Autor |
Wiadomość |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 13:56, 12 Kwi 2023 |
|
Man F-4
Man F-4 Olkusz
Na tym drugim zdjęciu powyżej Mana F-4 z Olkusza widać dokładnie adres właściciela lub
firmy skad pochodził ten Man, Możliwe że ktoś pod tym adresem tam mieszka i słyszał od kogoś co póżniej się działo z tym samochodem i wcześniej skąd pochodził.
Można sie dowiedzieć coś dodatkowego. Tylko trzeba by jechać na miejsce. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Krecik78
User
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 24 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 15:18, 12 Kwi 2023 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj trzeba pytać. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Śro 19:12, 12 Kwi 2023 |
|
Fotografie przedstawione przez kolegę Golfpolo ukazują jeden z pojazdów należących do firmy M.M. Książek z Olkusza.
Przypuszczam, że o wiele więcej informacji będzie można pozyskać kontaktując się z redakcją "Przeglądu Olkuskiego".
Dołączę link do materiału redakcyjnego, gdzie można zobaczyć kilka innych, moim zdaniem ciekawych zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych]
Warto też spróbować nawiązać kontakt z P. Dawidem Koniecznym np. przez redakcję tej lokalnej gazety.
Pozdrawiam.
Dzidek |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MAN F4
Dołączył: 08 Kwi 2023
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Śro 23:00, 12 Kwi 2023 |
|
Panowie, dzięki za pomysły!
Co prawda kontaktowałem się już z redakcją Przeglądu Olkuskiego (nie byli mnie w stanie skontaktować z p. Koniecznym), próbowałem również doszukać się czegoś przez miłośników historii Olkusza na fb (strona Ziemia Olkuska, też nic).
ALE:
- ul. Waryńskiego 8 to teraz Floriańska 8 i jest tam (od 1978) Muzeum Pożarnictwa Ziemi Olkuskiej, jest kogo pytać. Że też o tym nie pomyślałem!!!
- na wszelki wypadek przeglądałem sobie jeszcze fb Ziemia Olkuska (sam nie mam konta na fb), i patrzcie na to!!!!! Dzieje się!
Toż to MAN F4 z Olkusza w okresie PRL jako pług!
Co prawda nie widać zderzaka/ umiejscowienia reflektorów, ale biorąc pod uwagę zbieraninę ciężarówek wszelkiej maści z artykułu o budowie dróg, raczej mało prawdopodobne żeby mieli więcej niż jednego F4. No i autor zdj. to p. Konieczny - może zdjęć jest więcej? Trzeba drążyć!
Ale odkrycie!
A poniżej kilka zdjęć różnych MANów F4 - widać wyraźnie, że umiejscowienie reflektorów i zderzak są inne niż tego
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MAN F4 dnia Czw 10:02, 13 Kwi 2023, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 11:18, 13 Kwi 2023 |
|
MAN F4 może w Prl w kamieniołomach też gdzieś pracowały takie Many.Póki co
znalazłem jeszcze dwa zdjęcia tego Mana F- 4 z Olkusza z dwoma różnymi pługami.
Pierwszy to Man z pługiem tym samym co Ty znalazłeś nawet widać napis Man na grillu. Twoje foto w artykule poniżej też jest Drugi pług z dmuchawą. Ciekawe w jakich latach te fotki były robione.Możliwe też że ten Man należał juz do miejskiej firmy oczyszczania miasta.W każdym razie jak na taki mało spotykany samochód jest sporo zdjęć jego wykorzystania lub są to różne egzemplarze Mana F-4.
Man F-4 Prl
Man F-4 Prl
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 9:29, 15 Kwi 2023 |
|
Skoro na razie nie ma nic nowego w sprawie Mana F-4 to przechodzimy dalej .
Aveling Barford Grantham 1949r
To ciężarówka brytyjska podobna do węgierskiej Dutry Dr 50 która juz była opisywana
.
MTP Poznań Aveling Barford Grantham
Warszawa 1949r Aveling Barford Grantham
Warszawa 1949r Aveling Barford Grantham
Tu widać dwa pojazdy Aveling Barford Grantham Warszawa 1949r
Aveling Barford Grantham Warszawa 1949r
Zdjęcia od znajomego |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 15:34, 19 Kwi 2023 |
|
Tatra 147 Dc- 5
Po cięzarówkach Praga S5T ( S5T-1) następne rzadkie samochody czeskie w Prl Tatry 147 Dc-5. Wypatrzyłem je na filmiku ( Baza). Cięzarówki z przełomu lat 50 tych i 60 tych .
Różni się od podstawowej wersji Tatry 111 ekstremalnie skróconym rozstawem osi , co pozwala na pracę nawet w ciasnych przestrzeniach. Wywrotka T 147 Dc5 została zbudowana na podwoziu, przeznaczona do transportu kamienia, ziemi i innych materiałów sypkich na stalowej skrzyni wywrotu jednostronnego o ładowności 9240 kg.
Samochód produkowany na podzespołach legendarnej Tatry 111 w latach 1957-1961. Zbudowano około 5000szt.
Typową kolorystyką był beż w połączeniu z czerwienią lub błękitem.
Mam jeszcze jedno foto takiej Tatry w Prl ale mało wyrażne.
Tatra 147 Dc- 5 Warszawa
Tatra 147 Dc- 5
Tatra 147 Dc- 5 (Replika)
https://www.youtube.com/watch?v=pi-jrCB8jMU
Tatra 147 po imporcie z Hiszpanii, Bratysława 2013
Tatra 147 Dc- 5 muzeum
Tatra 147 w Chinach
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Czw 9:05, 20 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:38, 21 Kwi 2023 |
|
Mercedes Benz TLF- 15 ( Mercedes-Benz 3500)
Fiat 621 pożarniczy
Prl 1959 (Foto od znajomego) Mercedes Benz TLF- 15 ( Mercedes-Benz 3500)
Mercedes Benz TLF- 15 ( Mercedes-Benz 3500)
[link widoczny dla zalogowanych]
Fiat 621 pożarniczy w Prl
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 10:50, 22 Kwi 2023 |
|
Prezentowany powyżej Polski Fiat 621 wystawiony jest na ekspozycji Muzeum Pożarnictwa w Alwerni koło Krakowa . Pojazd jest mi znany , nawet miałem okazję (wiele lat temu) go poprowadzić , aczkolwiek z wciśnięciem się do kabiny miałem spore problemy. Jest jeszcze PF pożarniczy z otwartą kabiną w zbiorach CMP w Mysłowicach . Był jeszcze jeden w dawnych magazynach PKiN , ale jego los nie jest mi znany. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Sob 12:45, 22 Kwi 2023 |
|
@ Golfpolo !
Bardzo fajne zdjęcie pojazdów czechosłowackich na tle Chińskiego Muru
Czyli jeśli się nie mylę, to od lewej strony stoją:
Skoda 706 RT / Liaz RT
Škoda 706 RTO
Tatra 147 Dc-5 |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez zetorski dnia Sob 21:55, 22 Kwi 2023, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 21:12, 23 Kwi 2023 |
|
jat02, zetorski dzięki za zainteresowanie i komentarze
Tatra -111R
Tatra 111-S2 wywrotka
Tatra 111-S wywrotka
Tatra -111R Prl
Tatra -111R platforma
Tatra -111 S Prl
Tatra -111 S Prl
Tatra -111 S2 z przyczepą Prl
Tatra 111-S2 zestaw z przyczepą
Tatra 111-S2 zestaw z przyczepą
Tatra 111-S Prl
Tatra 111-S |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 19:31, 25 Kwi 2023 |
|
Tatra 111 VLH 17
przeznaczona do transportu cementu , chociaż jak by nie było napisane mozna sie pomylić tez z beczkami ascenizacyjnymi lecz te szczególnie dawniej były pochylone żeby był spadek.
Tatra 111 VLH 17 w Prl
Tatra 111 VLH 17 Prl widoczne dwie Tatra 111 VLH 17 w Prl
Tatra 111 VLH 17 r.v. 1958
Tatra 111 VLH 17
Znalazłem jeszcze jedno foto z czeskimi Tatrami do przewozu cementu zbiornik poziomy i porównanie ze zdjęciem z Prl. Brakuje z boku tylko koła zapasowego. W póżniejszym czasie przedstawię jeszcze ciężarówki do przewozu cementu z silosami pionowymi
Tatra 111 VLH 17
Tatra 111 VLH 17 w Prl |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Śro 8:16, 26 Kwi 2023, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 15:29, 27 Kwi 2023 |
|
Pojazdy do przewozu cementu
Tatra 111
Tatra 111 z przyczepą
Niestety nie trafiłem na fachowe nazwy tych Tatr
Tatra 111 w Prl z przyczepą do przewozu cementu
Tatra 111 w Prl z przyczepą do przewozu cementu
[link widoczny dla zalogowanych]
Tatra 111 w Prl
Tatra 111 Odra Opole lata 50-te
Cementonaczepa CN 6
Cementonaczepa CN 6 Tekst do foto powyżej
Faun F 60 lata 50-te
Tatra 111 z przyczepą do przewozu cementu
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 19:38, 28 Kwi 2023 |
|
Tatra 111 CW-8
Nazwa do tego typu Tatry do przewozu cementu w pionowych silosach. W poprzednim poście nie podałem nazwy. Teraz już znalazłem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy okazji Tatry T 111 w wersji sypialnej dwuosobowej w ZSRR
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 92 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 12:04, 30 Kwi 2023 |
|
Praga RV
Praga RV to czechosłowacki, wojskowy samochód ciężarowy z okresu międzywojennego oraz II wojny światowej. Pierwsze egzemplarze tego pojazdu pojawiły się w 1935 roku, a produkcja seryjna trwała w latach 1935-1939. W sumie powstało ok. 5.500 ciężarówek tego typu. Napęd zapewniał pojedynczy, gaźnikowy silnik 4-cylindrowy o mocy 68 KM.
Praga RV została opracowana w oparciu o inne samochody ciężarowe tej marki: Praga RN oraz RND. Nowy samochód, był dostosowanym do potrzeb armii czechosłowackiej sześciokołowym pojazdem zdolnym do jazdy w terenie. Cechował się dobrą mobilnością, wysoka niezawodnością, a wiele zastosowanych w nich rozwiązaniach technicznych stało na światowym poziomie. Praga RV był wykorzystywany przede wszystkim jako samochód transportowy, ale też jako ambulans czy ciągnik artyleryjski. W 1938 roku powstała wersja z rozbudowanymi systemami radiowymi – Praga RVR. Samochody Praga RV były eksportowane m.in.: do Polski, Niemiec, Jugosławii czy Peru. Po zajęciu Czechosłowacji przez III Rzeszę produkcja samochodów tego typu trwała nadal – najpewniej aż do 1943 roku.
Przypuszczalnie latem 1939 roku Polska otrzymała 300 ciężarówek Praga RV. Samochody przekazali Niemcy, jako rozliczenie zobowiązań niemieckich w ramach polsko – niemieckiej umowy za tranzyt kolejowy do Prus Wschodnich. Samochody te były nowe zdobyte zostały przez Niemców po zajęciu Czechosłowacji.
Praga RV w Prl
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|