Autor |
Wiadomość |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1113 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 141 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:38, 26 Sie 2022 |
 |
Skoro gość na forum zobaczył niemiecki samolot to napisał, że to nie
Simerowice, ale nie napisał w takim razie co to za lotnisko, tak to każdy może napisać. Zrobiło się wielkie zamieszanie.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6399 Przeczytał: 77 tematów
Pomógł: 289 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 20:50, 26 Sie 2022 |
 |
Ale jakie zamieszanie? Zdjęcia są źle podpisane! Teraz przeglądnąłem to forum i proszę - zdjęcie "Siemirowice2 przed lotem Mig19" - foto wykonane w Rędzikowie. Zdjęcie "Siemirowic y=nu78umg.jpg" to Oleśnica zdjęcie "siemierowice.jpg" to Mierzęcice BSP.
Zdjęcie z NRDowskim PFem może być z Siemirowic, ale nie musi, nie jestem pewien bo zbyt mało szczegółów jest widocznych, ale jakie to jest inne lotnisko to Ci nie powiem, gdyż nie jestem ani alfą, ani omegą.
EDIT: Specjalnie dla Ciebie rozwiązuję zagadkę zdjęcia. Wykonane zostało w Polsce, w Babimoście, w latach 1958-1959. Na zdjęciu samoloty z 45PLM, przy czym 1316 rozbił się 3.03.1959. Na wyposażenie wszedł w 1958 roku i stąd dokładny przedział można określić. Na 99% zarówno Garant jak i MiG-17PF (lub Lim-5P) przebywały tam na ćwiczeniach. Amen. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Pią 21:09, 26 Sie 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1113 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 141 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 22:00, 26 Sie 2022 |
 |
Pisząc wcześniejszy post miałem na myśli forumowicza z forum lotniczego
a nie Ciebie że zakwestionował lotnisko a nie udowodnił gdzie to jest. Tyle.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1113 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 141 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 10:55, 04 Wrz 2022 |
 |
Framo V 901/2
Były do Prl sprowadzane jako karetki, Jako samochody dostawcze nie wiem
najbliższe zdjęcie Prl-u to ten dostawczak na czarnych tablicach ale może tez być z lat 90-tych. W Polsce jest sporo tych aut odnowionych.
Wschowa
Gdynia
https://www.youtube.com/watch?v=ixEjGC9Mjns
Model 1/43
Foto z netu |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2750 Przeczytał: 90 tematów
Pomógł: 295 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 7:58, 05 Wrz 2022 |
 |
Framo V901/902 na ul. Mariackiej w Katowicach. To chyba nie jest karetka.
[link widoczny dla zalogowanych]
Foto: NET |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1113 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 141 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 10:44, 05 Wrz 2022 |
 |
Dzięki za zdjęcie, Wygląda na jakiegoś busa .To może znaczyć, że nie tylko karetki były importowane
Znalazłem jeszcze takie foto.
Framo 901/2 Gdańsk 1959r
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2750 Przeczytał: 90 tematów
Pomógł: 295 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 7:20, 06 Wrz 2022 |
 |
Wygląda na to, że rzeczywiście sprowadzono nie tylko karetki.
Poniżej Framo mikrobus na planie filmu "Król Maciuś 1" z 1957 roku.
To jeden z pierwszych polskich filmów w kolorze więc przy okazji widać oryginalne barwy samochodu 🙂
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1113 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 141 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:13, 07 Wrz 2022 |
 |
Renault Juvaquatre
W połowie 1938 roku pierwsze egzemplarze Juvaquatre trafiły także do Polski. Podstawowa wersja kosztowała 4900 złotych i była jednym z najtańszych aut na rynku. Największy salon generalnego importera Renault - firmy Wojciech Krzeczkowski i S-ka mieścił się przy placu Dąbrowskiego 8 w Warszawie. Przy ul. Czerniakowskiej 199 zorganizowano także stację obsługi i sklep z częściami. Szacuje się, że polscy klienci nabyli co najmniej kilkadziesiąt egzemplarzy Juvaquatre. Firma Fablok S.A. z Chrzanowa podpisała z przedstawicielami Renault umowę na montaż osobowych i ciężarowych samochodów tej marki w Polsce. Wśród nich był również model Juvaquatre, który miał szansę osiągnąć rynkowy sukces. Produkcję rozpoczęto latem 1939 roku, niestety wybuch wojny przerwał obiecującą współpracę.
Warszawa 1947r
Renault Juvaquatre 1/43
Renault Juvaquatre było oferowane w wielu odmianach nadwoziowych. Wiosną 1938 roku francuskie Ministerstwo Poczty i Telegrafów zamówiło 80 egzemplarzy Juvaquatre z nadwoziem furgon o ładowności 250-300 kg. 15 września 1938 roku debiutowała wersja Fourgonette (AGZ1). Produkcję modelu oznaczonego fabrycznym kodem AHG kontynuowano po 1945 roku.
