apostrof nad literą "E".
Dzięki za czujność.

I powracając do poprzedniego zagadnienia.
Tym razem dwa zdjęcia ukazujące trzy pojazdy Csepel podczas jednej z wystaw ( tej samej, z której pochodzi zdjęcie cysterny Csepel D710 prezentowane w jednym z poprzednich postów).

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy wszystkie rodzaje zabudowy powstały na tym samym podwoziu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dzidek dnia Wto 20:26, 19 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
STIV 57
User



Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KATOWICE

PostWysłany: Sob 5:51, 21 Maj 2016 Powrót do góry

Wydaje mi się,ale mogę się mylić że cysterna paliwowa została również zbudowana na podwoziu 630.22 .Sugerował bym się (chyba) takim samym rozstawem osi jak w pozostałych cysternach,podobną długością zbiorników , a co za tym idzie podobnej długości relingi (uchwyty). Ciekawe jest tylko to jak była przebudowana rama w tylnej części podwozia ponieważ tył cysterny był prostopadły a nie pod kątem jak w mlekowozach, a z tyłu zamontowany był zaczep do holowania 2-osiowej, dwuzbiornikowej przyczepy również węgierskiej produkcji.Przypuszczalny rok tej wystawy to 1959.Podobny pojazd lub ten sam stał na zajezdni WPK Katowice/Zawodzie wraz z przyczepą jeszcze w 1971 roku.Może ktoś coś wie na ten temat,będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 283 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:59, 21 Maj 2016 Powrót do góry

Czy na pewno pamiętasz taki samochód jak ten środkowy na zdjęciu Dzidka?
Wydawało mi się, że Csepel'e D705 jeździły solo a z przyczepami tylko Csepel'e D707 z krótkim podwoziem, jak na poniższym zdjęciu. Może to miało związek z długością całkowitą zestawu albo z DMC? Też mogę się mylić bo minęło parę lat ale tak zapamiętałem. A przy okazji, wydaje mi się, że ta środkowa cysterna ze zdjęcia (paliwowa) ma tył pod kątem a nie prostopadły do nawierzchni.

Image
(foto: net)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STIV 57
User



Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KATOWICE

PostWysłany: Pon 5:27, 23 Maj 2016 Powrót do góry

Na zdjęciu cysterny SOR widać wyraznie inny tył zabudowy cysterny paliwowej. W latach 1959 -1969 nie było jeszcze tak restrykcyjnych przepisów o długości zestawu ani o DMC.Być może zestaw Csepel D 710+ cysterna był jedyny w Polsce i przypuszczam że był to zakup z wystawy. Csepel-e D 705 i D 707 paliwowe to dopiero po roku 1964 w Polsce, gdyż premiera D 705 + naczepa N 13 na Węgrzech to rok 1964. A nawiasem mówiąc to przyczepa cysterna na zdjęciu z D 707 to fabryczna przeróbka naczepy paliwowej z zestawu CSEPEL 450 ?+ naczepa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 0:07, 19 Sty 2017 Powrót do góry

podobno w Polsce:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 18:33, 22 Sty 2017 Powrót do góry

Bardzo ciekawe zdjęcie.
Serdeczne dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kali199
User



Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kedzierzyn-kozle

PostWysłany: Śro 13:24, 25 Sty 2017 Powrót do góry

nie jestem pewnien czy w poslce bo jeden widze ze ma napis milch czyli ddr ale moze sie przyda

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin