Autor |
Wiadomość |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:46, 02 Lis 2023 |
|
Np. zdjęcie z Fundacji "Berliet", raczej wiarygodnej instytucji.
Zakładam, że jest dobrze podpisane 😉
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2226 Przeczytał: 72 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:18, 02 Lis 2023 |
|
Jak dla mnie to na powyższym zdjęciu jest wysoka kabina, a nie ta niska, typowa dla TG200. Widać to po wysokości atrapy i kształcie przednich drzwi. Ten ciągnik to prawdopodobnie TG250. Albo... TG200 z wysoką kabiną, ale tu już idziemy w teorie... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
prlman55
User
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 633 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany:
Czw 22:05, 02 Lis 2023 |
|
Bardzo ciekawe i cenne informacje na temat Willeme TG 200 i 300.Właśnie nabyłem model Perfexu TG 200 i chciałem go przerobić na pojazd Chemaru z bliskich memu sercu Kielc. Tylko kwestia malowania ..Zdjecie jest czarno białe.Dach ciągnika jest zapewne biały ,ale boki kabiny ? żólte ? pomarańczowe ? jasnoniebieskie ? może ktoś wie ... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 23:18, 02 Lis 2023 |
|
Dzięki max za zdjęcie . Według mnie jest to Willeme TG 250. Nie ma czegoś
takiego jak Willeme TG 200 z podwyższoną kabiną.Kabina ta musiała by być jednocześnie poszerzona .Na francuskich stronach padały takie nazwy ale tak jak u nas są ludzie bardziej i mniej zorientowani. Według mnie była to potoczna nazwa Willeme -TG 250.Jak by nie było szanuję Twój punk widzenia do końca nie można być niczego pewnym.
[link widoczny dla zalogowanych]
prlman55 jak wczesniej napisałem Willeme TG 200 dla CHEMARU był sprowadzony razem z Willeme TG 300 i Willeme TG 150 i miały takie same kolory to ten z Chemaru też musiał być tak malowany, Na zdjęciu czarno białym
nie wiadomo który to rok ale dach na pewno biały a reszta mogła być już malowana, może coś dowiem się w środę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2226 Przeczytał: 72 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 23:44, 02 Lis 2023 |
|
Zaciekawił mnie wrzucony przez maxa rysunek z wymiarami. Wynika z niego wyraźnie, że dla TG 300 wymiar 3,35m dotyczy szerokości pojazdu liczonej przy tylnych osiach. Tam jest jego najszersze miejsce. Przednia oś to już 2,9m.
Gdyby TG 200 miał przednią i tylne osie równe, to cały pojazd mógłby mieć 2,9m szerokości. To by oznaczało, że kabina wcale nie musiała być węższa, niż w dużym Willeme. Patrzę jednak na zdjęcia TG 200 i moim zdaniem ten ciągnik nie ma osi jednakowej długości. Konstrukcja wydaje się podobna, jak w TG 300, tylko proporcjonalnie mniejsza. Osie tylne wydają się dłuższe od przednich. To z kolei podsuwa wniosek, że kabiny TG 200 były rzeczywiście nie tylko niższe, ale też węższe. Szkoda, że nie mamy rysunku z wymiarami TG 200. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 15:44, 03 Lis 2023 |
|
Panowie, dzięki za fajną dyskusję. Właśnie o to w niej chodzi żeby wspólnie ustalić jak było 😉
Z oryginalnego francuskiego rysunku wymiarowego wynika, że szerokość tylnego wózka TG 300 wynosi 3,35m. Szerokość pojazdu bez tego wymiaru wynosi 2,9m (skąd to znamy?). Trzeba też pamiętać, że TG 300 to małoseryjna (w sumie 12 sztuk) wersja seryjnego TG 250. A z kolei TG 250 to najmocniejsza, seryjna wersja TG 200. Czyli trzeba trzeba też pamiętać, że ciągników TG 200 było najwięcej, były budowane najdłużej i to one "nadawały szyk i wygląd" innym pojazdów tej serii. A "dwusetki" z początku i końca produkcji różniły się wyglądem dość mocno. I chodzi o to żeby nie pomylić późnego TG 200 z wczesnym TG 300 lub TG 250. Albo odwrotnie 😉
Ale ogólnie wszystkim nam chodzi o to żeby model TG 300 (najlepiej z ZTE Radom) znalazł się na półce obok ciągnika FAUN.
A szansa na to jest bo jest na rynku model TG 200.
