Autor |
Wiadomość |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 12:11, 09 Paź 2022 |
|
Matford V8-F01W & V8-F11W
Ford F598 P
Oryginalna fabryka Matford znajdowała się w pobliżu Strasburgablisko granicy niemieckiej. Ze względu na niebezpieczeństwo niemieckiej okupacji fabryki w wyniku wojny, która wybuchła między Francją a Niemcami, jesienią 1939 roku jako środek ostrożności przeniesiono montaż do Poissy pod Paryżem .
Po zawieszeniu broni w Compiegne fabryka przeszła pod administrację niemiecką. Matford został skutecznie rozwiązany na nadzwyczajnym zgromadzeniu ogólnym 30 czerwca 1940 r. przez odejście Mathisa, ale model nadal był budowany pod oryginalnym oznaczeniem dla niemieckiego Wehrmachtu.
Po zakończeniu wojny w 1945 r. produkcja wróciła na potrzeby cywilne. Od końca 1945 roku ponownie produkowano francuskie ciężarówki Ford F198 ,F598,F 698 które odpowiadały niemieckiemu Fordowi V 3000 S.
Matford V8-F01W & V8-F11W Warszawa
Matford V8-F01W & V8-F11W
[link widoczny dla zalogowanych]
FORD F 698 W produkcja powojenna
Foto z wcześniejszego postu Straż pożarna Poznań przedstawia jednak Fordy z produkcji francuskiej widać po bocznych emblematach z produkcji powojennej kupione we Francji prawie takie same jak niemieckie
Ford F 598 Prl Poznań Straz Pożarna
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu
jeszcze wyjaśnienie nazwy np ford f 698 T
f- francuski (może być jeszcze G niemiecki B angielski C Kanada lub bez litery
USA)
6- rok budowy 1946
9- silnik V-8
8- rozstaw osi |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Pon 12:51, 10 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 10:52, 11 Paź 2022 |
|
Fordson Wot 3
Fordson Wot 2
Fordson WOT ( od War Office „typ” lub „ciężarówka”) była ciężarówką wojskową produkowaną przez Ford of Britain podczas II wojny światowej . W latach 1939-1945 w fabryce Forda w Dagenham wyprodukowano około 130 000 sztuk, z czego prawie połowa to WOT2. [1]
Wyprodukowano pięć modeli WOT1, WOT2, WOT3, WOT6 i WOT8. WOT1, 2 i 3 miały napęd na tylne koła i miały kabinę za silnikiem; WOT6 i 8 były napędem na wszystkie koła z kabiną nad silnikiem. Ten sam silnik był używany w całej gamie - 3,6-litrowy silnik benzynowy V-8 z zaworami bocznymi Forda o mocy 85 KM przy 3800 obr./min. Skrzynia biegów była czterobiegową manualną skrzynią biegów z dodatkową przekładnią
redukcyjną dla modeli z napędem na cztery koła.
[link widoczny dla zalogowanych]
Fordson WOT 3 Prl
Fordson WOT 3 PRL
Fordson Wot 3 Prl
Fordson WOT 3 Pogrom kielecki 1946r
Fordson WOT 3 holownik samolotów ze skróconym rozstawem
Wg. artykułu i zdjęcia porównawczego jest mowa o Fordsonie Wot 2 z miękkim dachem poniżej
[link widoczny dla zalogowanych]
Fordson Wot 2
WOT 2
W 1939 roku rozpoczęto produkcję WOT 2, który był najmnizą wersją z sześciu modeli o ładowności około 750 kilogramów (15 cwt). Został zbudowany jako ciężarówka z platformą lub furgon . W sześcioletnim okresie budowy następowały ciągłe ulepszenia, a oznaczenie modelu wahało się od A do H. Model A miał otwartą kabinę z plandekową konstrukcją i małymi oknami, które nie były całkowicie uszczelnione. Z drugiej strony wersja E miała częściowo zamknięte metalowe drzwi, ale bez przedniej szyby. Układ elektryczny miał pierwotnie 6 woltów, ale w późnizych wersjach został zwiększony do 12 woltów. W sumie wyprodukowano około 60 000 kopii i używano ich do lat pięćdziesiątych XX wieku
Długość: 4,50 m
Wysokość: 2,30 m
Szerokość: 2,00 m
Masa własna: 2050 kg
Pojemność zbiornika: 104 litry
Silnik V- 8 o pojemności 3621 cm3 i mocy 85 KM.
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Wto 18:16, 11 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 18:50, 13 Paź 2022 |
|
Fordson WOT- 6
Fordson WOT-6 to brytyjska ciężarówka wojskowa z okresu II wojny światowej. Produkcja seryjna trwała w latach 194-1945. W jej toku powstało ok. 30.000 ciężarówek tego typu wszystkich odmian. Masa całkowita wozu wynosiła 5,4 tony, jego długość – 6,1 metra, przy szerokości rzędu 2,3 metra. Zasięg działania wynosił 450 kilometrów. Fordson WOT-6 został opracowany w toku II wojny światowej, jako członek rodziny ciężarówek przeznaczonych dla armii brytyjskiej. Co ciekawe, pojazdy WOT były od początku projektowane jako samochody przeznaczone dla sił zbrojnych, a ich produkcja odbywała się w zakładach Forda w Dagenham, stąd też określenie Fordson. Ciężarówka WOT-6 stanowił ewolucyjne rozwinięcie wozu WOT-8, przy czym posiadał większy rozstaw osi, a jego ładowność została zwiększona do 3 ton. Jako, że ciężarówki WOT-6 nierzadko znajdowały się w pobliżu linii frontu montowano na nich czasami, na dachu kabiny kierowcy, karabin maszynowy. Ciężarówki WOT-6 okazały się udaną konstrukcją – British Army używała ich jeszcze krótko po II wojnie światowej, a siły zbrojne Danii, aż do 1974 roku!
Fordson WOT- 6
Fordson WOT- 6 Prl
Fordson WOT- 6 Fordson Wot- 8 różnice zewnętrzne
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
imagines7
User
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 609 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Czw 19:22, 13 Paź 2022 |
|
Znalazłem takie zdjęcie Wrzesień 1958, Warszawa, Polska.
Ciężarówka Warszawskiego Przedsiębiorstwa Transportowego przed sklepem.
Fot. Romuald Broniarek, zbiory Ośrodka KARTA
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:04, 13 Paź 2022 |
|
Jest to Faun F- 68 z połowy lat pięćdziesiątych, Jako ciągniki były sprowadzane
z Niemiec do Prl
produkowany 1955-1961r
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdzieś mam jeszcze więcej zdjęc z Prl tych ciężarowek, Jak znajdę to je pokażę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 23:27, 14 Paź 2022 |
|
Faun F 60
Na temat tego samochodu ciężko coś znależć ale najbardziej podobny jest jednak ten z filmu poniżej Faun F 60
[link widoczny dla zalogowanych]
Wszystkie te Fauny na zdjeciach w Prl poniżej pochodzą z jednej firmy co widać po napisach na drzwiach
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 9:39, 16 Paź 2022 |
|
Nazbierało mi się trochę nowych zdjęć cięzarówek i wiadiomosci które już były
omawiane a są wg. mnie ciekawe.
Ford 917t 1,5t Prl
[link widoczny dla zalogowanych]
Panhard Movic
Morris CS8 Prl
Horch 901 wersja nowsza bez koła zapasowego z boku w Prl
Renault AHN Warszawa
Pegueot GBM lata 40 te wersja wojenna prawdopodobnie przerobiony na strażacki
Renault AHN Gdańsk
Lotnisko Babice/Bemowo Dodge WC 57 Command Car
Część 1
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 18:06, 17 Paź 2022 |
|
Druga część zdjęć pojazdów które były omawiane nowe zdjęcia
Dwa pierwsze zdjęcia przedstawiają francukie Fordy powojenne zakupione prawdopodobnie w tej partii co wcześniej omawiane Fordy z Poznania dla straży dostosowane do potrzeb Prl.Z boku widać francuskie emblematy Forda z tamtego okresu
Dwa następne zdjęcia porównawcze Fordów francuskich. Przedstwiłem bo ciężko znależc takie zdjęcia nawet na zagranicznych stronach.Znalazłem na jakimś blogu.
