Autor |
Wiadomość |
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1656 Przeczytał: 106 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 9:33, 29 Maj 2022 |
|
No to co? Dziękuję . Biorę tę informację wstępnie za pewnik. Ciekawe jest zatem oznaczenie wozu i zabudowy. Fotografia ukazuje stalowy stelaż z elementami chyba z drewna, na którym spoczywa drabina no i powinny być do tego jeszcze węże. Na masce jest widoczny fragment napisu - oznaczenia. Czyżby to wielka trzynastka, a może fragment litery P - SP ? Poza tym obudowy reflektorów również są chyba czarne. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Poldi dnia Nie 10:07, 29 Maj 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3551 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Nie 19:19, 29 Maj 2022 |
|
Golfpolo napisał: |
jat02 jest wg. mnie największym znawcą od wszelkiego rodzaju samochodów w straży pożarnej na naszym forum i precyzyjnie
określił kolory Kruppa z Bielska Białej.Tylko jakby dopowiedział czy te kolory
wydedukował z tego zdjęcia, bo faktycznie kolory błotników i zderzaka wydają się czarne ,czy rozmawiał z jakimaś człowiekiem który to wie więcej na ten temat, a może są inne zdjęcia tego samochodu lub innych wozów z tamtego okresu. |
Na zdjęciu wyraźnie widać różnicę w kolorach błotników , zderzaka i reflektorów . Czerwone nadwozie i czarne elementy karoserii to typowy schemat malowania obcych marek samochodów nie tylko poniemieckich , ale także posowieckich czy po alianckich. Jeżeli chodzi o samochody poniemieckie , wiele , wiele lat temu osobiście widziałem takie samochody jak Opel Blitz 3s , Horch typ 1a , Steyr typ 1500 , Opel Adam 1t. Wszystkie były malowane w/g podobnego schematu . Dotyczy to nie tylko adaptowanych samochodów ciężarowych , ale także obudowanych .
i tak
- Opel Blitz 3s - samochód ciężarowy skrzyniowy o podwyższonych burtach ze stalowym stelażem do mocowania drabiny i bosaków . Wnętrze skrzyni malowane na jasno niebiesko .
- Horch typ 1a , samochód z oryginalną zabudową pożarniczą , wnętrze jasno szare .
- Steyr typ 1500 , samochód z oryginalną zabudową pożarniczą , wnętrze jasno szare .
- Opel Adam 1t - typowa ciężarówka bez dodatkowego wyposażenia , wnętrze skrzyni jasno szare . |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Nie 19:31, 29 Maj 2022, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 16:03, 30 Maj 2022 |
|
Dzięki jat02 za wiadomości dotyczące malowania zdobycznych i innych używanych samochodów w straży pożarnej.
Następne auta które były używane w straży pożarnej
Horch 901
Ford V-8
Chevrolet Canada C-60L
Dodge T-214 WC-51
Horch 901 Straż pożarna Żuromin
[link widoczny dla zalogowanych]
Horch 901
Horch 901
Ford V-8 OSP Chojno
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:42, 02 Cze 2022 |
|
Morris CS8
Morris CS8 w Prl
Morris CS8 foto porównawcze
Morris CS8 zdobyczny przez Niemców
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Czw 13:11, 30 Mar 2023, w całości zmieniany 10 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 21:47, 04 Cze 2022 |
|
Skoda 706R
Skoda 706R po liftingu
Produkowana w latach 1946-1958r
[link widoczny dla zalogowanych]
Skoda 706R po liftingu
Skoda 706R po liftingu w Prl
Skoda po liftingu w Prl
Skoda 706Rw Prl foto żle podpisane
Skoda 706R starszy model w Prl
Skoda 706R starszy model w Prl
Skoda 706R w Prl
https://www.youtube.com/watch?v=4wbybhLWgok
foto z netu |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 8:56, 05 Cze 2022 |
|
Pomalutku do przodu
Golfpolo - świetnie to prowadzisz
Szkoda że niektóre modele nie są dostępne w "odpowiedniej skali". |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:41, 06 Cze 2022 |
|
Dzięki andy ns i Silesion a także innym którzy tu zaglądają że temat się podoba
Jeśli chodzi o wydania tych cięzarówek w skali 1/43 to za dużego wyboru nie ma , ale coraz więcej modeli się pokazuje.Część modeli będzie w tej serii Cięzarówki II Wojny Światowej gdzie test ukazał się we Francji, Myslę że seria się pojawi jak
skończy się seria Samochody Wojskowe II Wojny Światowej to jeszcze trochę potrwa.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Pon 8:04, 10 Kwi 2023, w całości zmieniany 7 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 14:59, 07 Cze 2022 |
|
Steyr 270 (1500A, 2000A) w Prl
Ciężarówka ta jako poniemiecka była często wykorzystywana we wczesnym Prl
W transporcie ,strazy pożarnej i innych instyrucjach.
