|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 11:14, 25 Paź 2022 |
|
Horch 1A (Horch 108)
Horch 1A (albo: Horch 108) był niemieckim samochodem osobowo-terenowym z okresu międzywojennego oraz II wojny światowej. Pierwsze prototypy tego wozu powstały w połowie lat 30. XX wieku, a produkcja seryjna ruszyła w 1938 r. i trwała do 1941 roku. Długość pojazdu wynosiła 4,85 m, przy wysokości 2,04 m oraz szerokości rzędu 2 metrów. Masa własna dochodziła do 3600 kilogramów. Napęd zapewniał pojedynczy, 8-cylindrowy silnik Auto-Union o pojemności 3,8 litra oraz mocy do 81 KM. Z czasem jednak zaczęto stosować silnik Forda (produkowany na terenie Niemiec) o mocy 78 KM. Horch 1A został opracowany na potrzeby niemieckich sił zbrojnych, które wraz ze swoim gwałtownym rozrostem po 1933 roku, dążyły do pozyskania uniwersalnego, lekkiego i możliwie niezawodnego samochodu osobowo-terenowego. Zakłady Horch wyszły naprzeciw tym potrzebom opracowując prezentowany niżej pojazd. W pojeździe zastosowano takie rozwiązania jak chociażby napęd na wszystkie koła niezależne zawieszenie każdego z kół czy możliwość skrętu wszystkimi kołami. Zresztą to ostatnie rozwiązanie w toku eksploatacji okazało się wysoce nieudane. Warto dodać, że już w toku II wojny światowej konstrukcja wozu była upraszczana, czego przejawem było chociażby poniechanie wnęk w kadłubie na koła zapasowe. Horch 1A służył w niemieckich sił zbrojnych na właściwie wszystkich frontach, aż do 1945 roku.
Horch 1A Prl Tczew
Horch 1A
Horch 1A
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 11:35, 27 Paź 2022 |
|
Prl Przemyśl
Prl Przemyśl
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 17:28, 27 Paź 2022 |
|
Golfpolo napisał: |
Prl Przemyśl
Prl Przemyśl
[link widoczny dla zalogowanych] |
To Bussing |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:04, 28 Paź 2022 |
|
Ciężarówka przedstawiona we wcześniejszym poście to nie jest Bussing.
Z Bussinga jest tylko niestety grill.
Nie podpisałem tej ciężarówki bo na pierwszy rzut oka nie pasowały mi osłony silnika z wycięciami wentylacyjnymi Bussing takich nie robił, jak również drzwi
otwierające się pod wiatr. W Bussingach drzwi otwierają się odwrotnie.
Szukałem daleko a rozwiązanie było parę postów wcześniej.
Jest to Saurer. Więcej zdjęć w poście o browarze w Gdańsku
Na obu zdjęciach od góry zauważyłem jeszcze takie same felgi i nawet na oponach bieżnik chyba taki sam
Bussing Nag 4500 1942r foto porównawcze
W Bussingu kabina z przednią szybą jest prosta a w cięzarówce Saurer przednia szyba wraz z kabiną jest pod kątem.
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Sob 8:54, 29 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:33, 30 Paź 2022 |
|
Skoda 1101 Furgon
Skoda1200 Furgon
Skoda 1201 Furgon
Skoda 1101 Furgon dostawczy miał trzydrzwiowe nadwozie typu furgon, z drzwiami w tylnej ściance otwieranymi na prawo i wyposażonymi w małe okienko. Ściany przedziału ładunkowego pozbawione były okien, natomiast za przednimi drzwiami znajdowały się wywietrzniki. Przedział ładunkowy miał długość 1500 mm, wewnątrz na ścianach znajdowały się ochronne listwy drewniane, a pod podłogą umieszczone było koło zapasowe. Kabina kierowcy i pasażera oddzielona była ścianką z otwieranym okienkiem w górnej części[1][12]. Ładowność furgonów wynosiła 350 kg, a po wzmocnieniu tylnych resorów w październiku 1948 – 500 kg.
Furgony były produkowane przez zakład w Vrchlabí. Pierwszy wyprodukowano 11 października 1946, a ostatni 23 maja 1952 (wariant ten był najdłużej produkowany z całej rodziny 1101/1102)[1]. Ogółem wyprodukowano ich 4946[8]. Furgony produkowano na podwoziach 1101, z wyjątkiem eksportowej serii 350 sztuk z kierownicą po prawej stronie na podwoziu Škoda 1102[1].
