Autor |
Wiadomość |
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Sob 16:41, 28 Paź 2023 |
|
Można już kupić w 1:43
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 19:24, 28 Paź 2023 |
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 20:42, 28 Paź 2023 |
|
Może buusoola Wy jako firma mająca już doświadczenie w robieniu modeli
byście zrobili Willeme TG 300. Jest dużo
materiałów . Oczywiście żeby był dużo tańszy od tego z linku i taki jak był w Radomiu . Ten co pokazałeś to się trochę różni, |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Nie 9:28, 29 Paź 2023 |
|
Jak namówisz Marek2g, to jest szansa |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 15:10, 29 Paź 2023 |
|
|
|
|
Silesion
User
Dołączył: 20 Sty 2022
Posty: 108 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 17:30, 29 Paź 2023 |
|
Z Czeskiego do Polskiego Cieszyna / Skoda Liaz z 1978 roku
"27 października w godzinach wieczornych do Cieszyna pod OSP Cieszyn - Mnisztwo podjechał wyjątkowy wóz strażacki. "
https://www.youtube.com/watch?v=o_9R19rBiZA |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 13:40, 30 Paź 2023 |
|
Mam odpowiedż od marek2g w sprawie wykonania modelu Willeme TG-300
Ze względu na dużą pracochłonność przy modelu na razie się nie podejmuje tego zadania . Trudno może wyda ten model Deagostini w co ja bardzo nie wierzę
Chyba że jakaś inna firma zrobi metodą wydruku 3D. Ciekawe jakie by były koszty? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 97 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pon 15:11, 30 Paź 2023 |
|
Silesion napisał: |
Z Czeskiego do Polskiego Cieszyna / Skoda Liaz z 1978 roku |
Oooooo
Trzeba będzie podjechać
Szkoda, że na lokalnych portalach cisza...
Pozdr. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 19:30, 31 Paź 2023 |
|
Willeme TG-200 Chemar Kielce
Znalazłem kolejny ciągnik balastowy Willeme TG- 200 na starym filmiku
Ciągnik ten należał do Chemaru Kielce. Od małego z ZTE Radom na pierwszy rzut oka różni się między innymi światłami przednimi w zderzaku . Tutaj są w pionie a ten z Radomia ma w poziomie
[link widoczny dla zalogowanych]
https://www.youtube.com/watch?v=eCxX_s33V7Q |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HUMBER IMPERIAL
User
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 588 Przeczytał: 41 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 22:47, 31 Paź 2023 |
|
Ten to chyba wlasnie bedzie ten co francuski 1:43, wysokosc drzwi i polozenie swiatel w zderzaku pasuje, w przeciwienstwie do tego z ZTE |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
prlman55
User
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 633 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany:
Śro 13:34, 01 Lis 2023 |
|
Witam !
Czy ktoś ma wiedzę ,czy Berliet TB 015 jeździł w Polsce ?Jest ładny model ..
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:04, 01 Lis 2023 |
|
Dwa lata temu szukałem intensywnie informacji na ten temat. Tylko od jednej osoby usłyszałem, że tak, podobno na początku lat 70 tych kupiono dwa takie ciągniki.
I tyle. Nie dotarłem do żadnych zdjęć, dokumentów, świadków itp więc nie wiem kto ich używał i czy to w ogóle prawda.
PS. Ale prawda wychodzi czasem po wielu latach, mnie np udało się ostatnio ustalić wiele szczegółów związanych z Mackami z piekarskiego Montometu. Łącznie z ustaleniem typów pojazdów i ich zabudów. Mam też kilka barwnych fotografii ostatnich Macków z lat 90 tych, w tym ostatniego jeżdżącego do likwidacji Montometu w roku 1998.
Czyli, nie należy tracić nadziei 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 11:55, 02 Lis 2023 |
|
Poniżej przedstawię trochę zdobytych wiadomości z róznych żródeł głównie zagranicznych w sprawie ciagników balastowych Willeme.
Jesli chodzi o Willeme z Chemaru Kielce dowiedziałem się nie tak dawno z publikacji zagranicznej. Do Polski
w 1976 roku dostarczono dwa większe modele TG300 i kolejny TG200. Odbiorcą wszystkich ciągników i przyczep był POL-MOT jako firma specjalizująca się w handlu zagranicznym pojazdami. Następnie moduły NICOLAS i ciągniki TG150 przekazano do Mostostalu Zabrze, a później do oddziału II PKS Poznań, ciągnik TG200 przekazano CHEMAR Kielce, a TG300 przekazano ZTE Radom (ZEOW Radom).
Jeśli chodzi o Willeme TG 200 to napisano że kolejny to znaczy że tym pierwszym mógł być ten z Radomia i na to wychodzi że przyjechał do Radomia przed TG-300.Nie wiadomo ile czasu ten Willeme TG 200 z Radomia był użytkowany.Długo nie mogłem znależć zdjęcia Willeme z Chemaru w końcu się udało.
We Francji nie używano ciągników balastowych Willeme TG 300 ze względu na przepisy drogowe. Chodziło chyba o nacisk na oś , ciężar, wymiar Nie trafiłem na wiarygodne foto Willeme TG 250 z długą kabiną Dlatego na podstawie Willeme TG 300 zrobiono Willeme TG 250 dla Francji, które miały słabszy silnik i były na pewno lżejsze.Używane były między innymi przy budowie elektrowni atomowych we Francji Z tego co mi wiadomo wymiarowo były zbliżone lub prawie takie same z TG-300 Dla Francji zbudowano 5 szt. dla jakiejś firmy w Algierii zbudowano 6 szt. może jeszcze dla kogoś.
Ciągniki Willeme TG 200 miały węższą kabinę, świadczy też o tym fakt że Willeme TG 300 i TG 250 miały po trzy wycieraczki a Willeme TG-200 miał dwie wycieraczki na szybie i były tez niższe co widać np. po wysokości grilla na zdjęciach poniżej.
Willeme TG-300
Begijski MOL 8x8 Willeme
Willeme TG-250
Willeme TG-200
Willeme TG-250
Willeme TG-200
Willeme TG-200 z Chemaru jest prawie taki sam jak wydany model 1/43
z tym że model przedstawia Willeme z 1973r a nasz Willeme jest z 1976r
Różnice to napis Willeme jest z boku na modelu, burty mają inne użebrowanie inny sposób umocowania koła zapasowego rura wydechowa z tyłu za kabiną drabinka do wejścia
Willeme TG-200
Willeme TG-200 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Czw 12:40, 02 Lis 2023, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:54, 02 Lis 2023 |
|
Tą skrzynią ładunkową z użebrowaniem się nie sugeruj bo z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że nie jest wyposażeniem fabrycznym. Większość ciągników Willeme i Faun kupiona do Polski była dostosowana do pracy z ciężkimi naczepami (miały siodła) i przyczepami (sprzęgi). W polskich warunkach siodła nie były zwykle używane (brak specjalistycznych, ciężkich naczep) i były demontowane. W ich miejsce montowano skrzynie ładunkowe na drobne wyposażenie, balast lub dodatkowe kabiny brygadowe i sypialne.
Ta skrzynia prawdopodobnie powstała już w Polsce.
A co do ilości wycieraczek i szerokości kabiny Willeme TG 200 to też warto się temu dokładnie przyjrzeć. W necie jest wiele zdjęć TG 200 z trzema wycieraczkami i takimi samymi szczegółami kabiny (zderzak, błotnik, ilość i położenie reflektorów) jak w cięższych TG 250 i TG 300.
Prawdopodobnie te zmiany były wprowadzane sukcesywnie w kolejnych latach produkcji i nie muszą stanowić wyróżnika poszczególnych wersji.
Znamy takie przypadki z produkcji rodzimych Starów i Jelczy.
Poszczególne wersje między sobą na pewno różniły się szerokością bo jednoznacznie wynika to z zachowanych fotografii (2.9m vs 3,35m), ale to wcale nie oznacza, że była to różnica szerokości kabiny.
Najszerszym wymiarem TG 300 nie była kabina tylko rozstaw tylnych kół, a wynikało to z zastosowanych tylnych mostów przenoszących większy moment silnika, większego i mocniejszego niż w innych wersjach.
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie twierdzę, że kabiny wszystkich trzech wersji były na 100% takie same (poza wysokością), ale temat nie jest jednoznaczny i warto mu się jeszcze przyjrzeć. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 20:34, 02 Lis 2023, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:31, 02 Lis 2023 |
|
Dzięki max za komentarz. Dużo zdjęc jest w necie żle podpisanych.Jak byś mógł wstawić zdjęcie Willeme TG 200 z trzema wycieraczkami. Ja jakoś ich nie widzę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|