Autor |
Wiadomość |
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 18:27, 11 Lip 2013 |
|
idoneo1 napisał: |
Nowosć od TSM: RR Phantom V - oczywiście żywica. Model o rekordowo długiej nazwie ROLLS ROYCE - PHANTOM V SEDANCA DE VILLE HALF ROADSTER VERSION 4-DOOR 1962 ... |
Nazwa ta jest jak to często u różnych producentów modeli błędna. Prawidłowa powinna być: Rolls-Royce Phantom V James Young Sedanca deVille PV22SD, To co dalej oznacza zdjęty element dachu nad kierowcą i wersję 4-ro drzwiową ??? (wszystkie sedanki od Jamesa Younga były 4-ro drzwiowe, więc uwaga raczej zbędna). Ten samochód nosi numer podwozia 5 BX 44. Zrobiono 6 sztuk z tego projektu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Pią 10:52, 19 Lip 2013 |
|
I już są dostępne w Polsce w cenie niewiele przekraczającej 100 zł. Wykonanie (nawet na zdjęciu) rewelacyjne; piękna imitacja drewna, kolorowe wnętrze, oddzielne pasy bezpieczeństwa...Na żywo będzie wyglądał pewnie jeszcze lepiej.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez idoneo1 dnia Pią 11:33, 19 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Śro 15:40, 21 Sie 2013 |
|
Dwie nowości: True Scale Miniature i NEO. Piękne ale dla mnie niestety żywica.
ROLLS ROYCE PHANTOM V Canberra HM The Queen 1960
ROLLS ROYCE Phantom II Continental Gurney Nutting 1934
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 20:28, 22 Sie 2013 |
|
W przypadku Phantoma II nowością jest jedynie kolor. Dotychczas dostępna była wersja piaskowa. Swoją drogą o wiele ładniejsza. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Czw 12:59, 29 Sie 2013 |
|
Zapowiedź TSM jeszcze na ten rok:
ROLLS-ROYCE PHANTOM V State Landaulette 1967 Queen Elizabeth II Bermuda
ROLLS-ROYCE Silver Cloud II Drophead Coupe 1961 Black
Wznowienie w białym kolorze: ROLLS-ROYCE Silver Cloud III Sedan 1963 White
Zdęcia pochodzą ze sklepu:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Sob 13:20, 31 Sie 2013 |
|
Znalazłem na Ebay-u model RR firmy C.I.L. Ktos wie co to za producent? W opisie zaznaczono, że to model metalowy z elementami plastikowymi. Cena 10 funtów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Albo czy ktoś wiedział, że RR w 1:43 miała w swojej ofercie włoska RIO
1931 ROLLS ROYCE PHANTOM ll DROPHEAD COUPE 1:43
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez idoneo1 dnia Sob 13:27, 31 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Zeppelin
User
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 290 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 20:04, 31 Sie 2013 |
|
Ten Ghost wygląda jak Franklin Mint , i może jest w skali 1:24 bo ta wytwórnia robiła Rollsy w obu skalach przy czym w 1:43 chyba tylko 2 Ghosty ( srebrny i niebieski)
Jeżeli już odkryłeś RIO to robią oni jeszcze RR Twenty , jakością nie grzeszą jak większość produktów RIO (chyba wszystkie).
Do odkrycia pozostaje :
RR Phantom III Solido i bardzo ciekawe przerobki tego modelu wykonane przez razamanaza, czyli co można zrobić mając czas i pomysły;
RR Phantom II firmy De Guisval "Made in Spain" - wygląda słabo ,ale nie kosztuje dużo ;
stare Matchboxy i Corgi , które nie trzymają skali ;
Phantomy IV RexToys - dość drogie ,ale bardzo fajne ;
i na koniec albo knot ,albo dobry model , ponieważ nie udało mi się ustalić co to za nadwozie czyli RR 20/25 firmy Eligor oraz wersja taxi hotelu Carlton?
Wygląda tak pośrednio między Rippon Limousine ,a Hooper Limousine. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Sob 22:35, 31 Sie 2013 |
|
RR Phantom III cabriolet Solido:
Oraz model FM: inne błotniki, podszybie, podesty itp:
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez idoneo1 dnia Sob 22:41, 31 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 10:39, 01 Wrz 2013 |
|
Zeppelin napisał: |
RR Phantom II firmy De Guisval "Made in Spain" - wygląda słabo ,ale nie kosztuje dużo ; |
Model firmy Guisval to na dziewięćdziesiąt kilka procent słynny "Star of India", który jest teraz w ofercie firmy Neo (ten w ciekawym malowaniu na stronie poprzedniej). Jest to model za mały. Skala ok 1/46.
Aha, jeszcze sprawa Franklin Minta. Znam tylko jeden model Silver Ghosta tej firmy w 1/43. Ten srebrny. To Roi de Belges z karoserią Barkera z 1907 roku. Jeśli chodzi o niebieski, to pewnie masz na myśli Phantoma I Springfield. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez razamanaz dnia Śro 19:32, 11 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Zeppelin
User
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 290 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 20:59, 01 Wrz 2013 |
|
Niebieski to :
[link widoczny dla zalogowanych] i jest to raczej RR 40/50 hp z 1922 bardzo podobny do Bakera Torpedo , cena w tej aukcji jest zawyżona i można kupić go taniej niż Roi de Belges.
Oczywiście muszę przeprosić Corgi maj przecież bardzo dobry Silver Ghost Double Pulman ,ale niestety tylko to.Nie nie moge , tak wygląda zachowany do dzisiaj oryginał ale cacko :
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zeppelin dnia Nie 21:04, 01 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 20:14, 02 Wrz 2013 |
|
Może to być faktycznie Ghost z lat 20-stych. Podwozia niewiele się różnią. Karoseria jest z pewnością amerykańska ze Springfield. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zeppelin
User
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 290 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 9:46, 03 Wrz 2013 |
|
Znalałem jeszcze coś takiego :
[/url] [link widoczny dla zalogowanych] [url]
Wygląda bardzo podobie do tego Franklin Minta. Jednak co naprawdę zrobił Franklin Mint nie będę się sprzeczał , chba że znajdę fotkę oryginału , ale i wtedy jak widać nie będzie pewności co to jest . Bo co to jest 40/50 hp czyli Silver Ghost czy Phantom I ? No tak ,ze starymi Rollsami jest jak z wiedzą "im więcej wiesz, to wiesz jak mało wiesz" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Wto 17:42, 03 Wrz 2013 |
|
RR Silver Ghost 40/50 hp był produkowany w latach 1907 - 1925. W tym czasie jego wygląd zmieniał się. Model z ebay (FM) przedstawia model z pierwszego okresu produkcji.
[link widoczny dla zalogowanych]
Na chłodnicy nie ma jeszcze Silver Lady. Według mojej książki "Rolls Royce & Bentley" autorstwa Grahama Robsona model Phantom I (początek produkcji 1926), początkowo, to był tylko niewiele zmieniony Silver Ghost - całkowicie nowy był za to 6-cylindrowy silnik o pojemności 7,668 litra i mocy 80/90 hp z rozrządem w głowicy.
W 1920 roku RR otworzył fabrykę w Springfield w USA lecz okazało się, że klienci w Ameryce wolą samochody produkowane w UK w Derby - nawet godzili się na kierownicę po prawej stronie (przedstawiony RR Phantom I wyprodukowany został właśnie w Derby). Samochód na stronie, którą podesłał Zeppelin ma nietypową (amerykańską) historię, o czym można przeczytać obok zdjęcia. Wyprodukowany w Anglii ma jeszcze stary silnik 40/50hp. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez idoneo1 dnia Wto 17:46, 03 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 19:17, 03 Wrz 2013 |
|
idoneo1 napisał: |
RR Silver Ghost 40/50 hp był produkowany w latach 1907 - 1925. W tym czasie jego wygląd zmieniał się. |
Silver Ghost zmieniał się, ponieważ karoserie produkowali różni wytwórcy, czasem w jednostkowych egzemplarzach. Firma produkowała jedynie tzw. rolling chassis, czyli jeżdżące podwozia. Różniły się one dla tego modelu głównie rozwiązaniem tylnego zawieszenia. Do roku 1908 było to rozwiązanie typu platform, pomiędzy 1908 a 1912 typu three-quater eliptic springs, a potem do końca produkcji typu cantilever springs. Samochód Roi de Belges z 1907 posiada więc niby ramę amortyzującą złożną z trzech resorów. Dwóch bocznych i tylnego. Barker pullman z firmy Corgi ma resory w układzie 3/4 elipsy. Ten niebieski Franklin Mint ma resory w układzie dźwigni i jest to wspomniane, ostatnie rozwiązanie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Wto 20:40, 03 Wrz 2013 |
|
Między innymi tak. Najlepszym przykładem piękny RR Phantom I, model ze Springfield produkowany w latach 1926 - 1931.
Zdjęcie z netu.
Oraz RR Silver Ghost karosowany przez firmę Hooper & Co Chelsea:
Zdjęcie j.w. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|