Steyr 270 (1500A, 2000A) foto porównawcze
Steyr 270 (1500A, 2000A) w Prl Warszawa
Steyr 270 (1500A, 2000A) w Prl
Steyr 270 (1500A, 2000A) w Prl
Steyr 270 (1500A, 2000A) w Prl Gdańsk
Steyr 270 (1500A, 2000A) w Prl
Steyr 270 (1500A, 2000A) w Prl Poznań (w Wermachcie wykorzystywany jako sanitarka, pojazd radiowy)
PONIŻEJ LINK ODNOŚNIE NAZEWNICTWA I TYPÓW
[link widoczny dla zalogowanych]
FOTO Z NETU |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 14:37, 09 Cze 2022 |
|
Skoda 706
Produkowana w latach 1939r-1943r Na zdjęciu wśród innych ciężarówek
Wszystkie auta mają białe tablice i prawdopodobnie czarne błotniki i koguty
na dachu. Możliwe że są to pojazdy straży. Zdjęcie miałem nie zapisane.
Skoda 706 prawdopodobnie poniemiecka.
Skoda 706 w Prl
Skoda 706 Wermacht
Poniżej zdjęcia już były w temacie.Głównie chciałem przedstawić samochody z białymi tablicami, które są bardziej widoczne niż na zdjęciach u góry.
Zdjęcie Steyra 1500A bardziej opisane niż we wcześniejszym poście
Steyr 1500A
Chewrolet z konduktu pogrzebowego z pogromu kieleckiego z białą tablicą
Fordson Thames/7v z białą tablicą w Prl
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 19:54, 10 Cze 2022 |
|
Odnośnie mojego wczesniejszego postu o Skodzie 706 naszły mnie wątpliwości czy to nie jest
Fiat 634N. Bardzo podobne są te samochody przy tej słabej fotografii
Fiat 634
Fiat 634 Wrrmacht
Jeśli chodzi o pierwsze foto od góry z tego co się da porównać
Koła takie jak Fiat 634
Koła w Skodzie wyglądają na głębiej osadzone
Pozioma jasna linia na drzwiach też jak w Fiacie 634
Z kolei samochód ze zdjęcia pierwszego jakby nizej siedział widać różnicę koło-zderzak niż czerwony Fiat 634
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3551 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 23:29, 10 Cze 2022 |
|
Na pierwszym zdjęciu na pewno to nie jest Skoda 706 , a w ogóle skąd wiadomo , że zdjęcie jest z Polski ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 7:57, 11 Cze 2022 |
|
Zdjęcie mam od dawna nie podpisane, Zwykle zbierałem zdjęcia z Prl i zasugerowałem się tymi tablicami rejestracyjnymi, Może trafię znowu na oryginalne zdjęcie,Na razie temat zostawiam otwarty.
Guy 15CWT
W Prl z dostaw Unnra i demobilu
Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy opracowany w 1935 roku w brytyjskich zakładach Guy Motors Ltd. w Wolverhampton.
Wykorzystano wiele podzespołów z modeli cywilnych Guy
„Wolf” oraz „Vixen”. Do 1946 roku w zakładach Karrier wyprodukowano 6330 egzemplarzy.
Guy 15CWT w PRL
Guy 15CWT w PRL
Guy 15CWT Foto porównawcze
Guy Foto porównawcze
foto z netu |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 8:36, 12 Cze 2022 |
|
Golfpolo napisał: |
Odnośnie mojego wczesniejszego postu o Skodzie 706 naszły mnie wątpliwości czy to nie jest
Fiat 634N. Bardzo podobne są te samochody przy tej słabej fotografii |
I to jest najważniejsze - nie będąc na 100% pewnym zawsze lepiej o tym wspomnieć niż "twardo obstawiać pewniaka".