I od tego zaczęła się a dyskusja... 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
prlman55
User
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 633 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany:
Pią 16:11, 03 Lis 2023 |
|
Dziękuję za cenne uwagi. Też uważam ,że TG 200 Chemaru musiał mieć podobne malowanie jak te z Radomia.Czyli boki kabiny prawdopodobnie żółtopomarańczowe. Chylę czoła przed wiedzą Kolegów.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gryngol
User
Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1851 Przeczytał: 52 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pią 21:18, 03 Lis 2023 |
|
Myślę że w temacie, na takie zdjęcia trafiłem dziś na FB. Modele wykonane od podstaw w skali 1:50 przez Adriana Kiszke.
Kurcze, nie znałem w ogóle tych pojazdów, ale jak czytam ten wątek i widzę te modele, to tak, chciałbym właśnie takie mieć w naszej skali.
Przygotujcie jakieś zdjęcia, szkice itp, to może uda się pociągnąć za właściwe sznurki w DeA
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gryngol dnia Pią 21:18, 03 Lis 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 9:15, 04 Lis 2023 |
|
Dzięki za zdjęcia gryngol .Podejrzewam ,ze Deagostini nie słyszało
że Willeme TG-300 jeżdziły w Prl. Nie zaszkodzi im zasugerować. że taki chcemy model, bo był dla nas kultowy i dużo ludzi na niego liczy a może mają go w planach już do wydania.
Na razie wystarczy im przesłać parę zdjęć i ewentualnie foto tego modelu
które wstawiłeś w skali 1/50 i zadać pytanie czy by go nie zrobili.
Może ty gryngol bys był naszym pośrednikiem w rozmowach z Deagostini .Widze że masz podejscie do takich spraw i wiesz gdzie to trzeba zgłosić
foto z 1979r brak jeszcze napisów na kabinie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gryngol
User
Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1851 Przeczytał: 52 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Nie 11:58, 05 Lis 2023 |
|
Napisałem do Adriana, zobaczymy czy udostępni dokumentacje tych pojazdów.
edit.
Niestety nie udostępni... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gryngol dnia Nie 13:35, 05 Lis 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 9:10, 06 Lis 2023 |
|
Mimo wszystko trzeba napisać do Deagostini.Trzeba im podać krótką historię
samochodu parę zdjęć że w Polsce był kultowy i dużo ludzi liczy na ten model.
Jeśli chodzi o dokumentację to widzę że my za bardzo nic nie możemy
Deagostini ma swoje sposoby ,jak chcą to na pewno coś znajdą we Francji były produkowane w Belgi jako MOL 8x8 może coś w Chinach jeszcze jest.
Nie zaszkodzi spróbować.To co gryngol napiszesz? czy może ktoś inny. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gryngol
User
Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1851 Przeczytał: 52 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pon 12:47, 06 Lis 2023 |
|
Jak ktoś mi przygotuje taka krótka historie tych pojazdów, uzupełnioną o zdjęcia, najlepiej naszych polskich, to chętnie pchnę dalej |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 8:05, 07 Lis 2023 |
|
Dzięki gryngol. Zgodził Ci się pomóc kolega W126 w sprawie naświetlenia sytuacji w sprawie Willeme TG 300 i ewentualnie kontaktu z Deagostini |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 10:37, 07 Lis 2023 |
|
Taka uwaga na marginesie. Zielony model francuski to TG 200.
A najbardziej znany "nasz" Willeme z ZTE Radom to jednak TG 300. I niezależnie od naszych/moich dywagacji, to jednak inny, większy pojazd. Nie przypuszczam żeby DeA chciało się robić formy od nowa więc jeśli ma być jakaś szansa na polskiego Willeme to powinniśmy sugerować żeby to też był TG 200, np ten z Chemaru albo ZTE ale ten sam typ. Wtedy można by wykorzystać istniejące formy i ograniczyć koszty.
O nowym modelu TG 300 raczej bym nie wspominał... 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jacek_C5
User
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 429 Przeczytał: 101 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rumia/ Gdynia
|
Wysłany:
Wto 10:53, 07 Lis 2023 |
|
Tylko, że model z Perfexa to model żywiczny, wiec chyba i tak by trzeba opracować nowe formy i rozwiązanie pod model w technologii metalowej.
Zakładam wiec, że jednak DEA musiałaby startować od nowa z tym projektem.
Moim zdaniem, jeżeli, nie zrobi ktoś zestawu do montażu lub die - castowej minatury, to większość będzie musiała się obejśc ze smakiem. Nawet jakby PERFEXa chciec "spolszczyć", to przy tej cenie za model oraz z racji demontażu żywicznych elementów, efekt może być bardzo słaby |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|