FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ciężarówki w Prl 1945-1989r Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
SE 2647
User



Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 228
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 8:59, 22 Cze 2024 Powrót do góry

Tak, 6x4. Inaczej tylne podwójne bliźniaki (niektórzy mówią na to tylny wózek) napędzały pojazd.
To była bardzo zgrabna betoniarka i w końcówce PRL-u na tle Jelczy wyglądała imponująco.
"Głowy teraz nie dam", czy gruszka była pomarańczowa czy biała? Nie pamiętam też dokładnie czy pasy były czerwone czy pomarańczowe, ale bardziej pomarańczowe. Pamiętam, że wszystko w niej się ładnie komponowało kolorystycznie. Pamiętam też, że miała kabinę dzienną i kabina była wysoko zawieszona, jak gdyby to była wersja uterenowiona. Wlot powietrza czarny a napis IVECO posrebrzany umiejscowiony na środku. Znaczek TurboStar nad wlotem powietrza po stronie kierowcy.
Ja, zdaje sobie sprawę, że to końcówka PRL, ale lata, które wymieniłem są pewne. Kojarzę to z pewnym okresu w życiu, dlatego co do lat mam taką pewność.
Pozdrawiam Cię max

Jeszcze jedno: to przedsiębiorstwo budowlane eksploatujące IVECO, najprawdopodobniej później rozwiązano. Sytuacja w budownictwie też nie sprzyjała rozwojowi i zakupom w tej branży. Zmierzam do tego, że w latach 90-tych już nie widziałem tych betoniarek na naszym terenie. Może były w jakimś Leasingu? Leasing w tych czasach? Bardziej może pożyczka bankowa? Może sprzedano je za granice, ponieważ były w miarę nowe 2-3 letnie. A może gdzieś jeździły jeszcze w Polsce?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SE 2647 dnia Sob 9:38, 22 Cze 2024, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2110
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 163 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:46, 22 Cze 2024 Powrót do góry

Turbostary wychodziły w latach 1984-93, więc koniec komuny jest jak najbardziej prawdopodobny. O polskich egzemplarzach nic nie wiem. Pogrzebałem w aukcjach używanych ciężarówek i w Holandii wyskoczyła mi taka z gruchą Stetter, jeśli dobrze widzę. Cała pomarańczowa. Pasy czerwone. Rocznik 1991, ale wcześniejsze też mogły być.
[link widoczny dla zalogowanych]
O taki chodzi?

Image


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
SE 2647
User



Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 228
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 10:58, 22 Cze 2024 Powrót do góry

Tak, tylko ta wydaje się, że ma nieco dłuższe podwozie. Tamta była bardziej zwarta i na podwoziu zdecydowanie wyższa, taka uterenowiona. Tutaj gruszka jest usytuowana bardziej płasko, a tam wtedy ona była bardziej pionowo. Ale kolorystycznie podobna. Chyba to ten sam wzór
Pozdrawiam Cię W126

Bardziej ten egzemplarz mi pasuje:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SE 2647 dnia Sob 11:09, 22 Cze 2024, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:57, 24 Cze 2024 Powrót do góry

Jelcze z wyścigu na torze Hungaroring Węgry


Image

[link widoczny dla zalogowanych]



https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR23-_K7Yl0VlQNo8nud4ToOIBDdUxEzgFkokCsUBCCoBBEYM-rN-xbJP5c_aem_BVyMRa8tXzkqsUGUZ8dJww&v=HhtqkldJY2Q&feature=youtu.be


https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=PblvnKy43RE


Image
Foto i linki z Netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HUMBER IMPERIAL
User



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 572
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:50, 27 Cze 2024 Powrót do góry

W126 napisał:
,Czy ktoś jest w stanie odczytać logo na przedniej atrapie tego żółtego oraz numer modelu z boku kabiny tego pomarańczowego?


Logo z tego co udało mi się odczytać to Logo Stara i stylizowany dopisek uni przed typowo stylizowanym napisem Star


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2110
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 163 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:20, 27 Cze 2024 Powrót do góry

Właśnie tego uni nie jestem już tak pewien, ale miałoby to sens. Dzięki za opinię!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cox.P
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 677
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 7:47, 28 Cze 2024 Powrót do góry

Na prośbę kolegi HUMBER IMPERIAL wrzucam zdjęcie i pytanie:

"Tytułu książki nie pamiętam, jest teraz u rodziców, ale to książka ze zdjęciami porównawczymi 1945 i chyba 1975 (ciężarówka z tego drugiego okresu). Ktoś wie co to może być?"

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2521
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 276 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:12, 28 Cze 2024 Powrót do góry

To jest autobus Bałtyk przerobiony na samochód ciężarowy.
Bałtyki drugiej generacji budowane były na podwoziach Škoda 706 RTO, takich samych jak autobusy Jelcz.
Po zakończeniu eksploatacji, niektóre autobusy były przebudowywane na pojazdy pomocnicze, holowniki, wozy pogotowia technicznego lub ciężarowe. Bałtyków wyprodukowano niewiele, dlatego taki przerobiony autobus to był rzadki widok. Fajne zdjęcie👍

Autobus Bałtyk drugiej generacji.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Pią 8:21, 28 Cze 2024, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Towi
User



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1978
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:13, 28 Cze 2024 Powrót do góry

To wygląda jak Ikarus 620 - ale nie jestem pewny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:06, 28 Cze 2024 Powrót do góry

Foto poniżej z linku Fotopolska
Leyland
Leyland
ÖAF
Panhard

Zdjęcie przedstawia samoochody Zakładów Mięsnych we Wrocławiu Początek lat 60 tych Do Polski sprowadzono 20szt Leyland chłodnia Jeśli chodzi o typ Leylanda jest to Super Comet Charakteryzuje się prostokątnymi błotnikami ze stopniem na nim i wystający na przednich felgach okrąg pomagający chyba przy wsiadaniu do samochodu Na powiększeniu widać ncięcia.


