Autor |
Wiadomość |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 14:44, 01 Cze 2023 |
|
Ford V-8 powojenny
Fordson Thames (7V) straż
Peugeot DMA
Ford V-8 powojenny Cieszyn Pastwiska Prl
[link widoczny dla zalogowanych]
Peugeot DMA i Fordson Thames 7V Wadowice Prl
Peugeot DMA Wadowice Prl |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Czw 20:44, 01 Cze 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
kolowy
User
Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 203 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kato
|
Wysłany:
Czw 23:40, 01 Cze 2023 |
|
Golfpolo napisał: |
Star 66
W styczniu 1956 roku zatwierdzono dokumentację techniczną terenowego samochodu ciężarowego Star 66 do produkcji seryjnej. W połowie 1958 roku pierwsze Stary 66 opuściły bramy Fabryki Samochodów Ciężarowych (FSC) w Starachowicach.
Przez cały okres produkcji samochody przeznaczone były prawie wyłącznie dla wojska. Wyjątki były nieliczne. Wozy powstawały w dwóch podstawowych wersjach skrzyni ładunkowej - z podłogą wysoką, umieszczoną nad kołami, oraz podłogą obniżoną, nieco węższą, w której błotniki wewnętrzne wystawały ponad powierzchnię ładunkową.
1958r
https://www.youtube.com/watch?v=fGMsHgHiQ4s
https://www.youtube.com/watch?v=gJIQ3EqZyoA |
Gdzie zgubił kierunkowskazy ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:05, 04 Cze 2023 |
|
Steyr -250
Zidentyfikowałem ostatnio na tym słabym zdjęciu ten samochód z Kalisza poniżej.
Steyr -250 w Osp w Prl
[link widoczny dla zalogowanych]
Steyr -250
Steyr -250
Steyr -250
W latach 1938-1940 wyprodukowano 1200 samochodów Steyr 250 dla armii niemieckiej.
Steyr -150
Od 1938 roku oferowany był samochód dostawczy Steyr 150 , oparty na modelu Steyr 55 . W porównaniu z samochodem osobowym samochód dostawczymi miał szerszy rozstaw kół i większy rozstaw osi. Ładowność wynosiła 750 kg. Do 1939 roku sprzedano 205 egzemplarzy. Steyr 250 , który różnił się od Steyra 150 przełożeniem pośrednim do jazdy terenowej, był produkowany od 1938 do 1940 roku. Wyprodukowano tylko kilka samochodów dostawczych tego typu. Główna część została wykonana jako Kübelwagen dla Wehrmachtu . |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 11:11, 06 Cze 2023 |
|
Kończę już temat ze swojej strony, jeszcze mam może ze trzy posty i chce wyjasnic kontrowesyjny post ze strony trzeciej na temat tegp zdjęcia ponizej. kto chce szczeółów niech wejdzie na trzecią stronę
Znalazłem foto lepszej jakości z opisem i okazuje się że to zdjęcie nie jest z Polski tylko Jugowsławi. Zmyliły mnie tablice rejestracyjne które w Prl podobne były używane.Zdjęcie miałem bez opisu.
[quote="Golfpolo"]Odnośnie mojego wczesniejszego postu o Skodzie 706 naszły mnie wątpliwości czy to nie jest
Fiat 634N. Bardzo podobne są te samochody przy tej słabej fotografii
Zdjęcie i artykuł który znalazłem
klik powiększa zdjęcie w tym linku
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krzysztof
User
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Wto 13:31, 06 Cze 2023 |
|
[quote="kolowy"][quote="Golfpolo"]Star 66
W styczniu 1956 roku zatwierdzono dokumentację techniczną terenowego samochodu ciężarowego Star 66 .
Ja pierwszy raz zobaczyłem ten pojazd będąc w rodzinnym mieście mamy.Był to chyba 1960 r.Ponieważ pojazd ten poza oznaczeniami wojskowymi nie posiadał innych oznaczeń pomyślałem ,że jest to jescze jeden radziecki pojazd,których dużo było w WP. Praktycznie cisza była na temat produkcji Stara 66,dopiero PKF W 1962 r. pokazała poligon w Wąchocku, gdzie sprawdzano nowe pojazdy.Wtedy to zrozumiałem ,że jst to nasza rodzima konstrukcja i gdzie ją produkują.Po tym fakcie już cyklicznie zaczęły pojawiać się informacje prasowe o tym pojaździe terenowym.W święto wojska/1963 r/ czasopismo "Płomyk' opublikowało okolicznościowy artykuł oraz pokazano zdjęcie tego Stara z umieszczonym na nim mostem. W 1971 r. podwyższając swoje kwalifikacje jeździłem i zdawałem egzamin na kat"C" w LOK na takim właśnie Starze . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kolowy
User
Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 203 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kato
|
Wysłany:
Wto 20:06, 06 Cze 2023 |
|
W jaki sposób sygnalizowano zamiar skrętu w pierwszych wypuszczanych egzemplarzach Stara 66 ? W sieci są zdjęcia na których nie widać ani kierunkowskazów ramieniowych, ani świetlnych |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:58, 06 Cze 2023 |
|
Mógłbyś wkleić takie zdjęcia (wyraźne) na forum?
Zastanowimy się wspólnie nad tymi kierunkowskazami 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kolowy
User
Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 203 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kato
|
Wysłany:
Śro 18:32, 07 Cze 2023 |
|
Nie widzę sposobu.
Jedno jest na tej stronie, 1 czerwca. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolowy dnia Śro 18:34, 07 Cze 2023, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:31, 07 Cze 2023 |
|
Z tego jednego zdjęcia nic nie wynika bo otwarte drzwi kierowcy zasłaniają dużą część kabiny i nie wiadomo czy nie ma tam kierunkowskazu.
Jeśli chcesz podyskutować nt rzekomego (lub rzeczywistego) braku kierunkowskazów to wklej zdjęcia takich Starów lub chociaż linki do nich. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kolowy
User
Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 203 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kato
|
Wysłany:
Śro 23:18, 07 Cze 2023 |
|
https://youtu.be/W0VcChPwcLo 3:35
[link widoczny dla zalogowanych]
EDIT: Nie pisz posta pod postem, tylko edytuj poprzedni. Mod.
Ups
Tyle udało mi się wyciągnąć. Kierunkowskazów nie widać też na zdjęciach prototypów 4x4 i 6x6, ale tu może kierowano się innymi zasadami. Ten z otwartymi drzwiami to jakiś bardzo wczesny, jeszcze bez przetłoczeń na przedniej ścianie, jak w prototypie. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kolowy dnia Czw 1:02, 08 Cze 2023, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2696 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Czw 7:23, 08 Cze 2023 |
|
Dla ułatwienia, kolega chyba nawiązuje do poniższego zdjęcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wycięte z filmu z YouTube |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krzysztof
User
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Czw 10:00, 08 Cze 2023 |
|
Istotnie zarówno prototypy jak i modele testowe Starów 66 nie posiadały kierunkowskazów przednich.Model z poligonu z Wąchocka /1959 r/ nie mosiada żadnych kierunkowskazów.W pojazdach testowanych przez wojsko pojawiają się małe okrąle lampki obok reflektorów/zapewne wykonane na warsztatach/.W listopadzie 1965 r. w "Małym modelarzu " ukazał się Star 66,którego pierwowzór nie posiadał "migaczy".Zdjęcia z wyprawy afrykańskiej czy na pustynię Gobi/połowa lat 60/ pokazują pojazd z małymi podłużnymi kierunkowskazami umieszczonymi w połowie kabiny na jej krawędzi oraz na tyle nadkola. PKF z tych lat opisująca perypetie związane z produkcją dzwigów na podwoziu Stara 66 pokazuje ten sam typ migaczy.Wystawa motoryzacyjna,która odbyła się w Szczecinie w paździkerniku 1969 r. przedstawia już Stara 660 z dużymi kierunkowskazami umieszczonymi obok reflektoróworaz na nadkolu/widać to wyrażnie na pojazdach ONZ w Egipcie /połowa lat 70-tych/ jak też na pojeżdzie "papieskim" z 1979 r.Z takimi kierunkowskazami Star 660 produkowany był już do czasu zastąpienia go przez model 266. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kolowy
User
Dołączył: 27 Kwi 2023
Posty: 203 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kato
|
Wysłany:
Pią 0:28, 09 Cze 2023 |
|
Dziękuję za wyjaśnienie.
Małe lampki przy reflektorach były. Jeśli faktycznie kierunkowskazy były uzupełniane w warsztatach jednostek, to musiały zachodzić ''obiektywne trudności'', gdyż widziałem zdjęcie datowane na 1963 rok gdzie ''migaczy'' nie widać. Tu jednak zagadka, bo na zdjęciu jest cysterna, więc raczej nie wóz testowy. Dziwna sprawa z tym brakiem w początkowym okresie, chyba nie spotykana w innych typach aut.
Na zdjęciach z defilady w 1964 roku widać kierunkowskazy z przodu, na wysokości dolnego przetłoczenia w drzwiach, nie widać ich z tyłu nadkola, a w1966 są też już z boku. Kierunkowskaz z tyłu nadkola Stara 66 gdzieś mi ''mignęły'', ale mam pobrane zdjęcie tak umieszczonego w egzemplarzu z dużym z przodu i blaszanym dachem. To już jednak nie ten czas, nie tych lat tyczy ten wątek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 14:23, 11 Cze 2023 |
|
Parę nowych zdjęć samochodów
Ford pożarniczy
Dodge poczta Gdynia
Leyland podwozie Gdynia
Leyland podwozie Gdynia
[link widoczny dla zalogowanych]
Łódż lata 50-te Austin K-2
Guy searchlight lorry Pułtusk |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:30, 15 Cze 2023 |
|
Polskie Dodge WC sanitarka
Po II WŚ we Wrocławiu karosowano polskie wersje sanitarne Dodge. cała zabudowa, poza maską silnika i błotnikami przednimi, była produkcji rodzimej.
Polskie Dodge WC sanitarka
Tabliczka znamionowa z tego Dodge
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcia poniżej też może być karetka Dodge karosowana we Wrocławiu Zabudowa trochę inna, foto nie podpisane
Dodge WC 54 to specjalnie skonstruowana dla potrzeb służb medycznych wersja sanitarna. Jej zamknięte nadwozie było dłuższe od podstawowego (tj. WC 51) o 71 cm. W tylnej części znajdowały się otwierane i dzielone na pół wrota oraz rozkładany stopień ułatwiający dostęp do wnętrza sanitarki. W środku mieściły się nosze. Wewnętrzne ściany malowano na biało, co miało na celu utrzymanie przedziału sanitarnego w czystości. Dach z charakterystycznym grzybem w środkowej części zbudowano z dwóch warstw pomiędzy nie wpadało powietrze zasysane przez ów grzyb tym samym schładzając wewnętrzną powłokę. Z lewej strony, pomiędzy drzwiami kabiny i tylnym nadkolem przewidziano wnękę na koło zapasowe. W tym samym miejscu, ale po stronie prawej, wbudowano uchwyty na sprzęt saperski.
Mechanicznie wersja sanitarna nie odbiegała od podstawowego modelu WC 51.
Dodge WC 54 sanitarka w Prl foto porównawcze
Dodge WC 54 sanitarka w Prl foto porównawcze
W linku poniżej też jest jedno zdanie potwierdzające karosowanie we Wrocławiu
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|