FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ciężarówki w Prl 1945-1989r Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1099
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 140 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:24, 13 Sie 2022 Powrót do góry

Peugeot DK 5J (wysoki dach)
Peugeot DK 5 (niski dach)




ImagePeugeot DK 5J 1947r straż pozarna Lisków

[link widoczny dla zalogowanych]

ImagePeugeot DK 5J Wermacht

ImagePeugeot DK 5 z Częstochowy wcześniej w straży

Peugeot DK 5 - Wehrmacht

Ciężarówkę DK5 zbudowano w latach 30-tych XX w. na bazie samochodu Peugeot 402 z charakterystycznym aerodynamicznym przodem. Samochody te po zdobyciu Francji wykorzystywał Wehrmacht, również jako sanitarki. Pojazd w malowaniu Wehrmachtu.
Po ogłoszeniu mobilizacji 27 września 1939 roku złożono zamówienie na wyprodukowanie dla sił zbrojnych Francji 4.757 egzemplarzy w zakładach w Sochaux oraz 1.650 egzemplarzy w zakładach w La Garenne.
Łącznie zbudowano ponad 12tys wszystkich wersji tego samochodu

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Sob 17:13, 13 Sie 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1099
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 140 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:40, 15 Sie 2022 Powrót do góry

Stoewer R200 typ 40
Bmw 325

Najnowsze wersje najnowszej generacji „standardu lekkiego”, już produkowane wyłącznie przez firmę Stoewer Type 40 są rozpoznawalne na zewnątrz dzięki obecności dodatkowej ochrony chłodnicy wykonanej z płasko giętej stali oraz drzwiom z trzema poprzecznymi prętami zbrojeniowymi.

[link widoczny dla zalogowanych]
ImageStoewer R200 typ 40 Kalisz lata 40-te

ImageStoewer R200 typ 40 Kalisz lata 40-te Na drzwiach widać wzmocnienia więc stwierdziłem że to jest Stoewer typ 40

ImageStoewer R200 foto porównawcze


20 marca 1945 Szczecin został zajęty przez wojska sowieckie, miasto zostało poważnie zniszczone - 2/3 budynków zostało zniszczonych. W czasie powojennego podziału Niemiec, w następstwie wyników konferencji poczdamskiej, 5 lipca 1945 r. miasto i mieszcząca się tam fabryka braci Shtoever zostały przeniesione na stronę polską. Krótko przed tym ocalałe obrabiarki i dokumentacja są eksportowane jako trofeum do ZSRR. Po dokładnym przestudiowaniu bogatego niemieckiego doświadczenia w produkcji „lekkich SUV-ów” le. gl. Einheits-Pkw na początku lat 50. narodził się legendarny pojazd wojskowy GAZ-69.
ImageStoewer R200 i Gaz 69



ImageStoewer R200

BMW 325
Samochód przerobiony przez strżaków. Zewnętrznie wspomniane samochody prawie nie do odróżnienia ze zdęć Był zakaz stosowania emblematów firm.Bmw mozna było odróżnić po silniku 6 cylindrowym i była na pewno jakaś tabliczka znamionowa i po tym zapewne stwierdzono że to BMW
Image

ImageBMW 325


BMW 325 było produkowane w latach 1938 ‒1940 przez fabrykę w Eisenach. W tym czasie na drogi i frontowe bezdroża trafiło 3.225 egzemplarzy. Kilka kolejnych tysięcy dostarczyła szczecińska fabryka Stoewer oraz Hanomag z Hannoveru.
Wszystkie Stoewer R 200, BMW 325 oraz Hanomaga 20 B. posiadały identyczną ramę oraz ten sam układ przeniesienia napędu. Każdy z producentów stosował jednak własne silniki
BMW 325 nie zostało dobrze zapamiętane przez historię. Trudno się dziwić – mimo zaawansowania technicznego nie było idealnym rozwiązaniem dla wojska. Samochód był dwukrotnie cięższy od Kübelwagena Volkswagena, co znacząco utrudniało jazdę w po grząskich i luźnych nawierzchniach. Do produkcji niezbędna była duża ilość deficytowej stali. Z powodu niskiej prędkości maksymalnej BMW 325 nie brylowało też na utwardzonych drogach, a słaby silnik nie pozwalał na holowanie dział lub cięższych przyczep. Gwoździem do trumny było znaczne skomplikowanie konstrukcji, a co za tym idzie ‒wysokie koszty i długi czas produkcji, jak również trudność napraw w polowych warunkach.
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1099
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 140 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:15, 19 Sie 2022 Powrót do góry