Image Samoochody Zakładów Mięsnych we Wrocławiu Początek lat 60 tych

Imagefoto porównawcze Leyland Super Comet
Image Leyland Super Comet foto porównawcze

ÖAF 745
Jako trzeci po dwóch samochodach Leyland
Imagefoto porównawcze z CCCP wygląda tak samo jak nasz ÖAF z Wrocławia

Imagefoto z filmu rosyjskiego
[link widoczny dla zalogowanych]

W 1955 roku sowieckie siły okupacyjne musiały opuścić Austrię. Zakład ÖAF został przekazany państwu w zamian za obowiązek dostarczenia partii samochodów ciężarowych i autobusów do ZSRR. Większość dostarczonych pojazdów (1200 sztuk) stanowiły ciągniki siodłowe z kapturem ÖAF 745G. ÖAF 745G były dostarczane głównie z dwuosiowymi naczepami chłodniami Tranberg z nadwoziem wykonanym z polerowanych paneli aluminiowych i własnym silnikiem o mocy 9 KM napędzającym agregat chłodniczy. Oprócz ciągników siodłowych w ograniczonym zakresie dostarczano samochody ciężarowe z różnymi typami nadwozi.


W 1959 roku, wraz z opracowaniem serii ciągników siodłowych ÖAF F745G, do ZSRR dostarczono partię ciągników siodłowych z kabiną i niewielką liczbę ciężarówek z platformą.
Samochody ÖAF dostarczane do ZSRR znane były pod nazwą „Austro-FIAT”. Dostawy samochodów z Austrii zakończyły się na początku lat sześćdziesiątych.

Ile samochodów ÖAF sprowadzono do Prl nie wiem.
Skoro jesteśmy już przy samochodach ÖAF poniżej ciekawe linki jakie Związek Radziecki kupował ciężarówki za granicą klik w logo firmy rozwija temat są również samochody z Polski
[link widoczny dla zalogowanych]

Poniżej wystawy w Moskwie w tym dużo samochodów z Polski
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Ostatni ze zdjęcia na górze to Panhard chłodnia. Sprowadzane do Prl na przełomie lat 40/50 tych
ImagePanhard z naczepą autobusową foto porównawcze z Prl


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Sob 7:54, 29 Cze 2024, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:52, 04 Lip 2024 Powrót do góry

ÖAF 40-521 ciągnik balastowy
ZRE Gdańsk

Poniżej ciągnik balastowy ÖAF z Gdańska ale mimo dobrego zdjęcia bardzo mało o nim wiadomo.
Kiedy został zakupiony do ZRE Gdańsk czy jeszcze w Prl-u czy już na początku lat 90-tych.Gdzie został zakupiony, czy jako nowy czy używany.
Został sprzedany przez ZRE Gdańsk w 1995r foto poniżej zrobione przez nowego właściciela z zagranicy.
Jedyne znane zdjęcie gdy pracował w Polsce to 1994r.

Image ÖAF ZRE Gdańsk 1995r
ImageÖAF ZRE Gdańsk 1994r
Imagefoto porównawcze Man ciągnik balastowy
ImageÖAF ciągnik balastowy foto porównawcze

[link widoczny dla zalogowanych]
foto i info z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:57, 13 Lip 2024 Powrót do góry

Thornycroft Antar

Taki ciągnik był używany w latach 60 tych w Pilskim Przedsiębiorstwie Poszukiwań Nafty i Gazu PPPNiG w Pile
Ciągnik ten woził elementy szybów wiertniczych. Był cały zielony i robił wrażenie wtedy swoją wielkością Człowiek który to napisał widział go w latach 60 tych zdjęcia nie ma ale przedstawił inne foto jak wyglądał Foto poniżej.
Ciekawe czy w innych przedsiębiorstwach naftowych były też takie ciągniki
Czy to był jedyny egzemplarz w Prl, a może pochodził z targów MTP ?
Może ktoś z okolic Piły lub ktokolwiek więcej wie na ten temat , jakieś zdjęcie z epoki.


Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6226
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 283 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 18:11, 20 Lip 2024 Powrót do góry

Taka inspiracja dla Naszych forumowych twórców:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ciężarówka PRL i Coca Cola!


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2110
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 163 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:04, 20 Lip 2024 Powrót do góry

Znany wóz. Strażackie jelcze 005 miały często ksywkę "cola" albo "pepsa". Właśnie ze względu na podobieństwo do ciężarówek wożących skrzynki z Coca-Colą. Były czerwone ciężarówki Coca-Coli, ale były też takie malowane w logo Pepsi. Białe, o ile dobrze zapamiętałem zdjęcia. Gdzieś też widziałem zdjęcie z miękkimi roletami zwiniętymi w rulon nad każdą ze "skrytek", czyli przestrzeń ładunkowa była zamykana. Trudno o sensowne zdjęcia tych samochodów.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin