Autor |
Wiadomość |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 82 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 16:01, 10 Mar 2024 |
|
Z realizacji filmu "Znaki na drodze"
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 82 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:25, 15 Mar 2024 |
|
Jelcz CB 641.ciągnik balastowy ( prototyp ).Używany w PKS Poznań. Można o nim wyczytać w różnych publikacjach, dla mnie bardzo ciekawy.Niech będzie i w tym temacie.
Jelcz CB 641 PKS Poznań
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 19:45, 16 Mar 2024 |
|
Mam nadzieję że nie było.....
Polski MAD MAX. - Tur 500.
Kopalnia w Bełchatowie. Film z 1986 r. ,,O jutro dla siebie,,
ps. Ta kolorowa fotka z Janczarem i krzyczącą pomarańczą Tatrą to jakaś alternatywna rzeczywistość. Tam przecież było wszystko szaro bure |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 82 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 14:40, 19 Mar 2024 |
|
marakas ciekawy pojazd ten Tur 500
Jeszcze dwa zdjęcia tego pojazdu do kompletu
Inne zdjęcia ciężarówek z Prl
Tatra 148S1
Na wcześniejszym zdjęciu w poście wyżej Tatra 138S1z Janczarem a tu poniżej dla porównania Tatra 148 S1 w Prl.
Tatra 148 z ciekawym kiprem
Tatra 138 Kielce 1967r
Skoda 706 RT
Star podnośnik koszowy
Jelcz z naczepą do przewozu cementu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:09, 19 Mar 2024 |
|
Golfpolo napisał: |
(.....)
Tatra 148 z ciekawym kiprem |
To jest Tatra 148 VS1 z mechanizmem umożliwiającym podniesienie kipra na wysokość 6 metrów. Pozwalało to m.in. na załadunek wagonów kolejowych bezpośrednio z poziomu drogi lub rampy. Skrzynia (kiper) w tej wersji była płytsza od wersji S1 i S3 bo pod nią musiał się zmieścić rozbudowany, dwupoziomowy system wywrotu. Pomimo "prostokątnego" kształtu kipra, podobnego do wersji S3 była to wywrotka tylnozsypowa. Tak to działało:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 82 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:39, 19 Mar 2024 |
|
Ciekawa konstrukcja z tym kiprem i fakt że u nas były używane. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 82 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 15:39, 21 Mar 2024 |
|
Maz w Prl
Steyr cysterna do paliwa w Prl
Mercedes Krosno w Prl
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 82 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 20:03, 23 Mar 2024 |
|
Wywrotki Scania na budowie wieżowca Intraco w Warszawie przez firmę Skanska ze Szwecji
Wywrotki Scania na budowie wieżowca Intraco w Warszawie przez firmę Skanska ze Szwecji
Scania LS 110 foto porównawcze
Wywrotki Scania na budowie wieżowca Intraco w Warszawie przez firmę Skanska ze Szwecji
[link widoczny dla zalogowanych]
Wieżowiec został zbudowany w latach 1973–1975 przez szwedzką firmę BPA Byggproduktion AB dla Przedsiębiorstwa Handlu Zagranicznego „Intraco”, z przeznaczeniem dla zagranicznych przedstawicielstw techniczno-handlowych[1]. W 1975 miało tam siedzibę 60 zagranicznych przedsiębiorstw[2].
Scania na budowie hotelu Victoria Warszawa 1973-1976r
Scania LB 141 foto porównawcze
[link widoczny dla zalogowanych]
Hotel został zbudowany w latach 1973–1976 przy placu Zwycięstwa (obecnie plac marsz. Józefa Piłsudskiego) przez szwedzką spółkę Skanska Cementgjuteriet na miejscu spalonego w 1944 i rozebranego w 1962 pałacu Kronenberga. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 82 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:29, 27 Mar 2024 |
|
Pegaso 2011
Szczecin 1975r |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 82 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 21:06, 30 Mar 2024 |
|
Pegaso 2080
z naczepami chłodnia . Sprowadzono do Polski w latach 70 tych kilkadziesiąd sztuk w trzech rzutach dla zakładów mięsnych, Jeżdziły też w Transmleczu.
Ludzie stojący obok ciężarówek to kierowcy którzy sprowadzili te samochody
z Hiszpanii
Foto z internetu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 82 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 15:29, 07 Kwi 2024 |
|
Tatra 138 NT 4x4 w Prl
Tatra 138 NT 4x4 z przyczepą Zremb
Tatra 138 NT 4x4 w Prl
Tatra 138 4x4 w Prl
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla porównania Tatra 137 między innymi drzwi zamykane pod wiatr
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Nie 15:34, 07 Kwi 2024, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 82 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:30, 14 Kwi 2024 |
|
Cięzarówki testowe w PEKAES
Na testach w latach 60-tych w PEKAES były dwie sztuki OM solówka i ciągnik siodłowy
OM Super Orione
OM Super Orione
Om ciągnik siodłowy
Saurer były testowane dwa ciągniki siodłowe pod koniec lat siedemdziesiątych
W roku 1977 na MTP w Poznaniu firma Saurer pod pawilonem Szwajcarii wystawiła dwie ciężarówki Saurera D330 F6x2G oraz wywrotkę 4 osiową Saurer D330 F8x4. Z rozmów z Szwajcarami wynikało że bardzo chcą wejść na nasz rynek i dlatego zaprezentowali pojazd na dalekie trasy i budowlany. Na tę okoliczność wydali dwa prospekty reklamowe w jężyku polskim opatrzone napisem SORTIMENT EXPORT POLSKA.
a swoją drogą ciekawe czy ta wywrotka Saurer z MTP trafiła na testy do jakiegoś przedsiębiorstwa w 1977r
Ford Transcontinental
Ford Transcontinental,
[link widoczny dla zalogowanych]
Taką kabinę jak testowy Ford miały też między innymi Renault Tr 305 używany w PEKAES
Renault Tr 305
Jelcze testowe z podwyższana kabiną i ze zwykłą w PEKAES jeżdziły między innymi na Bliski Wschód i do Anglii
W wykazie taboru PEKAES z 1975 roku, jest na stanie ostatni Jelcz
Dla porównania Jelcz z DDR
Zdjęcia i wiadomości z Netu
dodatkowe foto Saurera z innej strony
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Nie 15:05, 14 Kwi 2024, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
retrotechnoteka
Dołączył: 14 Lut 2023
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:03, 15 Kwi 2024 |
|
Taki Euklid z Krakowa... może ktoś z Was wie które przedsiębiorstwo ich używało?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
retrotechnoteka
Dołączył: 14 Lut 2023
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 22:14, 15 Kwi 2024 |
|
Golfpolo napisał: |
Leyland Lynx
Leyland Lynx Warszawa
foto z netu |
czy ktoś z Was wie jakie kolory maiły te pojazdy? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 82 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 12:38, 17 Kwi 2024 |
|
Natknąłem się na foto z MTP z 1977r z Saurerami o czym pisałem we wcześniejszym poście Saurery na MTP były prawdopodobnie niebieskie. Dopiero na żółto zostały przemalowane na bazie w Błoniu.Wywrotka czy gdzieś trafiła nie wiem.Duże prawdopodobieństwo że też została zakupiona do jakiegoś przedsiębiorstwa bo bardzo często samochody z MTP zostało wykupywane.
[link widoczny dla zalogowanych]
Saurer D 330 8x4 foto porównawcze
Drugim tajemniczym samochodem jest Magirus Deutz
Poniżej foto z kabiną Magirusa na Błoniu
Mógł być zakupiony na MTP jako pojedynczy egzemplarz
Foto Magirusa z Targów
Foto porównawcze
foto z Netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|