Autor |
Wiadomość |
Peyton
User
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 319 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce/Warszawa
|
Wysłany:
Czw 9:23, 24 Mar 2016 |
|
Mała ciekawostka odnośnie modeli Csepela ze względu na wykorzystanie polskich podzespołów:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
xiedzu
Moderator
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085 Przeczytał: 25 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć
|
Wysłany:
Nie 17:25, 27 Mar 2016 |
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez xiedzu dnia Nie 17:25, 27 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Pon 22:05, 28 Mar 2016 |
|
Pełne zaskoczenie.
Wspaniałe.
Czy byłoby możliwe przytoczenie tytułu tego filmu?
Albo daty i godziny emisji? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Wto 8:47, 12 Kwi 2016 |
|
Za wyjątkiem pojazdów przeznaczonych do przewozu mleka, raczej nikt nie posiada zdjęć dokumentujących użytkowanie w Polsce Csepel'i z inną zabudową.
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam jednak parę pytań dotyczących Csepel'a z taką zabudową:
[link widoczny dla zalogowanych]
Najprawdopodobniej taki właśnie pojazd był użytkowany w Polsce.
Czy któryś z Kolegów dysponuję wiedzą o rozstawie jego osi.
Standardowo rama Csepel'a posiadała rozstaw 4300 mm.
Mlekowozy jednak posiadały ramę o rozstawie 5000 mm.
Która z ram została zastosowana w pojeździe przedstawionym na powyższym zdjęciu?
Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie, a najlepiej dowody mogące pomóc w rozwiązaniu nurtującego mnie problemu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:04, 12 Kwi 2016 |
|
Poruszyłeś kolejną, ciekawą kwestię. O ile się nie mylę samochody Csepel serii 700 produkowane były w trzech rozstawach osi: 3400 (głównie krótkie cysterny i ciągniki), 4300 (największa ilość odmian) i 5000 - podwozie wydłużone, tzw. autobusowe, stosowane też w Ikarusach 620. Karosowane było m.in znanymi nam cysternami do przewozu mleka. Być może były jeszcze jakieś wymiary pośrednie ramy ale nie spotkałem się z nimi.
Przedstawiona na zdjęciu cysterna paliwowa wygląda na zabudowaną na ramie o rozstawie 4300 ale perspektywa nieco zniekształca i pewności nie ma. Nie byłoby to jednak nic dziwnego bo cysterny (do przewozu mleka, piwa i paliwowe) były zabudowywane na podwoziach o wszystkich ww. rozstawach. W Polsce z takimi cysternami jak ta ze zdjęcia nigdy się nie spotkałem. Trzeba mieć nadzieję, że kolejna kwerenda starych fotografii i filmów potwierdzi tę tezę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SlawekH
Moderator
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1747 Przeczytał: 63 tematy
Pomógł: 99 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pon 15:58, 18 Kwi 2016 |
|
Artykuł znaleziony w tygodniku MOTOR z 1967 r. :
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Pon 19:34, 18 Kwi 2016 |
|
Dziękuję za ciekawe spostrzeżenia, a także za wyszukanie i prezentację ciekawego artykułu.
Ze swej strony dołożę jeszcze jedno zdjęcie mlekowozu, choć brak tablic rejestracyjnych może sugerować, że to niestety mylny trop.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak. Mlekowozy były budowane na podwoziach D630, na których także montowano zabudowy autobusowe Ikarus 620/630.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:54, 18 Kwi 2016 |
|
Fajne to zdjęcie cysterny ale rzeczywiście trochę "podejrzane". Wygląda bardziej na zdjęcie folderowe bo auto błyszczące i otoczenie trochę nienaturalne.