Phänomen Granit 25 (Kubelwagen)
Phänomen Granit 25 (wersja zakryta)


Phänomen Granit 25 był niemieckim. lekkim samochodem ciężarowym z okresu międzywojennego oraz II wojny światowej. Wóz był produkowany w latach 1931-1941. Pojazd miał całkowitą długość 5,33 m przy szerokości 1,8 m i wysokości 2,4 metra. Ładowność wozu dochodziła do 1500 kilogramów. Samochód Phänomen Granit 25 został opracowany przez inż. Alfreda Häsnera, jako lekki samochód ciężarowy dla jednostek niemieckiej Reichswehry, ale też z myślą o jego oferowaniu na rynku cywilnym. Za produkcję wozu odpowiadały zakłady Phänomen-Werke w mieści Zwickau. W toku produkcji powstało kilka wariantów tego pojazdu. Wśród nich, między innymi: Granit 25 (wersja podstawowa), Granit 25H (wersja przeznaczona dla wojska), Granit 25H Sanitätsfahrzeug (Kfz.31, ambulans wojskowy) czy Granit 25H Kübelwagen (wersja rozpoznawcza, ze składanym dachem wykonanym z materiału). Wozy tego typu, w różnych wersjach, były wykorzystywane już w czasie wojny domowej w Hiszpanii (1936-1939) przez jednostki Legionu Condor, jak również na niemal wszystkich frontach II wojny światowej. Wóz był tez eksportowany do Bułgarii.
ImagePhänomen Granit 25
ImagePhänomen Granit 25 zdobyty w Powstaniu Warszawskim
ImagePhänomen Granit 25
ImagePhänomen Granit 25 Stawka wieksza niż życie
[link widoczny dla zalogowanych]
ImagePhänomen Granit 25

ImagePhänomen Granit 25
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1099
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 140 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:02, 21 Sie 2022 Powrót do góry

Phanomen Granit 27

Okres produkcji 1949/1950-1953
Phanomen Granit 27 powstało jako ciężarówka z platformą i długa ciężarówka z platformą. Inne warianty obejmowały furgon i karetkę pogotowia .
ImagePhanomen Granit 27 w Prl

ImagePhanomen Granit 27 w Prl
ImagePhanomen Granit 27 w Prl

ImagePhanomen Granit 27 w Prl
ImagePhanomen Granit 27
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Czw 17:20, 25 Sie 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
toner7
User



Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 296
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 8:46, 22 Sie 2022 Powrót do góry

Zdjęcie z motocyklem to kadr ze "Stawki większej niż życie"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1099
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 140 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:00, 22 Sie 2022 Powrót do góry

Phanomen Granit 25 lub Phanomen Granit 30
nie widać tyłu więc ciężko stwierdzić

W 1931 roku pojawił się Phänomen Granit 25 o ładowności 1,5 t, a w 1936 roku na rynek wszedł Granit 30 o ładowności 2,5 t.
Granit 30 miał podwójne tylne koła

Phänomen Granit 30 o ładowności od 2,3 do 2,5 tony został wprowadzony w 1936 roku. Nowa, nowocześniejsza osłona chłodnicy została również zastosowana w mniejszym Phänomen Granit 25 . Z przodu wyglądały tak samo.


Image Phanomen Granit 25 z nowszą obudową chłodnicy lub Phanomen Granit 30 pierwszy z prawej i dalej Phanomen Granit 25 ze starą obudową chłodnicy w Tczewie 1947r

Image Phanomen Granit 30 Wermacht

ImagePhanomen Granit 25H wersja produkowana od 1936r do 1941r

ImagePhanomen Granit 30
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 17:33, 22 Sie 2022 Powrót do góry

Sanitarki na Granitach były również w Wojsku Polskim.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1099
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 140 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:45, 24 Sie 2022 Powrót do góry

jat02 może miałbyś jakieś zdjęcie tych sanitarek. Też słyszałem że jakieś sanitarki z NRD były używane w WP ale nie udało mi się znależc żadnego zdjęcia.

Phanomen Garand 30k (Robur Garand)


Do 1956r nazwa Garand 30k a od 1957r zmieniono nazwę na Robur Garand 30k. Był produkowany 1953r- 1961r. Potem do produkcji wszedł Robur LO 2500

ImagePhanomen Garand 30k Wersja krótka pojedyncze tylne koła
ImagePhanomen Garand 30k
ImagePhanomen Garand 30k foto porównawcze Wersja krótka pojedyncze tylne koła

ImagePhanomen Garand 30k Sanitarka w Prl
Mam jeszcze foto busa w Prl. Jak znajdę to edytuję post.
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313
Przeczytał: 121 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 19:50, 24 Sie 2022 Powrót do góry

Piękne pierwsze zdjęcie, ale to raczej nie PL ale NRD Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1099
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 140 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:18, 25 Sie 2022 Powrót do góry

To jest Piotrek Prl .Widzę ten niemiecki samolot który mógł być z jakiegoś powodu na lotnisku w Prl. Zdjęcie zeskanowałem z jakiegoś chyba forum związanego z lotnictwem. Podpisane było siemierowice5 i jakieś cyfry. Wink

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1657
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:16, 25 Sie 2022 Powrót do góry

Przy Garancie siedzi żołnierz, wygląda mi on na tego z NVA (?).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Poldi dnia Czw 21:57, 25 Sie 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313
Przeczytał: 121 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 21:43, 25 Sie 2022 Powrót do góry

Właśnie Arku, poza tym może NVA przysyłała do obsługi samolotów na ćwiczeniach swój sprzęt? Czy to są na pewno Siemirowice to również ciężko ocenić. Na pewno foto pochodzi z lat 50, konkretnie przed 1960 kiedy to 30PLMSz przezbrojono już na Limy-6. I ogólnie nie spotkałem się z ciężarówką Garand na wyposażeniu LLP, co oczywiście nie znaczy, że mam rację, bo mogę się mylić w osądzie. Ale jednak skłaniam się ku tezie, że to nie jest foto wykonane w PL lub w PL, ale Garant jest do komplety z tym PFem z bratniego narodu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1099
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 140 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:08, 26 Sie 2022 Powrót do góry

Znalazłem link do zdjęcia

[link widoczny dla zalogowanych]

Chyba by nikt nie kłamał w sprawie zdjęcia żeby inaczej podpisywac bo w jakim celu W ten sposób nie mając dowodów tylko swoje widzimisię można zakwestionować kazde zdjęcie,Wink

Jak można na podstawie słabego zdjęcia podejrzewać że to jest pilot lub żolnierz z NRD jak furazerki i inne czapki używane w lotnictwie wojskowym
są do siebie bardzo podobne Shocked
Chyba że po kolorze włosów Very Happy
Na zdjęciu Siemirowice 2 jest ciężarówka bez plandeki która też przypomina Garanda ze szczegółów ma takie same skrzynki narzędziowe ( lub na kanistry )pod paką z przodu i z tyłu ale może to być też inny samochód

znalazłem jeszcze jedną karetkę Phanomen Garant 30k (Robur Granit) w PRL chyba że Krosno nie jest w Prl lub zdjęcie jest żle podpisane Wink
Image
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313
Przeczytał: 121 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 18:40, 26 Sie 2022 Powrót do góry

A czemu to taki drażliwy jesteś Smile Wchodzisz z takim zdjęciem trochę już w rejon, w jakim się orientuje i potrafię czasami coś stwierdzić. To, że ktoś na forum podpisał, że Siemirowice to niekoniecznie musi być prawda i wierz mi, że sporo zdjęć starszych bywa źle podpisanych. Tutaj nie rozstrzygam na 100%, mogę się skłonić ku tezie, że zarówno ten PF jak i Robur były u nas na ćwiczeniach. A co do nakryć głowy to wierz mi, że nie są identyczne i istotnie mogą być wątpliwości. I nie mądrze się tylko wyrażam swoje przemyślenia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SlawekH
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1747
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 20:05, 26 Sie 2022 Powrót do góry

Golfpolo napisał:
Znalazłem link do zdjęcia

[link widoczny dla zalogowanych]

Chyba by nikt nie kłamał w sprawie zdjęcia żeby inaczej podpisywac bo w jakim celu W ten sposób nie mając dowodów tylko swoje widzimisię można zakwestionować kazde zdjęcie,Wink



Cytat z następnej strony przywoływanego przez Ciebie forum:

Cytat:

Żadne z tych zdjęć podpisanych Siemirowice nie jest niestety z Siemirowic oprócz Siemierowice-lot..jpg, które można sobie obejrzeć na siemirowice.w.interia.pl.
Niektóre samoloty tak, ale już na emeryturze w Mierzęcicach.


Coś więc jest jednak na rzeczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin