|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:22, 21 Lip 2022 |
|
VW typ 166 Schwimmwagen
Amfibia bez zastrzeżeń przeszła wszelkie testy i w lipcu roku 1942 rozpoczęto jej produkcję. Trwała ona do roku 1944, kiedy to w wyniku zmasowanych nalotów wojska alianckie znacząco zniszczyły fabrykę. W ciągu dwóch lat zbudowano 15 584 egzemplarzy Schwimmwagenów Typ 166, z czego 14 276 wyprodukowano w zakładach Volswagenna a 1308 zbudował Porsche. Liczba ta czyni Schwimmwagena najbardziej masowo produkowaną amfibią w historii. Nie zastąpiły one jednak Kübelwagenów, które aż do końca wojny były podstawowym wozem piechoty. Wyprodukowano ich aż 50,435 sztuk.
VW typ 166 Schwimmwagen w Prl
VW typ 166 Schwimmwagen w Prl
VW typ 166 Schwimmwagen w Prl
VW typ 166 Schwimmwagen w Prl
VW typ 166 Schwimmwagen w Prl
VW typ 166 Schwimmwagen w Prl
[link widoczny dla zalogowanych]
VW typ 166 Schwimmwagen
VW typ 166 Schwimmwagen
VW typ 166 Schwimmwagen w Prl
[link widoczny dla zalogowanych]
Foto z netu |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:40, 21 Lip 2022 |
|
A to chyba najbardziej znany Schwimmwagen w Polsce.
Jak widać, po około 30-tu latach od wyprodukowania i obciążeniu pełną załogą, dziwacznymi ozdobami oraz dospawaną tylną częścią nadwozia, zachował pełną mobilność i pływalność.
I to chyba najlepiej świadczy o solidności tej wyjątkowej konstrukcji.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 20:46, 21 Lip 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 21:03, 23 Lip 2022 |
|
max dobrej jakości zdjęcia jak na czarno- białe. Dobrze widać pojazd z filmu
Renault AHx
Renault AHx Krosno
[link widoczny dla zalogowanych]
Renault AHN
Renault AHN
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 15:59, 26 Lip 2022 |
|
Albion BY5
[link widoczny dla zalogowanych]
Albion » BY3 / BY5
(1940 - 1945)
W czerwcu 1940 BY1 został zastąpiony przez bardzo podobny BY3, który miał teraz 6-cylindrowy silnik, 4,25 litra EN278 i modyfikacje skrzyni biegów. Silnik EN278 był w zasadzie tym samym silnikiem wprowadzonym w FT3 w 1940 roku, z tą różnicą, że aluminiowa głowica została zastąpiona głowicą wykonaną z żeliwa. Po 2 latach produkcji BY3 został zastąpiony przez BY5, inną bardzo podobną maszynę, ale napędzaną nieco większym, sześciocylindrowym silnikiem benzynowym EN280 o pojemności 4,6 litra. Zewnętrznie BY5 można było zwykle rozpoznać po nowym chłodnicy z tłoczonym miedzianym górnym zbiornikiem zamiast bardziej charakterystycznego odlewu aluminiowego, który jest łatwiejszy do naprawy w terenie, ale wymiana mogła nie zbiegać się dokładnie ze zmianą Model.
Albion BY5 Gdynia 1946r
Albion BY5 Gdynia 1946r
Albion BY5 Gdynia 1946r
Albion BY5 Gdynia 1946r
Albion BY5
Albion BY5 Albion BY 3 porównanie
Albion BY3N, 3 tony 6x4, usługi ogólne
Wśród pierwszych brytyjskich dostaw do sowieckich portów arktycznych Murmańska i Archangielska w latach 1941/42 było kilka partii Albionu BY3N 3-tonowego 6x4 .
Ten archaicznie wyglądający pojazd był produkowany od 6.1940-11.1941 z różnymi nadwoziami i wyposażony w silnik 6-cylindrowy o mocy 80 KM. Silnik EN278A .
Podobnie jak wszystkie ciężarówki 6x4 z tego wczesnego okresu, wykorzystywał opatentowany przez WD tylny wózek i standardową otwartą kabinę o wzorze WD ze składaną płócienną maską i bocznymi szybami.
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 16:22, 28 Lip 2022 |
|
Austin K 2
Austin K 2 Cysterna
Austin K2/Y Ambulanz
Austin » K30 / K2 / K3 / K4
(1939 - 1945)
Wraz z pierwszymi salwami II wojny światowej rozpoczęła się aktywna formacja wojskowych ciężarówek. W jej skład wchodziły seryjne ciężarówki z maską z sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi górnozaworowymi, czterobiegowymi skrzyniami biegów, hamulcami hydraulicznymi, zawieszeniem sprężynowym, całkowicie metalową kabiną standardową lub uproszczoną bez drzwi, ale z lekką markizą brezentową. Podstawowym modelem był wielozadaniowy 1,5-tonowy samochód ciężarowy K30 (YC). W 1941 roku był produkowany z zamkniętą kabiną z wersji cywilnej (posiadał indeks GS). Ale najsłynniejszą brytyjską ciężarówką wojskową II wojny światowej był dwutonowy model K2 (Y) z 60-konnym silnikiem i wszystkimi pojedynczymi kołami. W latach 1944-45 firma produkowała 63-konną wersję K2A z całkowicie metalową kabiną. Wykonano 27,8 tys. egzemplarzy tych pojazdów, w tym 13 102 karetek.
Od sierpnia 1939 do czerwca 1945 firma wyprodukowała 17 tysięcy 3-tonowych ciężarówek K3 z podwójnymi kołami tylnymi. Głównymi wersjami K3 były radiowozy YJ z pojedynczymi tylnymi kołami i trzyosiowym modelem YF z napędem na wszystkie koła (6x6) produkowane w latach 1941-1942. Cywilne 4-tonowe podwozie K4 służyło do instalowania sprzętu przeciwpożarowego i drabin, które były stosowany w systemie obrony powietrznej.
Austin K 2 1946r Warszawa
Austin K 2 Cysterna Straż
[link widoczny dla zalogowanych]
Austin K 2/Y Szpital PCK 1946r
Austin K 2/Y powiększenie Szpital PCK 1946r
Austin K 2/Y
Foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 20:21, 30 Lip 2022 |
|
Bedford QLD
Bedford QL to brytyjska, uniwersalna ciężarówka z okresu II wojny światowej. Pierwsze egzemplarze tego pojazdu pojawiły się w 1940 r., a produkcja seryjna trwała w latach 1941-1945. W jej toku powstało ok. 52.000 egzemplarzy tego samochodu. Pojazd był napędzany pojedynczym silnikiem benzynowym Bedford o pojemności 3,5 litra i mocy 72 KM.
Bedford QL powstał w związku z ogromnym zapotrzebowaniem armii brytyjskiej na nowe ciężarówki, które zaistniało w chwili wybuchu II wojny światowej, a zwłaszcza po odwrocie wojsk brytyjskich spod Dunkierki w lecie 1940 roku. Bedford QL cechował się napędem na wszystkie koła (4x4), ładownością do 3 ton oraz możliwością przewiewnia do 11 żołnierzy z pełnym wyposażeniem. W toku produkcji seryjnej powstało wiele wersji tej ciężarówki, na przykład: QLD (wersja podstawowa), QLB (ciągnik artyleryjski przeznaczony dla armaty Bofors kal. 40 mm), QLR (wóz sztabowy) czy QLT (specjalistyczna wersja do transportu piechoty). Samochody tego typu były używane w wielu kampaniach II wojny światowej, m.in.: w toku kampanii we Włoszech (1943-1945) oraz w Normandii w 1944 roku.
Bedford QLD Warszawa lata 40 te
Bedford QLD
Bedford QLD, 3-tonowy, 4x4, GS
Wśród 1100 ciężarówek Bedford, dostarczonych do Rosji w 1942 roku, było kilka partii najpopularniejszej 3-tonowej ciężarówki wojskowej w Wielkiej Brytanii, Bedford QL 3-tonowej 4x4, pokazanej tutaj jako ciężarówka QLD General Service .
W latach 1941-1945 firma Vauxhall zbudowała nie mniej niż 52 245 pojazdów w Luton w hrabstwie Bedfordshire.
Mimo że posiada napęd na wszystkie koła, a co za tym idzie naturalną zdolność do ciągnięcia broni, QL, ze względu na słaby silnik o mocy 72 KM, nie miał wystarczającej mocy pod obciążeniem, co z pewnością zauważyli bardzo krytyczni rosyjscy urzędnicy.
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 23:57, 01 Sie 2022 |
|
Pojazdy Powstania Warszawskiego
Dzisiaj post specjalny związany z rozpoczęciem Powstania Warszawskiego i pojazdami zdobytymi w powstaniu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ogólnie w czasie walk w Warszawie strona polska wykorzystała do 5 czołgów, taką samą liczbę samochodów pancernych, oraz sto kilkadziesiąt pojazdów transportowych do których wliczano samochody osobowe, ciężarówki oraz motocykle. Grupa„Krybar” mógła pochwalić się całkiem dużą liczbą różnych pojazdów zarówno zarekwirowanych cywilom jak i tych zdobytych na przeciwniku. Park maszynowy obejmował m.in. motocykle, samochody osobowe marek Citroen, Fiat, Mercedes, DKW i Hanomag, oraz pojazdy typowo użytkowe reprezentowane przez pickupy Polski-Fiat 508/III o ładowności pół tony i niemiecką ciężarówkę Borgward.
Parę przykładów
Samochód bankowy Chevrolet 157
Powstańcom udało się również zdobyć lub wyprodukować kilka pojazdów pancernych. Były to:
samochód pancerny „Kubuś” – produkcja własna;
czołg Pz.Kpfw. V „Panther” Ausf. G – zdobyty 2 sierpnia, nazywany „Magda” (nazwa nadana przez załogę) lub „Pudel” (oficjalnie). Utracony w dniu 11 sierpnia;
czołg Pz.Kpfw. V „Panther” Ausf. G – zdobyty 2 sierpnia, nazwany „WP”. Podpalony przez powstańców w dniu 10 sierpnia;
działo pancerne Jagdpanzer 38 (t) Hetzer – zdobyte 2 sierpnia, nazwane „Chwat. Działo wbudowano w barykadę;
transporter opancerzony Sd.Kfz. 251/3 Ausf. D – zdobyty 14 sierpnia, nazwany „Szary Wilk”;
transporter opancerzony Sd.Kfz. 251/1 Ausf. D – zdobyty 7 sierpnia, nazwany „Starówka”.
J
Panzerspäwagen BA 202(r)
Schwere Ladungsträger B IV (Borgward) Sd.Kfz. 301 Ausf. C
BA-20.
Steyr 1500
Renault AHN
Unic 1057 zdobyty przez powstańców przykładowe zdjęcie
Mercedes 170VKKlockner
Tatra 43Phanomen
Skoda użyta do barykady
jest też wzmianka o czołgu Tygrys
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Wto 6:08, 02 Sie 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
gajowy
User
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 324 Przeczytał: 114 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z lasu
|
Wysłany:
Wto 8:16, 02 Sie 2022 |
|
Golfpolo napisał: |
Ogólnie w czasie walk w Warszawie strona polska wykorzystała do 5 czołgów |
No cóż, można mówić jedynie o wykorzystaniu dwóch czołgów - dwóch Panter zdobytych i wykorzystanych bojowo na Woli przez powstańców Zgrupowania "Radosław" - to pantery o imionach własnych "WP" oraz "Magda"/"Pudel"
Golfpolo napisał: |
jest też wzmianka o czołgu Tygrys |
Trzeci czołg - czołg z Ochoty, mityczny Tygrys wg.p.Ledwocha (a najprawdopodobniej Panzer IV) nie został wykorzystany bojowo - nie zdążył, został zniszczony/unieruchomiony przez niewprawną powstańczą obsługę i został zniszczony przez Niemców - o ile to nie jest w ogóle legenda, a czołg został po prostu unieruchomiony przez powstańców a potem zniszczony przez Niemców.
Ewentualnie do czołgów można zaliczyć też Hetzera, który de facto czołgiem nie był...
Działo pancerne "Chwat" to nie czołg tylko niszczyciel czołgów Jagdpanzer Hetzer, został rozbity i spalony. Jego wrak został najpierw wmontowany w barykadę, a potem połatany i uruchomiony - ale nie wykorzystywany bojowo będąc trzymany w rezerwie w bramie Poczty Głównej, gdzie został zasypany gruzowiskiem zbombardowanego budynku.
Także mamy łącznie 3 bojowe opancerzone pojazdy gąsienicowe (no powiedzmy "czołgi") + ewentualnie 1 "mityczny"...
Golfpolo napisał: |
... do 5 czołgów, taką samą liczbę samochodów pancernych, |
O ile do "samochodów pancernych" można zaliczyć transportery półgąsienicowe to:
Transportery opancerzone SdKfz 251 - zdobyto dwie sztuki, "Starówka" na Starówce oraz "Jaś"/"Szary Wilk" na Powiślu.
Wykorzystany został jedynie ten z Powiśla - w ataku na Uniwersytet razem z "Kubusiem". "Starówka" miał(a) jedynie znaczenie propagandowe
Samochód pancerny FAI (a nie BA-20) zdobyty w Śródmieściu na własowcach (razem z ciężarówką z żywnością i wyposażeniem - która przydała się bardziej ) po sesji zdjęciowej (propagandowej) został porzucony przez powstańców.
Półpancerny Chevrolet (bankowóz) przejęty został na tydzień przed powstaniem - nie był wykorzystywany bojowo, pełnił jedynie służbę transportową w Śródmieściu, jak zwykła ciężarówka.
Improwizowany samochód pancerny "Kubuś" - zbudowany (a raczej opancerzony "domowym sposobem") na Powiślu. Użyty bojowo dwukrotnie do ataku na Uniwersytet.
Samochodów pancernych - łącznie z półgąsienicowymi transporterami opancerzonymi - było faktycznie 5 - z czego jedynie 2 wykorzystywane bojowo (na Powiślu)
Golfpolo napisał: |
Schwere Ladungsträger B IV (Borgward) Sd.Kfz. 301 Ausf. C |
Tu w ogóle ciężko mówić o jakimkolwiek "zdobyciu" a tym bardziej "wykorzystywaniu" - Niemcy używali tego typu pojazdów (sterowanych zdalnie) do umieszczania ładunków wybuchowych pod/przed barykadami. Jeden taki pojazd powstańcy zajęli, wprowadzili go (samowolnie) w głąb swoich linii, a tam, na Kilińskiego doszło do wybuchu powodując śmierć ponad 200 osób a co najmniej dwa razy więcej osób zostało rannych.
Czy wybuch wywołali zdalnie Niemcy, czy też powstańcy uruchomili przypadkiem procedurę samozniszczenia pojazdu - tego nikt nie wie... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gajowy dnia Wto 8:26, 02 Sie 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 13:38, 02 Sie 2022 |
|
Gajowy żródła sa różne, nie wiadomo czyja jest prawda / Wszystko brałem z internetu Ja tu nie pisałem żeby się wymądrzać tak jak Ty i robić wyliczankę. Tylko chciałem poprzez wzmiankę w tym poście o zdobytch pojazdach, nie zawsze potem użytych, oddać hołd powstańcom z okazji wybuchu powstania i tylko tyle.Jak możesz to nie odpowiadaj.
Link do pięciu czołgów
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
gajowy
User
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 324 Przeczytał: 114 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z lasu
|
Wysłany:
Wto 16:24, 02 Sie 2022 |
|
Golfpolo napisał: |
Gajowy żródła sa różne, |
Golfpolo - źródła są stałe i niezmienne - vide literatura, choćby książka Janka Tarczyńskiego.
A w internetach każdy może zamieścić dowolną bzdurę - jakby choćby tą którą cytowałeś o "wykorzystaniu do 5 czołgów i takiej samej ilości samochodów pancernych"
Golfpolo napisał: |
Ja tu nie pisałem żeby się wymądrzać tak jak Ty |
Ja się nie "wymądrzam" tylko prostuję nieścisłości (aby nie powiedzieć brutalnie - bzdury) zawarte w Twoim wpisie.
Wystarczyło by abyś rzetelnie podszedł do tematu, zasięgając informacji w źródłach pisanych, a nie publikował informacji na zasadzie "wytnij-wklej", a nie było by tej dyskusji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:15, 02 Sie 2022 |
|
International KR 11
International KR 11 Warszawa 1948r
International KR 11 Gdynia 1946r
International KR-11 („Inter”), 5-tonowy, 4x2, wywrotka
Według Departamentu Wojny Stanów Zjednoczonych, do ZSRR w ramach Lend-Lease dostarczono łącznie 1243 5-tonowe wywrotki 4x2 .
Większość, jeśli nie wszystkie, to KR-11 zbudowane w latach 1941-1943 przez International .
Podwozie miało 161 cali. rozstaw osi i opony 10.00-20.00, a także był używany jako ciągnik siodłowy do holowania naczep.
Podobnie jak w przypadku innych amerykańskich typów, ciężarówka wydawała się być sporym sukcesem w ZSRR, ponieważ powojenna rosyjska ciężarówka ZIS-150 była niemal dokładną kopią.
International KR 11 foto porównawcze
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Śro 7:14, 03 Sie 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:46, 04 Sie 2022 |
|
IFA H 3A
IFA Adk 6.3
Sachsenring S 4000
Sachsenring S-4000-1
IFA H6 to 6,5-tonowa ciężarówka wyprodukowana przez wschodnioniemieckiego producenta VEB Kraftfahrzeugwerk »Ernst Grube« Werdau. Był dostępny w wersji ciężarówki z długim rozstawem osi (H6) i ciągnika z krótkim rozstawem osi (H6Z). W latach 1952-1959 zbudowano około 7500 egzemplarzy. Autobus IFA H6B bazował na komponentach IFA H6. Z powodów politycznych nie było następców H6. Taki został opracowany, ale zamiast tego w zakładzie IFA w Werdau rozpoczęto produkcję mniejszego IFA S 4000-1 . [1]
Ifa H 3A Produkcja seryjna rozpoczęła się w 1950 roku, ale pierwsze pojazdy nadal nosiły emblemat Horch. H3A był pierwszym samochodem ciężarowym opracowanym w NRD .Kluczowym wyróżnikiem od swojego poprzednika , H3 , była typowa kabina z długą maską , która w podobnej formie znalazła się w większej IFA H6 , oraz przejście na czterocylindrowy silnik wysokoprężny . W 1958 roku rozpoczęto produkcję wizualnie podobnego następcy modelu IFA S4000, którego ładowność wzrosła do 4 ton i rozstaw osi dłuższy o 30 centymetrów to jedne z największych zmian. Do 1958 roku wyprodukowano ponad 30 000 pojazdów H3A.
W 1958 S4000 zastąpił H3A w Zwickau. Zewnętrznie niewiele się zmieniło, przede wszystkim zwiększenie ładowności do czterech ton stanowiło wartość dodaną, a rozstaw osi został wydłużony o 300 mm W tym samym roku rozpoczęto seryjną produkcję typu S4000-1 ze zwiększoną mocą silnika z 59 do 66 kW. Ponadto samochód otrzymał nową zsynchronizowaną skrzynię biegów, Oba typy były krótko budowane równolegle. Na początku 1959 roku produkcja S4000 zakończyła się po nieco ponad 2000 pojazdach.. W 1967 roku produkcja S4000-1 zakończyła się w Werdau po 21 000 egzemplarzach. Największymi odbiorcami eksportowymi były Polska , Bułgaria , Wietnam i Kuba .
Poniżej porównanie IFA H-6 i S-400-1
-Róznią się wielkoscią Gdy są razem to łatwo odróżnić ale gdy stoją oddzielnie tylko mozna odróznic po szczegółach.Przed opracowaniem tego postu też nie wiedziałem czym się różnią
oto kilka szczegółow
-odległość lamp od górnej krawędzi obudowy w S 4000-1 i Ifa H3 jest mniejsza niż w IFA H-6
IFA H 6 ma dodatkowy stopień foto nr 2
koła przy IFA H- 6 są większe
przy obudowie lamp z boku jest wigoczne wytłoczenie przy H-6
IFA H-3 różni się od S-4000-1 widocznymi napisami na grilu i na bokach obudowy silnika
IFAH-6 od IFA H-3 ,S 4000-1 różni się długością jeśli widać cały samochód
IFA H-6 i IFA S4001
IFA H-6 i IFA S4001
Nazewnictwo jest trochę skomplikowane
Dużo zdjęć Samochodów IFA w Prl
https://www.youtube.com/watch?v=DJo1PxQiP0U
Poniże IFY z PRL
Ifa H 3A PKS
Ifa
Ifa H 3A PKS
S-4000-1 foto porównawcze
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Pią 6:25, 05 Sie 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 12:46, 07 Sie 2022 |
|
IFA H-3A ciągnik z naczepą
Zdjęcie z linka z wcześniejszego postu
IFA H-3A ciągnik z naczepą PRL
Jeśli chodzi o IFA H-6 to nie znalazłem żadnego zdjęcia z tym pojazdem w Prl
Znalazłem za to dwa zdania w dwóch różnych artykułach że były uzywane w Prl. Więc sam nie wiem.
Innym pojazdem o którym większość wie Jest Fiat S.P.A. 10000 też nie ma żadnego zdjęcia, a są artykuły, że był używany w Prl. Takich tajemniczych pojazdów bez zdjęc mam jeszcze kilka.
Ifa H-6 mogła występować u nas np. jako dżwig. Taki dżwig stosowano też na Starach ,Ziłach, Tatrach Studebakerach w ZSRR
IFA H-6 Dżwig foto poglądowe
ADK 3 "Bleached"
Ten 3-tonowy żuraw z napędem spalinowo-elektrycznym był początkowo dostarczany do Związku Radzieckiego jako reparacja od 1948 roku jako zestaw do budowy żurawia. Tam żuraw był znany jako „Блейхерт” (Bleichert). Zestaw był montowany na podwoziach ZIS-5 , ZIS-150 , ZIS-151 , ZIL-164 i Studebaker US6 w różnych zakładach w Związku Radzieckim . Wiele z tych zakładów opracowało następnie podobne żurawie, takie jak żuraw spalinowo-elektryczny „ДЭК-51”. [1]
Studebaker
Star Elbląg
Star 20-HP3 - SDz-3
Średni samochód specjalny z żurawiem o udźwigu 3 tony
W połowie lat pięćdziesiątych do jednostek bojowych straży weszły pierwsze 3-tonowe dźwigi krajowej produkcji. Konstrukcja ta była oparta na dokumentacji niemieckiej firmy Bleichert. Pojazd zabudowano na podwoziu Star 20.
Star 20-HP3
IFA G-5
IFA H-3A
Ził 151 ADK foto z innego forum
Zis 151
Zis 150
Zis 5
Zis 5
Tatra 111
Fiat S.P.A. 10000 foto poglądowe
Jakby ktoś miał foto IFY H -6 Lub Fiata S.P.A. 1000 w Polsce to mógłby wstawić w temacie lub jakieś potwierdzenie słowne bez zdjęcia.
foto z Netu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Śro 8:26, 10 Sie 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:26, 09 Sie 2022 |
|
Borgward B 1000 ( L-1400)
Ładownośc 1t pojedyncze tylne koła
Borgward B 1000 Prl
Borgward B 1000 Prl
Borgward B 1000 (Daleko od szosy film)
Borgward B 1000 foto porównawcze
Borgward b 1000 Wermacht
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 8:53, 11 Sie 2022 |
|
Zis 150 (ADK Bleichert)
Z Szydłowca
Zis 150 Szydłowiec
Zis 150 Szydłowiec
[link widoczny dla zalogowanych]
IFA ADK 6.3
z Iłowej w Lubuskim znalazłem na jakimś blogu rowerowym
IFA ADK 6.3
IFA ADK 6.3
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|