|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 12:24, 10 Kwi 2023 |
|
Max, oczywiście pomogłeś. Wiedziałem, że jak zwykle można na Ciebie liczyć Ale problem dalej nie został wg mnie rozwiązany. Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia samochodu takiego, jak na zdjęciu z NACu.
1. Jajowaty kształt grilla - na zdjęciach innych aut jest w górnej części jakby spłaszczony.
2. Poziome przetłoczenia na bokach maski silnika. Jedyne podobne, ale obniżające się w kierunku do tyłu ma Simca-Fiat.
3. Przednia szyba niska, bez górnej ramki, wycieraczki z dołu - do niczego mi nie pasuje.
4. Głębokość przedniej obudowy maski pod grillem. Tutaj największe podobieństwo do NSU-FIAT.
5. Słabo to widać na zdjęciu, ale wydaje się, że linia górnej krawędzi drzwi przebiega nisko.
6. Szerokie nadkola mocno wystające poza obrys nadwozia.
Przy okazji pytanie: gdzie znalazłeś informację, że startował właśnie FIATem 1100 Special? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:52, 10 Kwi 2023 |
|
O odkrytym Fiacie 1100 Special pisał m.in. Piotr R. Frankowski, a wcześniej także Marek Ponikowski, jeden z najlepszych polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Znawca historii polskiej motoryzacji, rzetelny i obiektywny fachowiec.
[link widoczny dla zalogowanych]
Co ciekawe na liście startowej 16 RMC 1937 oraz na liście wyników tej imprezy, załoga J. Jakubowski, T. Marek figuruje jako startująca na Polskim Fiacie 508.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
O Polskim Fiacie tej załogi pisał także Stanisław Prądzyński w obszernej relacji z RMC zamieszczonej w Auto Technice Samochodowej z lutego 1937 roku.
O co w takim razie chodzi z tymi Fiatami?
Otóż trzeba pamiętać, że wersje cabrio, sportowe i inne pojedyncze/małoseryjne wersje samochodów w tamtych czasach często karosowane były indywidualnie na bazie popularnych seryjnych podwozi. Wtedy poszukiwanie fotografii innego, podobnego egzemplarza może potrwać długo...
Ale owalna atrapa chłodnicy bywała stosowana w sportowych Fiatach z tamtego okresu. Poniżej Fiat 1100 Sport (508C) z 1937 roku.
[link widoczny dla zalogowanych]
I kolejny Fiat 508 C 1100 Sport CarGem również z 1937.
[link widoczny dla zalogowanych]
Taka atrapa mogła się również znaleźć w samochodzie załogi J. Jakubowski, T. Marek a sam samochód został formalnie zgłoszony jako Polski Fiat 1100 Special (508) bo takie nazewnictwo również było stosowaną praktyką. Fiat 508 w sportowej wersji miał silnik 1100. Wszystkie samochody budowane jednostkowo i małoseryjnie na bazie podwozi licencyjnych Fiatów, z przyczyn propagandowych nosiły nazwę Polski Fiat.
Czy rzeczywiście tak było nie wiem, ale wiele wskazuje, że mogło tak być 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Pon 18:13, 10 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2226 Przeczytał: 72 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 18:52, 10 Kwi 2023 |
|
Pierwszy samochód z powyższego postu maxa to zapewne ten [link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcie maxa w oryginale jest kolorowe i pochodzi z 2018 roku. Zostało później przerobione na czarno-białe. Przejrzałem wiele zdjęć, żeby coś dopasować, ale wszystkie Fiaty z tamtego okresu, nawet jeśli mają owalną atrapę, to jednak odbiega ona kształtem dość znacznie od tej ze zdjęcia z NAC. Też jestem za tym, że to mógł być jakiś jednostkowy egzemplarz, a nazwę odziedziczył po podwoziu, na którym został zbudowany. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|