Ale przy tej wersji cysterny na mleko warto jeszcze zwrócić uwagę na jeden szczegół. Te pojazdy użytkowano też w Czechosłowacji a napis MLEKO na cysternie różni się od polskiego tylko niewielkim apostrofem nad literą E. Krzywizna powierzchni cysterny powoduje, że apostrof jczęsto jest niewidoczny i jedno z wielu zdjęć z Czechosłowacji można omyłkowo wziąć za polskie. Przy dalszych poszukiwaniach nie należy więc tracić czujności |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Pon 20:06, 18 Kwi 2016 |
|
Właśnie to miałem na myśli pisząc o mylnym tropie.
Czeski mlekowóz na trochę starszym modelu Csepel'a D-450:
[link widoczny dla zalogowanych]
Widoczny apostrof nad literą "E".
Dzięki za czujność.
I powracając do poprzedniego zagadnienia.
Tym razem dwa zdjęcia ukazujące trzy pojazdy Csepel podczas jednej z wystaw ( tej samej, z której pochodzi zdjęcie cysterny Csepel D710 prezentowane w jednym z poprzednich postów).
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy wszystkie rodzaje zabudowy powstały na tym samym podwoziu? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dzidek dnia Wto 20:26, 19 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
STIV 57
User
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KATOWICE
|
Wysłany:
Sob 5:51, 21 Maj 2016 |
|
Wydaje mi się,ale mogę się mylić że cysterna paliwowa została również zbudowana na podwoziu 630.22 .Sugerował bym się (chyba) takim samym rozstawem osi jak w pozostałych cysternach,podobną długością zbiorników , a co za tym idzie podobnej długości relingi (uchwyty). Ciekawe jest tylko to jak była przebudowana rama w tylnej części podwozia ponieważ tył cysterny był prostopadły a nie pod kątem jak w mlekowozach, a z tyłu zamontowany był zaczep do holowania 2-osiowej, dwuzbiornikowej przyczepy również węgierskiej produkcji.Przypuszczalny rok tej wystawy to 1959.Podobny pojazd lub ten sam stał na zajezdni WPK Katowice/Zawodzie wraz z przyczepą jeszcze w 1971 roku.Może ktoś coś wie na ten temat,będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 15:59, 21 Maj 2016 |
|
Czy na pewno pamiętasz taki samochód jak ten środkowy na zdjęciu Dzidka?
Wydawało mi się, że Csepel'e D705 jeździły solo a z przyczepami tylko Csepel'e D707 z krótkim podwoziem, jak na poniższym zdjęciu. Może to miało związek z długością całkowitą zestawu albo z DMC? Też mogę się mylić bo minęło parę lat ale tak zapamiętałem. A przy okazji, wydaje mi się, że ta środkowa cysterna ze zdjęcia (paliwowa) ma tył pod kątem a nie prostopadły do nawierzchni.
(foto: net) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STIV 57
User
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KATOWICE
|
Wysłany:
Pon 5:27, 23 Maj 2016 |
|
Na zdjęciu cysterny SOR widać wyraznie inny tył zabudowy cysterny paliwowej. W latach 1959 -1969 nie było jeszcze tak restrykcyjnych przepisów o długości zestawu ani o DMC.Być może zestaw Csepel D 710+ cysterna był jedyny w Polsce i przypuszczam że był to zakup z wystawy. Csepel-e D 705 i D 707 paliwowe to dopiero po roku 1964 w Polsce, gdyż premiera D 705 + naczepa N 13 na Węgrzech to rok 1964. A nawiasem mówiąc to przyczepa cysterna na zdjęciu z D 707 to fabryczna przeróbka naczepy paliwowej z zestawu CSEPEL 450 ?+ naczepa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 0:07, 19 Sty 2017 |
|
podobno w Polsce:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Nie 18:33, 22 Sty 2017 |
|
Bardzo ciekawe zdjęcie.
Serdeczne dzięki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kali199
User
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 144 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kedzierzyn-kozle
|
Wysłany:
Śro 13:24, 25 Sty 2017 |
|
nie jestem pewnien czy w poslce bo jeden widze ze ma napis milch czyli ddr ale moze sie przyda
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|