Ford F-x98 Straż kolejowa Tczew
Ford F x98 Straz pożarna Prl
Ford F x98
]Ford F x98
Citroen T-45 Warszawa
Renault 1000 Prl
Praga RND Prl
PragaRND Prl
[link widoczny dla zalogowanych] czwarte zdjęcie Pegueot DMA
Pegueot DMA
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RAFLAB
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1398 Przeczytał: 63 tematy
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Pon 19:58, 17 Paź 2022 |
|
A cóż to za "powietrzny wilk" jak by lekko sprasowany przy tej Pradze RND?, a tak na poważnie, cóż to za osobówka o tak wyrafnowanych kształtach jak na tamte czasy i ten ustrój ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Pon 21:40, 17 Paź 2022 |
|
Mnie również zaciekawiła, jak to ujął Rafał - "osobówka o tak wyrafinowanych kształtach "
Raczej nie kojarzę z żadnym oryginalnym pojazdem i obstawiam jakiegoś "sam`a".
Golfpolo, masz coś więcej na jej temat? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 15:42, 18 Paź 2022 |
|
Jeśli chodzi o miejsce zrobienia zdjęcia to jest Olsztyn Więcej w linku
[link widoczny dla zalogowanych]
link podobny trochę staych zdjęć w gablotach
[link widoczny dla zalogowanych]
Podobny do Melkusa. Tylko nie te lata i jakoś węższy
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Wto 20:42, 18 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 15:08, 19 Paź 2022 |
|
DKW F-8 furgon
DKW F8 (znany także jako DKW Reichsklasse / Meisterklasse oraz IFA F8 ) to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecką firmę DKW w latach 1939-1942 oraz pod marką IFA przez zakłady VEB Automobilwerk Zwickau w latach 1948–1955.
DKW F8 to następca modelu F7. Dostępny był on jako 2-drzwiowy sedan, 2-drzwiowy kabriolet, a także jako kombi (IFA F8 Lieferwagen).
Do napędu użyto dwusuwowego silnika R2 o pojemności 0,6 lub 0,7 l. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 3-biegową manualną skrzynię biegów.
DKW F-8 w Prl (podczas jakiegos wyscigu)lata 40- te
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 15:23, 21 Paź 2022 |
|
Saurer SGS-4500
Saurer SGS 4500 ( 4x2) odp. SGA 4500 (4x4) powstała ze wspólnego rozwoju firm Henschel , Magirus i Saurer . Około 240 egzemplarzy wyprodukowano w latach 1942-1943.
Saurer SGS-4500 Gdańsk zaraz po wojnie
Saurer SGS-4500 Zbudowany w Austrii foto porównawcze
Saurer SGS-4500
Kolejne ładne zdjęcie Saurera SGS 4500 . Co ciekawe, pojazd miał wykończenie kamuflażowe, ale numer licencji cywilnej Berlin
Szwajcarska firma Saurer przed 1939r produkowała samochody nie tylko w Szwajcari ale jeszcze w kilku państwach europejskich Austrii, Francji we Włoszech na licencji jako OM Milano. Do 1938r nawet w Anglii jako (Armstrong-Saurer)
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Sob 19:04, 22 Paź 2022 |
|
Golfpolo napisał: |
Jeśli chodzi o miejsce zrobienia zdjęcia to jest Olsztyn Więcej w linku
|
Dzięki
Czyli jednak może to być Sam zrobiony w warsztatach szkolnych przez uczniów lub
prywatne autko któregoś z nauczycieli lub pracowników.
A Masz może coś na temat IFA F8 Kombi w Polsce ? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andy ns dnia Sob 19:05, 22 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:03, 23 Paź 2022 |
|
Na temat IFA F8 Kombi w Polsce na razie nic nie mam
Man Diesel
Saurer Diesel
Man Diesel w Prl Gdańsk
Man Diesel w Prl Gdańsk
Man Diesel w Prl Gdańsk
Saurer Diesel w Prl Gdańsk
Saurer Diesel w Prl Gdańsk
Saurer Diesel w Prl Gdańsk
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Nie 11:04, 23 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|