I tak trzymaj Golfpolo . Ja niestety nie "siedzę tak głęboko" w temacie i niewiele więcej pomogę ale z przyjemnością
i zaciekawieniem będę dalej promował ten temat. I jak znowu coś "wygrzebię" ze zdjęć to wkleję w temat. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:50, 12 Cze 2022 |
|
Dzięki Raf i andy ns za miłe słowa.
Praga RN/RND
Praga RN/RND była czechosłowacką ciężarówką z okresu międzywojennego, II wojny światowej oraz doby powojennej. Praga RND była napędzana pojedynczym silnikiem 4-cylidnrowym o pojemności 4,5 litra i mocy do 60 KM, który pozwalał rozpędzić wóz do 60 km/h.
W 1933 r. w zakładach CKD-Praga podjęto produkcję nowego typu średniej ciężarówki, która była napędzana benzynowym silnikiem 6-cylindrowym i została oznaczona jako Praga RN. Jednak już rok później (1934 r.) wprowadzono do produkcji samochód bliźniaczo podobny do modelu RN, ale który jako jednostkę napędową otrzymał wysokoprężny silnik 4-cylindrowy – wóz ten został oznaczony jako Praga RND. Oba modele okazały się bardzo udane i szybko stały się jednym z najczęściej wykorzystywanych w Czechosłowacji samochodów ciężarowych. Kilka tysięcy wozów tego typu trafiło też na wyposażenie sił zbrojnych tego kraju. W toku II wojny światowej (aż do 1945 roku!) produkcja była kontynuowana na potrzeby niemieckiej armii. Warto dodać, że produkcja samochodów Praga RN/RND trwała aż do 1955 roku, a owe wozy były często traktowane jako baza do różnych wersji pojazdów specjalistycznych, jak np.: samochód pożarniczy.
Pragi na zdjęciach z Prl i zdjęciach porównawczych z taką kabiną i grillem po zmianach w 1938r były produkowane niezmiennie do końca produkcji
Praga RN/RND Łódz
Praga RN/RND Bydgoszcz( W filmie podpisana mylnie jako Skoda )
Praga RN/RND polewaczka w Prl
Praga RN/RND na planie filmu w Prl
Praga RN/RND Wermacht
foto z netu
Jak by ktoś chciał więcej poczytać to poniżej jest bardzo duzo wiadomości o tej Pradze
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Pon 6:42, 13 Cze 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 11:52, 15 Cze 2022 |
|
Mack 10t
Pełna poświęcenia załoga reanimowała posiadany tabor. „Nic się nie zmarnowało. Bussinga ożeniliśmy z Oplem, Bedforda skrzyżowaliśmy z Fordem 8. Montowaliśmy z różnych części lewary do nasuwania przęseł. Z luf dział powstawały wałki mostowe, z pancerzy tygrysów i panter wycinaliśmy łożyska do mostów. Było tego setki ton, z hitlerowskich tygrysów postawiliśmy kilka mostów. Do dziś jest z nich pożytek”.
W Kolonii Popielowskiej nad brzegiem Odry jedna z grup Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robot Mostowych (jak władze przemianowały przedsiębiorstwo) pod kierownictwem Waldemara Uchańskiego stawiała most. Kolejny miał być odbudowany 27 km dalej, ale tam nie był miejsca na prace przygotowawcze. Wobec tego przęsło zbudowano 27 km dalej. Wyzwaniem był transport, bo konstrukcja ważyła 53 tony. Jaworski użył do transportu gąsienicowych goliatów. Przejazd 27 km trwał 6 dni. Pierwszego przebyli 300 m. Ciągnął wszystko GMC 6x6 z pojedynczymi oponami na tylnych osiach. Był to najpopularniejszy samochód ciężarowy – pod koniec 1948 roku było ich 3,5 tys. Najcięższych, 10-tonowych Macków kraj miał tylko 149 sztuk.
T&M nr 9/2015
Robert Przybylski
Mack 10t 1948r Prl firmy Beton-Stal
Mack 10t 1948r Prl
Mack 10t 1948r Prl
Mack 10t 1948r Prl
Mack 10t 1948r Prl
Mack
foto z netu
Cechą charakterystyczną tych ciężarówek były długie zbiorniki na paliwo po obu stronach samochodu
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|