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1113 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 141 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 19:35, 10 Wrz 2022 |
 |
Citroen Type 23 nazywano też Citroen U- 23
U23 lub Type 23 był lekkim (2-tonowym) samochodem ciężarowym wprowadzonym przez Citroëna w 1935 roku. Chociaż przednia maska silnika i nadwozie wyglądały podobnie do Citroëna Traction Avant , U23 miał konwencjonalny napęd na tylne koła. . Produkcja trwała do 1969 roku i wyprodukowano około miliona egzemplarzy.
Ciężarówka była napędzana czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1911 cm3, a w 1936 r. udostępniono czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 1767 cm3.
Jednym z głównych klientów było francuskie wojsko, które po ogłoszeniu II wojny światowej zamówiło duże ilości Typ 23 . W czasie niemieckiej inwazji dostarczono ponad 12.000 w mniej niż dziesięć miesięcy.
Citroen Typ 23 w Prl Osp Chodecz 1952r
Citroen Typ 23 w zależności od roku róznił sie kształtem błotników skrzyni załadunkowej długością.
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1113 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 141 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 20:33, 12 Wrz 2022 |
 |
Citroen Type 45
Citroen Type 45 Wrocław 1948r
Citroen Type 45 Wrocław 1948r
Citroen Type 45
Citroen 45 i Citroen 23
Citroen Type 45 model 1/43
Citroen Type 45
Między sobą Citroeny Type 45 różniły się między innymi w zalezności od rocznika i przeznaczenia paką długością, kształtem błotników.
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 12:10, 17 Wrz 2022 |
 |
Jeszcze jedno Framo. Tychy przełom lat 50-60.
Pamiętam też że pojawiała się ona nie jako karetka, tylo zwykły dostawczak w filmie ,,Pan Anatol szuka miliona,, z 1958r.
Pozdr. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1113 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 141 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 14:56, 17 Wrz 2022 |
 |
Klockner Deutz S 3000
Klockner Deutz A3000
Klockner Deutz S 3000 były produkowane w latach 1941-1944 w liczbie 1080 sztuk. Były uzywane przez siły zbrojne III Rzeszy na wszystkich
frontach II Wojny Światowej.
Klockner Deutz A 3000 miał wyższą konstrukcję niż Klockner Deutz S 3000
Zbudowano 5960 egzemplarzy tego wariantu ciężarówki
Klockner Deutz S 3000 Zabrze
Klockner Deutz S 3000 Wożniki 1954r
Klockner S 3000 odresteurowany z woj. pomorskiego
Pocztówka przedstawia kierowcę oraz jego ciężarówkę Klockner-Deutz A 3000, używaną przez niemiecki Wehrmacht w czasie II wojny światowej, tutaj już na typowo polskich tablicach T61-423 Katowice, co oznacza iż jest to zdobyczny egzemplarz używany już po wojnie.
Klockner Deutz A 3000 z Powstania Warszawskiego
Klockner Deutz A 3000 z polskiego filmu z 1958r
Klockner Deutz A 3000 Wermacht
Klockner Deutz S 3000 Wermacht
Foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2750 Przeczytał: 90 tematów
Pomógł: 295 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 15:38, 17 Wrz 2022 |
 |
marakas napisał: |
Jeszcze jedno Framo. Tychy przełom lat 50-60 (.....) |
Ładne zdjęcie👍
A obok Framo piękna Pannonia 250 z koszem.
marakas napisał: |
(.....)Pamiętam też że pojawiała się ona nie jako karetka, tylo zwykły dostawczak w filmie ,,Pan Anatol szuka miliona,, z 1958r.(.....) |
W "Panu Anatolu" Framo nie zauważyłem.
Za to był(y) na pewno w filmie "Historia współczesna" z 1961 roku.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Foto: Filmoteka polska |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 15:55, 17 Wrz 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 7:38, 18 Wrz 2022 |
 |
Może i nie był to ,,Pan Anatol,, tylko jakaś inna komedyjka z tego okresu np.,,Kryptonim Nektat,, Był to swego czasu dla mnie impuls by kupić jednak takowy model od ixo ista. Co by nie mówić samochód na przełomie lat 50-60 występował (nie tyko jako karetka) Sam to udowodniłeś że jest tego ślad w ówczesnej kinematografii.
A pro po,,Historia współczesna, też była po części kręcona w Tychach. Pozdr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1113 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 141 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 18:46, 19 Wrz 2022 |
 |
Renault 1000kg
( Renault Gaolette nazwa z póżniejszych lat po drobnych zmianach)
Produkowany od 1946r do 1965r W Prl był używany jako karetka, jako poczta i w innych dziedzinach. Auta z pierwszych lat produkcji otwierały się pod wiatr.
Renault 1000kg 1954r
[link widoczny dla zalogowanych]
Renault 1000kg lata 50-te Sopot
Renault 1000 kg Baltona
Renault 1000kg lw Prl
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Wto 7:26, 20 Wrz 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|