Skoda1200 Furgon produkcja samochodu ruszyła 1952 roku i trwała do 1956 kiedy samochód zmodernizowano. Nowoczesne i wygodne nadwozie napędzał nieco mniej zaawansowany technicznie silnik o pojemności około 1200 centymetrów sześciennych, który generował 36 koni mechanicznych mocy. Skoda szybko stworzyła wzorem dzisiejszych producentów całą rodzinę nadwozi dla tego wozu. 1200 dostępna była jako sedan, kombi, a także niezwykle popularny furgon. Na podstawie tego modelu Skoda stworzyła również niezwykle popularną u naszych południowych sąsiadów sanitarkę.
Jak już wspomniałem w 1956 roku samochód zmodernizowano. Skoda 1201, bo tak nazwano zmodyfikowany model otrzymała przede wszystkim mocniejszy o 9 koni silnik. Ciekawostką jest fakt, że od 1956 roku zmniejszono produkcję sedanów, koncentrując się na najpopularniejszych jak wspomniałem nadwoziach dostawczych.
Zewnętrznie Skoda 1200 różniła się starym typem kierunkowskazu który posiadała Natomiast Skoda 1201 posiadała już kierunkowskaz migający obok reflektora
Skoda 1101 Furgon Prl
skoda 1101Furgon Prl
Skoda 1101 Furgon
Skoda 1200 Furgon Prl
skoda 1200Furgon Prl
Skoda 1200 Furgon Prl
Skoda 1200 Furgon Prl
Skoda 1201Furgon Prl
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Nie 16:33, 30 Paź 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 18:41, 01 Lis 2022 |
|
Vomag
Niemiecka ciężarówka z przed 1945r w Prl. Z daleka nie widać czy to ciągnik czy ciężarówka z paką.
Vomag Prl
Vomag
Vomag
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:24, 03 Lis 2022 |
|
Faun ZR
Kołowy ciągnik balastowy
Niedawno trafiłem na stare ogłoszenie handlowe i zadzwoniłem pod wskazany numer, żeby się więcej dowiedzieć w sprawie tego Fauna z ogłoszenia.
Pojazd ten kupił w Polsce. Pojazd ten od zakończenia II Wojny Światowej cały czas był w kraju.Był kupiony po wojnie od jakiejś komisji likwidacyjnej która sprzedawała pojazdy które zostały po wojnie okolice Poznania.Człowiek z krórym rozmawiałem
kupił go od poprzedniego wlaściciela już niesprawny.
Faun ZR Prl
[link widoczny dla zalogowanych]
Faun ZR
Faun ZR
Faun ZR
[link widoczny dla zalogowanych]
W następnym poście przedstawię inny ciekawy pojazd o którym mi opowiedział właściciel tego Fauna
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 16:29, 05 Lis 2022 |
|
Fiat Pavesi P4/100 inna nazwa (Ciągnik PC 30A)
To co wiem od byłego posiadacza takiego ciągnika artyleryjskiego w Polsce
Fiata Pavesi P 4 który opisuję jest to pozostałość po II WŚ w Polsce.Został on prawdopodobnie po cofających się wojskach niemieckich z ZSRR.
Pojazd ten był użytkowany przez jakiegoś rolnika w okolicach Radomska
Kilkadziesiąd lat temu kupił go i po kilku latach sprzedał. Nadal jest ten ciągnik w Polsce. Kupił go już bez silnika. Nie wie co z silnikiem się stało. Jest to 1940 rok produkcji przegubowy na gumowych pompowanych kołach firmy Pirelli , Koła były sprawne co jakiś czas je dopompowywał. Kolor, który było widać w paru miejscach był piaskowy.Z tego co wie to w Prl były po wojnie dwa takie ciągniki.Z tego co mówi to jest zorientowany w tych starociach.
Pavesi P4/100 to włoski kołowy ciągnik artyleryjski z okresu międzywojennego i II wojny światowej. Pierwsze wojskowe egzemplarze tego pojazdu pojawiły się pod koniec lat 20., a seryjną produkcję kontynuowano w latach 1927-1942. Napęd zapewniał pojedynczy silnik o pojemności 4,7 litra i mocy 57 KM.
Pavesi P4/100 był pierwotnie produkowany przez La Mottomecanica Brevetti, ale w 1926 roku został przejęty przez Fiata z siedzibą w Turynie. Pomysłodawcą tego pojazdu był włoski inżynier Ugo Pavesi, który również opracował jego plany i wdrożył go do produkcji. Ciągnik zbudowano de facto z dwóch przegubowych, ale niezależnych części kadłuba, zbudowanych na dwóch osobnych ramach, co pozwalało mu obracać się nie tylko w poziomie, ale także w pionie – wzdłuż osi pojazdu. Zastosowano również odlewane gumowe koła o bardzo dużej średnicy, które często wyposażone były w specjalne ostrogi do jazdy w trudnym terenie. Dzięki takim rozwiązaniom konstrukcyjnym pojazd charakteryzował się świetnymi właściwościami terenowymi i bardzo dobrze nadawał się np. do obsługi w warunkach górskich. Pojazdy tego typu były używane jako ciągniki artyleryjskie przede wszystkim we włoskich siłach zbrojnych. Służyli jednak także w armii greckiej, niemieckiej i węgierskiej.
