Autor |
Wiadomość |
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 18:01, 31 Gru 2017 |
|
Szkoda tej Skody VOS z Wrocławia, która prawdopodobnie była najdłużej używana w Prl prawie 30 lat . Druga sprawa, że nie ma zdjęć w internecie żadnej Skody, oprócz tych niewyraźnych kadrów z kroniki które przedstawiłem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 15:33, 06 Sty 2018 |
|
Państwowy Ośrodek Maszynowy Oborniki w czasie PRL
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Wto 9:44, 09 Sty 2018 |
|
Golfpolo napisał: |
Cadillac Fletwood 1978r
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Szukałem i pytałem o nim z tego powodu, że auto przez pewien czas "służyło" w plutonie specjalnym z Okęcia ( czyli idealnie pasuje w profil mej kolekcji 1:43 ) Dotarłem do Waldemara Daszkowskiego, który kupił auto od MSW. Istotnych informacji nie udzielił, odesłał mnie do obecnego właściciela - czyli Patryka Mikiciuka. Obiecał przekazać mu mój nr telefonu, ale jak na razie cisza...Więc po raz kolejny nawiązałem kontakt z najlepszym źródłem - czyli Jerzym Dziewulskim. ( głównie chodziło mi o numery rejestracyjne ) I taką mam odpowiedź:
Cytat: |
chetnie bym pomógł, ale minęło juz kilkadziesiąt lat i nikt nie może
tego pamietać. Natomiast moge Pana zapewnic, że nie miał on numerów
rejestracyjnych amerykańskich. Miał numery celne niemieckie czyli owalną
tablice rejestracyjną koloru białego z czarnymi cyframi i literami. Pan
Nikiciuk niewiele chyba w tej sprawie wie, bo ma samochód który był na
wyposażeniu AT ale to co wie to tylko z naszych wspomnień. oczywiście
wielu opowiada głupoty o tym, że miał to byc samochód dostosowany do
wywiezienia E.Gierka w sposób bezpieczny i potajemny. Dorobiono
idiotyczną legendę, żeby wiedza o tm wozie dobrze się sprzedawała.
Niestety także powiela to Pan Nikiciuk. Samochód kupił BOR bo wydawało
im się, że spodoba sie Gierkowi. To było takie włazidupstwo, ale ktoś w
KC sie skapował i zwolnili zaopatrzeniowca z BOR za to, że chciał
zastosowac jakąś prowokację. BOR nigdy tego wozu nie uzywał. Tablice
Californijskie były na wyposażeniu ale zdjęte z innego samochodu, który
jakiś człowiek sprowadził prywatnie z USA. Wówczas te tablice przy
rejestracji w Polsce zdawało sie do wydz. komunikacji i otrzymywało
polskie. My braliśmy je własnie z wydziału komunikacji ot po prostu do
dyspozycji. I w tej sprawie to wszystko co moge pomóc.
Pozdrawiam
J.Dziewulski |
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 16:12, 09 Sty 2018 |
|
Jeśli chodzi o tego Cadillaca wg, Dziewulskiego to nie wiadomo dla kogo
byl kupiony i przez kogo. Wiadomo że był. Dziewulski mówi że możliwe
że kuplł go jakiś podrzędny urzędnik, możliwe że dla Gierka ale bez jego wiedzy Artykuł z wywiadu poniżej Dwa filmiki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Muzeum w Otrębusach
Muzeum w Otrębusach
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Wto 21:06, 09 Sty 2018 |
|
Dla mnie akurat historia auta jest mniej istotna. Cieszy mnie tylko fakt, że "służyło" na Okęciu w plutonie specjalnym i mogę go mieć przez to w kolekcji. Tablic już nie ustalę chyba, więc trzeba będzie improwizować z warszawskimi sprzed 1990 roku...Ewentualnie amerykańskimi z Californii. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 10:28, 10 Sty 2018 |
|
Kiedyś też się interesowałem historią tego Cadilaca. Jerzy Dziewulski twierdzi, że samochód nie był w Polsce zarejestrowany, do wyjazdów doraźnie stosowane były owalne celne tablice RFN, do dyspozycji miał tez tablice USA. Nie ma powodu żeby mu nie wierzyć ale pamięć bywa zawodna. Są zdjęcia na których samochód ma czarne tablice WXL 033C (przód pozioma, tył kwadrat). Układ znaków z literą na końcu wskazuje na instytucję państwową. To są zdjęcia z okresu kiedy samochód był własnością Waldemara Daszkowskiego, kolekcjonera z Białobrzegów ale numer WXL wskazuje na miasto Warszawa. Nie jest to na pewno nr z powiatu białobrzeskiego ani tym bardziej pruszkowskiego (Otrębusy). Nie ma w tym jednak nic dziwnego bo w okresie kiedy stosowane były czarne tablice, przy zmianie właściciela w ramach jednego województwa numery nie były zmieniane. Są to numery pierwotne samochodu należącego do instytucji państwowej, zarejestrowanego w Warszawie. Pozostaje pytanie, kto zarejestrował ten samochód w Warszawie? Może jednak BOR?
Nie drążyłem tego tematu ale myśle, że przy odrobinie zaangażowania da się to ustalić . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Śro 11:56, 10 Sty 2018 |
|
Tablice WX wprowadzono bodajże w 1993 roku. Wtedy auto było już własnością W.Daszkowskiego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Czw 2:34, 11 Sty 2018 |
|
max napisał: |
Są zdjęcia na których samochód ma czarne tablice WXL 033C (przód pozioma, tył kwadrat). Układ znaków z literą na końcu wskazuje na instytucję państwową.. |
Tak było do przełomu lat 80./90.. Wtedy zaprzestano wydawania tablic z literą na końcu i wszystkie noworejestrowane pojazdy miały w wyróżniku 4 cyfry.
Ponownie sięgnięto po tablice z literą na końcu w 1996 roku, w województwach, w których wyczerpano zasób numerów i teraz tablica z literą na końcu była zwyczajną tablicą z kolejnym zasobem numerów.
@Qulig: WXA + 4 cyfry to faktycznie 1993 rok, ale już WXA + 3cyfry + litera to 1996/97r. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Czw 2:57, 11 Sty 2018, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
Modelik
User
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 18:42, 15 Sty 2018 |
|
|
|
|
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Nie 15:19, 21 Sty 2018 |
|
Przeglądając rosyjskie RC Forum natknąłem się na nieznane mi wcześniej
zdjęcia polskiego Ikarusa pod szyldem Orbisu.
Może komus się przydadzą.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:09, 26 Sty 2018 |
|
Autobusy Leyland Titan w Warszawie
Leyland Titan TD 2
Leyland Titan TD 4c
Leyland na Żoliborzu, 1946 Leyland Titan TD 2 o numerze bocznym 205
TD 2 Warszawa
Sprowadzono 10 szt. obu typów a miało być
wg. różnych żródeł 40 szt.
Druga połowa filmu
https://www.youtube.com/watch?v=60_oVVpaXt0
Leyland Titan TD 4c
Leyland Titan TD 4c
Leyland Titan TD 4c
Leyland Titan TD 4c
Leyland Titan TD 4c
Leyland Titan TD 4c
Leyland Titan TD 4c
TD 4c w Warszawie
TD 4c
Na fotografiach są zidentyfikowane cztery różne Leylandy
- TD 2 numer boczny 205
- TD 2 numer 201
- TD 4c nr rej. JY 6731
- TD 4c nr rej. JY 6740
[link widoczny dla zalogowanych]
Żródło z netu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Sob 9:26, 27 Sty 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:11, 31 Sty 2018 |
|
Inne autobusy piętrowe w Warszawie.Okres Prl
Bautzen Do 56
Bussing D 2U
Autobus zakupiony w NRD w 1974r. Wyprodukowany w 1957r
Bautzen Do 56
[link widoczny dla zalogowanych]
Bussing D2U
[link widoczny dla zalogowanych]
Żródło z Netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 14:22, 01 Lut 2018 |
|
Aro 243D w Prl
1985r
Jako model wydany w KAP 1/43 z innym grillem
Zdjęcia Aro z filmu poniżej. Jest tam sporo innych samochodów i ciągników
pracujących w rolnictwie
https://www.youtube.com/watch?v=5P2MxY-vLUU |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 20:27, 03 Lut 2018 |
|
Ził 130 G w Prl
1/43
foto z netu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Nie 19:28, 04 Lut 2018 |
|
Ze starego rodzinnego albumu:
Z lewej siedzę ja - auto należało do Ojca 223 - właściwie składak M20 z 223.
A tu dziadek ( gdziekolwiek teraz jest, chyba się nie obrazi..._)
Niestety nie znam się na motorach i nie wiem co to. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|