Fiat Pavesi P4 foto poglądowe
Fiat Pavesi P4 model
Fiat Pavesi P4 model
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 14:18, 07 Lis 2022 |
|
Leyland Lynx
Leyland Lynx Warszawa
Leyland Lynx 1938r
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:16, 09 Lis 2022 |
|
Büssing-NAG Type 900
Bussing NAG 350 silnik LD5, 3,5 t, 24l/100km z Motoru 1948r
Bussing NAG 400 silnik LD6, 4 t, 25l/100km z Motoru 1948r
Bussing NAG 5t
Bussing NAG 10t
Bussing Nag w Prl był dość popularny w Prl w latach 40-tych i 50-tych ale nie mogę znależć dobrych zdjęć więc zamieszczam pozyskane informacje z ogłoszeń prasowych z lat 1947- 1948r z Dziennika Zachodniego z Motoru.
Znalazłem też foto Büssing-NAG Type 900 ten typ kabiny i widocznej osłony silnika pasuje tylko do tego typu, Jeśli ktoś ma zdjęcia ciężarówek Bussing to niech wstawi do tematu
Sokołów Podlaski cukrownia Büssing-NAG Type 900
Büssing-NAG Type 900
Bussing 5t
Bussing 10t
eoto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 18:59, 11 Lis 2022 |
|
Star - 20
Star C-60
Magirus-Deutz Jupiter
Dwukrotnie przed 1956r za granicę wyjechały polskie Stary. W zimowych warunkach Stary 20 przejechały przez Czechosłowację, Węgry, Jugosławię, Grecję, skąd promem dopłynęły do odbiorcy w Syrii. Druga ekipa, jadąca ciągnikami siodłowymi Star C60 z naczepami, zawiozła
do Bułgarii wyposażenie polskich lotników wykonujących opryski lasów, a z powrotem
Podstawową wersją była ciężarówka skrzyniowa. W 1949 roku przystąpiono do prac nad pierwszą odmianą samochodu Star 20, którą był ciągnik siodłowy Star C60. Model ten w 1950 roku miał swoją premierę na Międzynarodowych Targach Poznańskich[7]. Do produkcji seryjnej ta wersja nadwoziowa skierowana została w 1952 roku[7]. Model C60 powstał na skróconym podwoziu odmiany skrzyniowej, w stosunku do której zmniejszono o 50 cm rozstaw osi. Star C60 przewidziany był do pracy z jednoosiową naczepą typu D60 produkowaną przez ówczesną Sanocką Fabrykę Wagonów "Sanowag", z drewnianą skrzynią, o długości 600 cm i ładowności 5500 kg[8].
przywiozła ładunki zamówione przez centrale handlu zagranicznego.
Star 20
Star c-60
https://www.youtube.com/watch?v=Bol-nXc_uz8
https://www.youtube.com/watch?v=-CclWSWDr8g
Polskie ciężarówki PKS ruszyły na trasy międzynarodowe w listopadzie 1956r niosąc pomoc humanitarną dla uczestników powstania na Węgrzech.
Pojazdy którymi realizowano to zadanie były najróżniejsze. Większość to Star 20 i pojazdy z demobilu wojskowego jako że firma ta powstała na bazie rozwiązywanych pułków samochodowych Wojska Polskiego.
W 1958 roku powstał Peakes, i kupiono partię 10 Magirusów Jupiter, z poszerzaną i podwyższaną kabiną sypialną dla trnsportu międzynarodowego
Magirus-Deutz Jupiter
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Pią 21:32, 11 Lis 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Pią 20:41, 11 Lis 2022 |
|
Bardzo ciekawa konstrukcja - ten Fiat Pavesi P4. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andrzej50_lodz
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pią 20:52, 11 Lis 2022 |
|
Golfpolo- przy opisie naczepy D-60 do Stara C-60 podana jej długość ma o 1 zero za dużo. Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Cox.P
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 698 Przeczytał: 70 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pią 20:53, 11 Lis 2022 |
|
Golfpolo napisał: |
Star - 20
..... Star C60 przewidziany był do pracy z jednoosiową naczepą typu D60 produkowaną przez ówczesną Sanocką Fabrykę Wagonów "Sanowag", z drewnianą skrzynią, o długości 6000 cm i ładowności 5500 kg[8]. ..... |
Popraw długość skrzyni.
Edit: Ale żeśmy się Andrzeju zgrali |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cox.P dnia Pią 20:54, 11 Lis 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
andrzej50_lodz
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pią 20:57, 11 Lis 2022 |
|
Widocznie wszystko uważnie czytamy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|